2024-03-19 03:01:59

اپل به دنبال بالاترین امنیت اطلاعات

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

اپل در جریان اتفاقات اخیر و درخواست FBI برای هک دستگاه‌های خود و اجازه به این سازمان برای دسترسی به اطلاعات کاربران، بسیار مقاومت کرده است. این شرکت به هیچ وجه حاضر نیست امنیت محصولاتش را به خاطر درخواست یک دستگاه دولتی به خطر بیندازد. خبرها حاکی از آن است که برای جلوگیری از اتفاقات مشابه در آینده، اپل امنیت محصولاتش را چند برابر خواهد کرد.

 

طی چند هفته گذشته، پلیس فدرال آمریکا در خواستی از کمپانی اپل برای ایجاد Back Door یا درب پشتی در محصولاتش داشت. این گزینه به شرکت سازنده اجازه می‌دهد تا از روزنه‌ای امنیتی، به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کند. اما اپل این درخواست را قبول نکرد و در دادگاه‌هایی که بعد از این قضیه برگزار شد نیز با قدرت از امنیت دستگاه‌ها و کاربرانش دفاع کرد.

 

شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری مانند فیسبوک نیز از اپل در این زمینه دفاع کردند. اخبار جدید حاکی از آن است که برای جلوگیری از چنین درخواست‌هایی در آینده، کمپانی اپل قصد دارد امنیت دستگاه‌های خود را چند برابر کند که حتی خود شرکت نیز توانایی هک کردن آنها را نداشته باشد.

 

اگر شرکت سازنده نتواند دستگاه‌های خود را هک کند، مطمئنا دستگاه‌های دولتی و فشار قانونی نیز نمی‌توانند تاثیری در مجبور کردن این شرکت برای هک دستگاه‌ها داشته باشند. مطمئنا کاربران عادی از این اتفاق استقبال می‌کنند و این امنیت اضافه آنها را به محصولات اپل علاقه‌مندتر می‌کند. حتی اگر در اتفاقات اخیر، اپل محکوم به انجام درخواست FBI شود، می‌توان امیدوار بود که با سیاست جدید، در آینده هیچ نهاد دولتی نمی‌تواند درخواست مشابهی از این شرکت داشته باشد.

 

در همین زمینه پیشنهاد میکنیم مقاله جالب گذرواژه ای که ۱۲۶۸۳ سال برای رمزگشایی زمان می برد را بخوانید…

 

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید