2024-04-19 03:46:18

جایگزین جدید حساب های جی میل گوگل چیست؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

سرویس پیام رسانی جی میل که از حدود 11 سال پیش فعالیت خود را شروع کرده بود، تصمیم به راه اندازی سرویسی جدید به عنوان جایگزینی برای جی میل کرده است. گوگل هشدارهایی برای مطلع ساختن کاربران از آغاز به کار سرویس “Inbox By Gmail” را آغاز کرده که به عنوان جایگزینی برای حساب جی‌میل این شرکت مدنظر قرارگرفته است.

 

این پنجره نمایشی، همزمان با ورود کاربر به حسابش ظاهر شده و از او به خاطر امتحان کردن سرویس اینباکس تشکر می‌کند! اما همچنان در قسمت آدرس اینترنتی خبری از ارائه این نسخه آزمایشی در قالب آدرس inbox.google.com نیست و سرویس Inbox حالا در ناحیه Gmail.com مستقر شده است.

 

کاربرانی که علاقه ندارند سرویس جدید اینباکس، جایگزین جی‌میل شود میتوانند با استفاده از گزینه Turn it Off این سرویس را غیرفعال کنند. به نظر می‌رسد گوگل پس از آزمایش 14 ماهه این سرویس، نهایتا به این نتیجه رسیده که اینباکس می‌تواند به عنوان گزینه اصلی، مورد استفاده قرار گیرد و با ادغام کردن این سرویس با آدرس Gmail.com در واقع اینباکس را به عنوان جایگزینی برای جی‌میل و نه سرویسی مستقل، در نظر بگیرد.

 

آیا گوگل قصد دارد به عمر سرویس جی میل پایان دهد؟

 

به‌نظر می‌رسد گوگل قصد دارد سرویس 11 ساله خود که چیزی در حدود 900 میلیون کاربر دارد را با سرویس جدید اینباکس به‌گونه‌ای جایگزین کند تا امکان بهره‌گیری از طیف وسیع‌تری از قابلیت‌های هوشمند، شامل سیستم تشخیص هوشمند تصاویر، بلیط‌ها، یادآورها و موارد دیگر فراهم شود. تمامی موارد یادشده رابطه مستقیمی با هدف گوگل در توسعه فراگیری ماشینی دارند اما پاسخ به این پرسش که چرا قابلیت‌های یادشده در قالب همان سرویس سنتی جی‌میل ظاهر نشده‌اند موردی است که به اظهار نظر دقیق مسئولان و کارشناسان این شرکت نیاز دارد.

 

این در حالی است که تلاش‌های گوگل در خصوص ادغام قابلیت‌ها و توانایی‌های پیشرفته این شرکت با جی‌میل تاکنون مثمر ثمر نبوده اما حالا به‌نظر می‌رسد گوگل متوجه اشتباه خود شده و در چهارچوب سرویس اینباکس، نیازی به استفاده از حساب کاربری جداگانه نخواهد بود و از همان حساب استاندارد جی‌میل استفاده می‌شود. از سوی دیگر حساب‌های کاربری جی‌میل، قلب تپنده سرویس‌های مهم دیگری از جمله موارد ادغام شده در سیستم‌عامل اندروید هستند و گوگل نمی‌تواند در این خصوص خطر کند.

 

بنابراین باید منتظر تصمیم قطعی گوگل در این باره باشیم تا ببینیم آینده سرویس جی میل به کجا خواهد رسید.

 

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید