2024-03-19 07:52:02

مانده کارت های بانکی مشتریان عاید چه کسانی می شود؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

 براساس آخرین آمار بانک مرکزی در مجموع ۴۱۲ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۱۶۱ کارت توسط بانک‌ها صادر شده که در نتیجه سهم هر ایرانی بیش از پنج کارت است.

بر اساس گزارش ها در حدود 333 میلیون کارت بانکی وجود دارد که در خرداد ماه سال جاری هیچ گونه تراکنشی نداشته است. نکته قابل توجه درباره هدف صدور کارتهای بدون استفاده است. با توجه به میزان کارت های صادر شده و جمعیت افراد در اروپا، سیستم بانکداری غربی به گونه ای عمل می کند که تعدد کارت ها برای کاربران تفاوت معنایی ایجاد نکند و مشتریان بیتوانند از یک کارت برای تمامی کارهای خود استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: هزینه های قابل قبول برای سازمان مالیاتی

با توجه به آمار کارت های صادر شده برای مشتریان ایرانی و نوع حساب آنان، موجودی غیر قابل برداشت در بانک های مختلف بین 2 تا 10 هزار تومان می باشد. با توجه به نوع حساب (کوتاه مدت، بلند مدت و …) شما به عنوان مشتری بانک باید مبلغی را در بانک قرار بدهید و اگر به طور متوسط این مبلغ را 5 هزار تومان در نظر بگیریم و همچنین تعدد کارت های بانکی که در حدود 271 میلیون تومان ذکر شده بود مبلغی در حدود 1355 میلیار تومان از پول مشتریان نزد بانک ها است که امکان برداشت آن مقدور نیست و به عنوان رسوب پول خوانده می شود.

حتما مطالعه کنید: نرم افزار حسابداری و نرم افزار حقوق و دستمزد و نرم افزار انبارداری

این قضیه را به سفرهای درون شهری تعمیم می دهیم. معضل تهیه پول خرد برای راننده تاکسی و مسافر همیشه وجود داشته است اما این موضوع در سفرهای درون شهری توسط وسائط نقلیه عمومی متفاوت است زیرا موجودی کارت شما برای استفاده از مترو یا اتوبوس باید در حدود 800 تومان باشد و هنگام استفاده هزینه جا به جایی از حساب کارت شما کسر می شود.

با توجه به آمار صدور کارت مترو و اتوبوس که چیزی در حدود 20 میلیون کارت است و همچنین حدود 3 میلیون مسافر که به صورت روزانه از وسائط نقلیه عمومی استفاده می کنند؛ مبلغی به رقم 1.5 میلیارد تومان به صورت هفتگی در حساب این کارت ها ذخیره می شود که امکان استفاده از آنها نیست.

آیا نمی‌شود دراین‌باره سؤال پرسید؟ این کارت‌های رنگارنگ آرام آرام بدون اینکه بدانیم از جیب ما سرقت می‌کنند؟

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید