2024-03-19 11:08:56

چرا کاربران آیفون از دستیار صوتی سیری استفاده نمی کنند؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

۹۸ درصد از کاربران آیفون دستیار صوتی سیری را امتحان کرده اند اما همیشه از آن استفاده نمی کنند.

تمام شرکت های بزرگ تکنولوژی مثل اپل، گوگل، مایکروسافت و آمازون، حجم گسترده ای از تکنولوژی های باورنکردنی را به دستیاران صوتی خود، از جمله سیری و الکسا اضافه می کنند. اما هنوز هم صحبت کردن با تکنولوژی احساس عجیبی را ایجاد می کند. این یکی از دلایلی است که باعث می شود کاربران آیفون و سایر دستگاه ها نتوانند با دستیاران صوتی ارتباط برقرار کنند. کاربران تمایل دارند از دستیاران صوتی استفاده کنند؛ بنابراین آنها را امتحان می کنند اما متاسفانه این ارتباط همیشگی نیست.

مطالعات جدیدی که در این باره صورت گرفته نشان می دهد، این دستیاران نمی توانند برای کاربران عادی به یک عادت تبدیل شوند. ۷۰ درصد از کاربران آیفون می گویند که گاهی اوقات و یا به ندرت از سیری استفاده می کنند اما تمام آنها این دستیار صوتی را امتحان کرده اند. بنا بر این مطالعات، تنها ۲ درصد از کاربران آیفون تا به حال از سیری استفاده نکرده اند.

آمار مشابه درباره ی کاربران اندرویدی نیز صدق می کند. ۶۲ درصد از آنها به ندرت از OK Google استفاده می کنند و ۴ درصد کاربران تا به حال این برنامه را امتحان نکرده اند.

مشکل سیری چیست؟

مشخص شد که بسیاری از مردم با مفهوم آن مشکل دارند. اغلب مردم ترجیح می دهند در زمان هایی که تنها هستند از دستیاران صوتی استفاده کنند. ۶۲ درصد از کاربران آیفون در حال رانندگی از سیری استفاده می کنند. اما ۲۰ درصد از مشتریان نسبت به صحبت کردن با تکنولوژی خود در مکان های عمومی، احساس خوبی ندارند.

در این گزارش آمده است: “تفاوت فرهنگی تاثیر مستقیمی بر ارتباط با دستیاران صوتی و توسعه ی آنها در مناطق مختلف دارد.” خبر خوشایند برای شرکت های تکنولوژی این است که تقریبا تمام مشتریان، دستیاران صوتی را امتحان کرده اند. اینکه کاربران بتوانند در مکان های عمومی با دستیاران صوتی صحبت کنند، بستگی به تکنولوژی قوی شرکت هایی مثل اپل و گوگل دارد. همچنین نقش برنامه نویسان این سیستم عامل ها نیز در کاربردی تر شدن هرچه بیشتر این دستیارهای صوتی نیز بی تاثیر نیست و تجربه نشان داده است که نوآوری و خلاقیت برای کاربران همیشه تازگی و جذابیت دارد و اگر این نوآوری و خلاقیت در راستای محصولی کاربردی به کار گرفته شود، میتواند بخش بزرگی از علاقه کاربران به استفاده از تکنولوژی های جدید را ایجاد کند.

 

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید