2024-04-16 09:32:20

4 نکته ضروری برای شارژ کردن باتری گوشی های هوشمند

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

اغلب افراد همیشه درباره روش صحیح شارژ کردن تلفن همراه سوالاتی دارند و با وجود انبوهی از اطلاعات درست و نادرست، تشخیص روش صحیح تا حدودی دشوار است. اما جالب است بدانید که باتری گوشی‌های هوشمند نیز دچار استرس می شوند که در نهایت منجر به کوتاه شدن عمر باتری می‌شود.

اغلب افراد از باتری گوشی‌های هوشمندشان شکایت می‌کنند که به سختی یک روز دوام می‌آورد. اما در واقع مقصر اصلی تاحدودی خود کاربر است زیرا با نحوه‌ی درست شارژ کردن گوشی آشنا نیستند.

عده‌ی زیادی از کاربران این باور را دارند که شارژ کردن گوشی برای مدت اندکی می‌تواند به باتری صدمه بزند. این دسته از افراد فکر می‌کنند که باتری گوشی حتما باید خالی شود تا آن را شارژ کنند. اما این باور کاملاً اشتباه است.

در وب‌سایتی به نام Battery University شرح داده شده که باتری‌های لیتیومی به کار رفته در گوشی‌های هوشمند «استرس» خاص خود را دارند. درست مثل انسان‌ها، استرس پی در پی می‌تواند به عمرباتری گوشی شما در دراز مدت آسیب بزند.

اگر می خواهید باتری گوشی‌تان را در شرایط خوبی نگه دارید، باید تغییراتی در روش شارژ کردن گوشی‌ خود ایجاد کنید.

1- وقتی گوشی به طور کامل شارژ شد، آن را از پریز برق بکشید

متصل ماندن گوشی به برق آن هم در حالی که شارژ دستگاه کامل شده در دراز مدت به باتری صدمه می‌زند. وقتی که شارژ گوشی به 100 درصد می‌رسد، در حالت اتصال به برق، ذره ذره شارژ می‌شود تا در 100 درصد بماند. این باعث می‌شود باتری در شرایطی با استرس بالا قرار گیرد که به نوبه‌ خود مواد شیمیایی درون آن را فرسوده می‌کند.

2- سعی کنید گوشی خود را 100 درصد شارژ نکنید

براساس وب‌سایت Battery University، “احتیاجی نیست لیتیوم به طور کامل شارژ شود، البته بهتر است که کامل شارژ نشود. زیرا ولتاژ بالا در باتری استرس ایجاد می‌کند که به فرسوده شدن آن در دراز مدت منجر می‌شود.”

3- هر وقت که امکان‌اش را داشتید، گوشی خود را به برق وصل کنید

اینکه گوشی خود را در طول روز هر از گاهی به برق وصل کنید، بسیار بهتر از این است که اجازه دهید شارژ آن خالی شده تا آن را برای یک مدت طولانی شارژ کنید.

بهترین حالت این است که گوشی خود را پس از کم شدن 10 درصد از باتری آن، شارژ کنید. بدیهی است که این کار برای بسیاری از کاربران میسر نیست؛ بنابراین هر وقت که می‌توانید گوشی خود را به برق وصل کنید. این را بدانید که چند بار وصل کردن گوشی‌تان به برق در طول روز هیچ مشکلی ندارد. این کار نه تنها باعث می‌شود باتری برای مدت طولانی‌تری عملکرد بهتری داشته باشد، بلکه آن را در شرایط خوب نگاه می‌دارد.

4- نگذارید گوشی تان داغ شود

باتری گوشی‌های هوشمند به حرارت حساس هستند. به همین دلیل بهتر است قاب گوشی خود را به هنگام شارژ جدا کنید؛ به خصوص اگر قاب گوشی تان عایق گرما است. اگر در هوای گرم بیرون هستید، گوشی خود را بپوشانید تا از باتری آن محافظت کنید.

 

اگر علاقمند به دریافت اطلاعات بیشتر درباره باتری های تلفن همراه هستید میتوانید مقاله 5 حقیقت نادرست درباره باتری های تلفن هوشمند را بخوانید.

امیدواریم این موارد اطلاعات جدید و مفیدی را در اختیار شما خوانندگان گرامی پارمیس قرار داده باشد.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید