2024-03-19 13:09:42

درخواست بانک مرکزی از مردم برای فعالسازی سرویس پیامکی و جلوگیری از کلاهبرداری

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

بانک مرکزی به منظور پیشگیری از کلاهبرداری و سوءاستفاده برخی افراد متخلف از حساب‌های بانکی مشتریان، در اطلاعیه‌ای به ضرورت استفاده مشتریان از ابزارهای ارتباطی در اختیار، برای اعمال کنترل لازم بر حساب های خود و جلوگیری از کلاهبرداری متخلفان تأکید می‌کند و بر این اساس از شهروندان درخواست می‌کند که استفاده از خدمات پیامکی واریز و برداشت حساب بانکی را جدی بگیرند.

مطالعه بیشتر: نرم افزار حسابداری

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در پی دریافت گزارش‌های متعدد از مراجع انتظامی و قضایی اخیراً کلاه بردارانی با استفاده از وکالت نامه‌های جعلی قصد برداشت از حساب‌های افراد را داشته‌اند که با اقدام به موقع مسئولان شعب بانک‌ها مبنی بر استعلام از صاحبان حساب و همچنین محرز شدن عدم آگاهی صاحبان حساب از موضوع، جعلی بودن وکالت نامه‌ها مشخص شده و با اطلاع‌رسانی به پلیس آگاهی، اقدام سوء متهمان به سرانجام نرسیده است.

باید بخوانید: نرم افزار حقوق و دستمزد و نرم افزار فروشگاهی

از این رو لازم است هموطنان و مشتریان بانک‌ها برای اعمال روش‌های کنترلی لازم به منظور جلوگیری از بروز موارد مشابه، نسبت به برقراری سرویس اطلاع‌رسانی پیامکی برداشت و واریز حساب بانکی اقدام کنند تا از تمام تراکنش‌های حساب خود اطلاع دقیق داشته باشند. از جمله مزایای استفاده از خدمات پیامکی می‌توان به اطمینان خاطر مشتریان از صحت عملیات دریافت، پرداخت و انتقال وجه به حساب اشاره کرد و این امکان را فراهم می‌کند که مشتری در کوتاه‌ترین زمان ممکن از هرگونه تراکنش حساب خود مطلع شده و امنیت استفاده از ابزارهای بانکداری الکترونیک افزایش یابد.

حتما بدانید: نرم افزار انبارداری و پایانه فروشگاهی

خوشبختانه ابزارهایی که برای مدیریت پیامک های بانکی فراهم شده است راحتی هرچه بیشتر را برای مشتریان بانک ها فراهم میکند. به عنوان مثال تمامی افراد میتوانند با دانلود رایگان اپلیکیشن حسابداری شخصی پارمیس همراه، ضمن اقدام به مدیریت حسابداری شخصی و خانوادگی پیامک های بانکی خود را نیز آرشیو کنند و آنها را مدیریت کنند. این اپلیکیشن رایگان با داشتن امکان پیابانک، بلافاصله بعد از دریافت پیامک بانکی آن را شناسایی میکند و تمامی مقادیر مربوطه از جمله مبلغ، تاریخ و حساب بانکی و نوع دریافت یا پرداخت تراکنش را شناسایی میکند و شما در طی چند ثانیه با مشخص کردن حساب طرف دوم میتوانید این پیامک را به عنوان یکی از تراکنش های مالی در اپلیکیشن حسابداری شخصی خود ثبت نمایید.

برای دانلود رایگان این اپلیکیشن سری به صفحه ” اپلیکیشن رایگان حسابداری شخصی پارمیس همراه ” بزنید…

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید