2024-03-29 12:58:36

6 راهکار ساده برای افزایش قدرت سیگنال وای فای

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

اینترنت پرسرعت، که زمانی برای بسیاری از کاربران کشورهای جهان، رویایی دست نیافتنی محسوب می شد، طی چند سال اخیر و با ورود تکنولوژی های نو و تجهیزات پیشرفته ارتباطی، گسترش یافته و در کشور ایران نیز روز به روز بر تعداد کاربران آن افزوده می شود.

 از این رو، کاربران اینترنت پرسرعت می بایست نکاتی را برای استفاده و یا بهتر بگوییم استفاده بهینه از اینترنت خود مدنظر داشته باشند. روترها یکی از عناصر اصلی در برقراری یک ارتباط وایرلس محسوب می شوند که اگر به درستی تنظیم و مدیریت شوند، می توانند علاوه بر افزایش سرعت اتصال، همانند سدی در برابر نفوذ افراد ناشناس برای دسترسی به اینترنت شخصی شما ایفای نقش کنند.

 در ادامه قصد داریم تا به 6 راهکار ساده و کاربردی که می تواند افزایش سرعت اینترنت و قدرت سیگنال روتر را به دنبال داشته باشد، اشاره کنیم.

  

1.  کانال روتر خود را تغییر دهید

 

 

  

تغییر کانال روتر در مودم های امروزی به مراتب راحت‌تر بوده و تاثیر بیشتری نیز در افزایش سرعت وای فای خواهد داشت. این کانال به صورت خودکار تنظیم می شود که ممکن است کانال انتخاب شده با کانال هایی که توسط روتر همسایگان شما انتخاب شده اند، تداخل داشته باشد. البته برخی اپلیکیشن ها همانند Netgear WiFi Analytic برای کاربران سیستم عامل اندروید و نرم افزار Acrylic WiFi برای کاربران ویندوز می توانند در شناسایی شبکه های وای فای نزدیکی محل سکونتتان به شما کمک کنند. پس از شناسایی کانال های پرترافیک، می توانید بهترین کانال را برای روتر خود انتخاب کنید.

 

 2.   پهنای باند ویژه ای را برای هر دستگاه تعریف کنید

  

bandwidth

 

 کاربران روترهای امروزی و در عین حال گران قیمت، بی تردید امکانات و ویژگی های بیشتری را در مقایسه با کاربران روترهای معمولی پیش روی خود خواهند دید که یکی از این ویژگی ها، اختصاص پهنای باندی ویژه به برخی اپلیکیشن ها و یا برخی دستگاه هاست. بدین ترتیب، هنگام اجرای بازی های آنلاین، دیگر نگرانی بابت قطع شدن ارتباط وای فای و در نتیجه ناتمام ماندن بازی نخواهید داشت و می توانید بدون کوچکترین اختلالی از بازی آنلاین لذت ببرید. این تکنولوژی اغلب با نام Quality of Servive یا به اختصار (QoS) شناخته می شود که البته در برخی مواقع با عنوان WiFi Multimedia یا همان (WMM) نامگذاری می شود. شما می توانید کنسول بازی خود را در صدر این اولویت بندی قرار دهید تا اختلالی در اجرای بازی بوجود نیاید.

 

3.   روتر خود را در مرکز خانه قرار دهید

  

router

 

یک روتر سیگنال های خود را به تمامی جهات ارسال می کند. بنابراین، قرار دادن روتر در گوشه اتاق به منزله از دست دادن بخش قابل توجهی از این سیگنال هاست.

 

 4.   روتر خود را از وسایل الکتریکی دور کنید

  

router 1

 

تمامی دستگاه های الکتریکی که در اطراف روتر شما وجود دارند می توانند تاثیر سویی در کیفیت سیگنال وای فای داشته باشند. دستگاه هایی همچون تلویزیون، مایکروویو، تلفن های بی‌سیم و هر دستگاه دیگری که سیگنال الکترومغناطیسی تولید می کند، می تواند سیگنال روتر شما را ضعیف کند. پس، اگر به دنبال سرعت اتصال وای فای هستید، وسایل الکتریکی را از روتر خود دور کنید.

 

 5. نام شبکه وای‌فای یا SSID خود را مخفی کنید

  

SSID

 

Service Set Identifier یا در واقع همان “شناسه سرویس دستگاه” را می توان در بسیاری از روترهای امروزی مخفی کرد تا از این طریق حداقل یک دیوار در برابر نفوذ هکرها ایجاد کنید. با مخفی کردن SSID، دیگر نام دستگاه شما برای همسایگان و یا افرادی که قصد استفاده از وای فای شما را دارند، نمایش داده نخواهد شد و دیگر تلاشی برای حدس و یا هک رمز وای فای انجام نخواهد شد.

 

 6. سخت افزار روتر خود را بروزرسانی کنید

 

router2

 بروزرسانی سخت افزاری روتر را نباید با آپدیت سیستم عامل iOS 8 به iOS 9 اشتباه گرفت. بروزرسانی هایی که توسط شرکت های سازنده روتر ارایه می شود می تواند تاثیر قابل ملاحظه ای در افزایش سرعت شبکه وای فای داشته باشد چرا که در این بروزرسانی ها، باگ ها و نقص های احتمالی به طور کامل برطرف می شود. شما می توانید با مراجعه به وب‌سایت شرکت سازنده روتر، به این بروزرسانی ها دسترسی داشته باشید.

 

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید