2024-03-19 12:39:04

افت سهم iOS و افزایش سهم اندروید در بازار گوشی های هوشمند

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

بر اساس جدیدترین گزارش‌های منتشر شده توسط شرکت تحقیقاتی Kantar، سهم سیستم‌عامل iOS از بازار سیستم‌عامل‌های ویژه دستگاه‌های هوشمند در برخی از مناطق جغرافیایی مانند آمریکا، اروپا و چین با کاهش همراه بوده است. اگرچه این کاهش سهم، میزان چشمگیری نیست اما از این جهت قابل ملاحظه خواهد بود که نشانه‌هایی از بروز مشکل در مسیر حفظ نرخ رشد حاصل شده در پرتوی عرضه محصولاتی مانند آیفون 6 (به عنوان اولین گوشی هوشمند این شرکت با ابعاد بزرگ‌تر) را بروز می‌دهد.

لازم به ذکر است که گزارش Kantar بر پایه اطلاعات جمع‌آوری شده در طول سه ‌ماهه منتهی به فوریه 2016 منتشر شده است. تمامی تغییرات حادث شده، در مقایسه با سه‌ماهه منتهی به فوریه 2015 مورد بررسی قرار گرفته است.

بیشترین کاهش سهم iOS از بازار، در چین به وقوع پیوسته که این سیستم‌عامل چیزی در حدود 3.2 درصد از سهم خود از بازار را از دست داده است. در همین بازار، اندروید با رشد 3.4 درصدی توانسته سهم خود را به 76.4 درصد برساند. Kantar اینچنین برآورد کرده که این اولین‌بار از آگوست 2014 میلادی است که اپل با کاهش سهم در بازار گوشی‌های هوشمند کشور چین روبرو شده است.

با این اوصاف به‌نظر می‌رسد آیفون SE شرکت اپل با توجه به قیمت پایین‌تر بتواند نجات‌بخش این شرکت در چین، بازاری که گوشی‌های هوشمند سطح بالا تنها درصد کمی از مجموع گوشی‌های به‌فروش رسیده را تشکیل می‌دهند باشد. بر اساس برخی گزارش‌های منتشر شده، بیش از 3.4 میلیون نفر در چین، پیش‌سفارش آیفون جدید شرکت اپل را به ثبت رسانده‌اند.

در آمریکا نیز آیفون با کاهش 0.5 درصدی سهم خود از بازار در مقایسه با سال گذشته روبرو شده است و تخمین زده شده 38.3 درصد از کل فروش گوشی‌های هوشمند در بازار این کشور را به خود اختصاص داده باشد. سیستم‌عامل ویندوز نیز با کاهش 2.2 درصدی سهم خود از بازار روبرو شده اما اندروید گوگل با افزایش 3.3 درصدی سهم از بازار، حالا 58.9 درصد از مجموع فروش گوشی‌های هوشمند در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

در پنج بازار برتر اروپا (آلمان، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا) نیز آیفون 1.8 سهم خود از بازار را از دست داده است. در این بازارها، ویندوز با کاهش 4.2 درصدی سهم خود از بازار روبرو شده و اندروید شاهد رشد چشمگیر 6.7 درصدی سهم خود از بازار بوده است. 

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید