2024-03-19 12:40:33

افزایش حقوق کارمندان در سال 95

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

طی چند هفته اخیر، بخش های مختلف لایحه بودجه مورد بررسی و برخی از مفاد آن به تصویب مجلس رسیده است. میزان کارمندان در سال آینده یکی از مواردی است که توجه افراد زیادی را به خود جلب می کند. چرا که این مهم بر مسائل دیگر جامعه و شرایط زندگی افراد تاثیرگذار است.

بر اساس لایحه بودجه سال ۱۳۹۵، حقوق کارمندان در سال آینده ۱۲ درصد افزایش می‌یابد. افزایش حقوق کارکنان دولت یکی از مهمترین اجزای تعیین کننده در هزینه های جاری دولت است، چرا که بیش از ۸۰ درصد این هزینه ها را در بر می‌گیرد. درصدی که البته بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه متناسب با تورم دوره تعیین می‌شود.

این رشد حقوق در حالی تعیین شده که پیش‌تر در ضوابط اجرایی بودجه، درصد افزایش حقوق به طور پیش فرض ۱۰ درصد تعیین شده بود. نوبخت، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این باره عنوان کرده بود که با توجه به پیش‌بینی تورم کمتر از ۱۲ تا ۱۳ درصدی در سال ۱۳۹۵، میزان افزایش حقوق کارکنان کمتر از ۱۰ درصد نخواهد بود.

همچنین بر اساس بودجه سال ۱۳۹۵ مقرر شده است که کارکنان با مجموع درآمد ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در سال، از پرداخت مالیات حقوق معاف شوند. به عبارتی دیگر در سال آینده افراد با حقوق ماهانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان از پرداخت مالیات معاف می‌شوند. این در حالی است که امسال حقوق یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومانی از معافیت مالیاتی برخوردار بود. افزایش ۱۲ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال ۱۳۹۵ در شرایطی مصوب شده و به احتمال فراوان طبق روال گذشته در مجلس نیز به تصویب خواهد رسید که دو درصد کمتر از میزان رشد سال جاری است. دولت برای امسال حقوق کارکنان را ۱۴ درصد افزایش داده بود که بر اساس پیش بینی تورم حدود ۱۵ درصدی بود. در حال حاضر نیز تورم کمتر از ۱۴ درصد است.

این در حالی است که دولت یازدهم در اولین بودجه پیشنهادی خود برای سال ۱۳۹۳ که تورم حدود ۳۰ درصد و کمتر از آن بود درصد افزایش حقوق را در ابتدا ۱۸ درصد پیشنهاد کرد ولی در نهایت میزان ۲۰ درصد به تصویب رسید.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید