2024-03-19 10:29:50

پرسرعت‌ ترین کابل زیردریایی با مشارکت فیسبوک و مایکروسافت

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

مایکروسافت و فیسبوک گفته‌اند شراکتی را برای ایجاد یک کابل زیردریایی که از آمریکا تا اروپا امتداد دارد انجام می‌دهند.

این کابل پرسرعت‌ترین کابل زیردریایی اقیانوس اطلس است. این کابل زیردریایی که در سال 2017 به بهره‌برداری می‌رسد، این امکان را به دو شرکت می‌دهد که زیرساخت قابل اتکایی برای انتقال دیتا در سراسر جهان در اختیار داشته باشند.

ظرفیت این کابل زیردریایی 160 ترابیت بر ثانیه است که بالاترین ظرفیت انتقال زیردریایی در اقیانوس اطلس می باشد. چندان سخت نیست که تصور کنیم داشتن زیرساخت‌های بهتر برای انتقال دیتا چقدر برای فیس‌بوک و مایکروسافت مهم است. فیس‌بوک هم اکنون 1.6 میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد و این تازه شامل ترافیک سرویس‌های محبوب دیگری مثل اینستاگرام یا واتس‌اپ نمی‌شود.

مایکروسافت هم با سرویس رایانش ابری Azure خود پهنای باند قابل توجهی مصرف می‌کند و این تازه به غیر از پهنای باندی است که توسط بینگ، آفیس، اسکایپ و Xbox Live مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این کابل زیردریایی که MAREA نام دارد قرار نیست فقط به سرویس‌های مایکروسافت و فیس‌بوک محدود شود . این کابل زیردریایی توسط شرکت Telxius که توسط برخی از شرکت مخابراتی Telefónica  اداره می‌شود، قرار است ظرفیت‌های دیگر این کابل را به شرکتهای دیگری بفروشد.

این کابل زیردریایی از ساحل ویرجینیای آمریکا تا بیلبائو دراسپانیا امتداد خواهد داشت. بخش عمده کابل‌های زیردریایی اقیانوس اطلس عمدتاً به نیویورک یا نیوجرسی وصل شده‌اند. با این وجود دیتاسنترهای بسیار زیادی در ویرجینیا وجود دارد.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید