2024-03-19 01:47:49

راهنمای آموزش نصب تم در ویندوز 10

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

در آخرین به روز رسانی که در ویندوز 10 اتفاق افتاد نصب تم ویژگی های خاص و منسجم تری پیدا کرده است. آخریم به روز رسانی Creators ویندوز 10 ویژگی نصب تم را از طریق استور ویندوز فراهم کرده است. به وسیله این ویژگی جدید میتوان دسکتاپ ویندوز را با استفاده از تصاویر پس زمینه دلخواه، رنگ های زیبا و صداها شخصی سازی کرد.

 

آموزش نحوه نصب تم در ویندوز 10

 

این ویژگی جدید مشابه کارکردهای تم ویندوز 7 است که با استفاده از تم های جدید و به روز در ویندوز 10 ارائه شده است.

آموزش انتخاب تم در ویندوز 10

ابتدا به این مسیر بروید:   Settings –> Personalization –> Themes  

در این قسمت تم های از پیش نصب شما وجود دارد که میتوانید آنها را مشاهده کنید. درست زیر عنوان Apply a theme، تم‌های مختلفی خواهید دید که از بین آن‌ها می‌توانید مورد دلخواه خود را انتخاب کنید. روی گزینه‌ی «Get more themes in the store» کلیک کنید تا به فهرست تم‌ها در اپلیکیشن استور هدایت شوید.

نحوه انتخاب تم در ویندوز 10

در زمان عرضه‌ی به ‌روز رسانی Creators تعداد ۱۷۴ تم قابل دریافت در استور ویندوز موجود بوده است که دسترسی به آن‌ها رایگان است و کاربران هیچ هزینه ای برای استفاده از این تم ها پرداخت نمی کنند. برای مشاهده‌ی جزئیات قابل مشاهده‌ی هر کدام از موارد موجود، کافی است روی آن کلیک کنید.

نحوه انتخاب تم در ویندوز 10

در صفحه‌ی مربوط به هر تم، روی گزینه‌ی «Get» کلیک کنید تا تم های موردنظر شما روی کامپیوتر بارگذاری شوند.

نحوه انتخاب تم در ویندوز 10

تم‌های دانلود شده از ویندوز استور در همان مسیر قبلی در بخش تنظیمات که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، قابل مشاهده است. برای اعمال تم دریافتی، کافی است روی آن کلیک کنید.

نحوه انتخاب تم در ویندوز 10

آموزش شخصی سازی تم

هر تم از چهار عنصر اصلی تشکیل شده است:

  • یک یا چند تصویر پس‌زمینه‌ دسکتاپ
  •  یک رنگ
  •  یک مجموعه صدا
  • یک مجموعه نشانگر ماوس

در عمل، تفاوت اغلب تم‌ها در همان دو عنصر اول خلاصه می‌شود و دو عنصر بعدی یعنی صداها و نشانگر ماوس بدون تغییر باقی می‌مانند و به همان گزینه‌های پیش‌فرض خود ویندوز بسنده می‌کنند.

این عناصر به ترتیب در بخش تم‌ها ردیف شده‌اند و برای مشاهده و شخصی‌سازی می‌توانید روی آن‌ها کلیک کنید. ما هر کدام را به ترتیب برای شما آموزش می‌دهیم.

نحوه شخصی سازی تم

برای شخصی‌سازی پس‌زمینه‌ی دسکتاپ خود روی گزینه‌ی «Background» کلیک کنید. اغلب تم‌های استور از چند تصویر مختلف به‌صورت اسلایدشو تشکیل شده‌اند. می‌توانید برای مشاهده‌ی آن‌ها به‌صورت درهم‌آمیخته (Shuffle)، گزینه‌ی آن را فعال کنید تا تصاویر برای شما به ‌صورت تصادفی نمایش داده شوند.

نحوه شخصی سازی تم

در مرحله‌ی بعد، گزینه‌ی «Color» به شما امکان می‌دهد رنگ اصلی (accent color) را در عناصر رابط تعاملی ویندوز نظیر منوی استارت یا نوار وظیفه تغییر دهید.

اگر می‌خواهید رنگ دلخواه تم شما بر نوار عنوان پنجره‌ها نیز اعمال شود، باید در همان بخش Color به پایین صفحه اسکرول کنید و گزینه‌ی «Title bars» را فعالکنید. در صورت غیرفعال بودن این گزینه، ویندوز به‌صورت پیش‌فرض از رنگ سفید برای نوار عنوان‌ها استفاده می‌کند.

 

در انتهای همین بخش، می‌توانید حالت پیش‌فرض اپ‌ها (app mode) را از بین دو رنگ اصلی مشکی و سفید انتخاب کنید.

نحوه شخصی سازی تم

هر زمان که یک تم جدید انتخاب می‌کنید، ویندوز همان صداهای پیش‌فرض خودش را مجددا فعال می‌کند. اما اگر مایل به تغییر و شخصی‌سازی آن‌ها هستید، می‌توانید روی گزینه‌ی «Sounds» کلیک کنید. در صورت تمایل به غیر فعال‌سازی افکت‌های صدا در دسکتاپ ویندوز، در پنجره‌ی بازشده زیر عنوان Sound Scheme می‌توانید گزینه‌ی «No Sounds» را انتخاب کنید.

نحوه شخصی سازی تم

در انتها با کلیک روی گزینه‌ی «Mouse cursor» می‌توانید نشانگر ماوس خود را تغییر دهید یا انتخاب کنید که هر نشانگر مخصوص، چه شمایل ویژه‌ای داشته باشد. برای مثال می‌توانید رنگ پیش‌فرض نشانگر را از سفید به مشکی تغییر دهید یا برای مشاهده‌ی سایه در زیر آن، تیک گزینه‌ی «Enable pointer shadow» را فعال کنید.

نحوه شخصی سازی تم

اگر هر یک از این موارد را تغییر دهید، نام تم شما به Custom تغییر پیدا می‌کند. سپس می‌توانید با کلیک روی «Save theme» آن را برای استفاده در دفعات بعدی ذخیره کنید، نام آن را تغییر دهید و به لیست‌های تم‌های خود اضافه کنید. در این صورت، هر زمان که تم ویندوز را تغییر دهید، به‌راحتی می‌توانید به تم شخصی خود بازگردید.

نحوه شخصی سازی تم

آموزش حذف تم نصب شده

برای حذف یک تم از فهرست‌ تم‌های ویندوز، کافی است روی آن کلیک راست و گزینه «Delete» را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که انجام این کار برای تم پیش‌فرض ویندوز امکان‌پذیر نیست و تنها می‌توانید تم‌هایی استور و تم‌های شخصی خود را حذف کنید.

نحوه حذف تم نصب شده

آموزش ذخیره کردن یک تم، اشتراک گذاری تم

برای انجام این کار پس از ذخیره‌ی تم شخصی خود با نام دلخواه، روی آن کلیک راست و گزینه‌ی «Save theme for sharing» را انتخاب کنید.

نحوه ذخیره کردن یک تم، اشتراک گذاری تم

پس از این، ویندوز تم را در قالبی به نام «desktopthemepack» ذخیره می‌کند که به‌ راحتی می‌توانید آن را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید. برای نصب این فایل روی رایانه، کافی است روی آن دوبار کلیک کنید. تم نصب‌شده درست مشابه تم‌های دریافتی از استور، در همان بخش تم‌ها در تنظیمات ویندوز قابل مشاهده است.

نحوه ذخیره کردن یک تم، اشتراک گذاری تم

آموزش همگام سازی تم

اگر با یک حساب مایکروسافت، وارد ویندوز ۱۰ شده باشید، ویندوز به‌صورت پیش‌فرض تم دسکتاپ را بین کامپیوترهای شخصی ویندوز ۱۰ شما همگام‌سازی می‌کند. به این صورت که اگر تم یکی از دستگاه‌های خود را تغییر دهید، این تغییر در دیگر دستگاه‌های شما نیز اعمال خواهد شد. حتی اگر در آینده یک کامپیوتر شخصی جدید خریداری کنید، پس از وارد شدن به آن با حساب مایکروسافت، می‌توانید به تم‌های پیشین خود دسترسی داشته باشید.

اما اگر تمایلی به این نوع همگام‌سازی نداشته باشید و می‌خواهید از تم‌های مختلف در کامپیوترهای شخصی خود استفاده کنید، به‌راحتی می‌توانید آن را غیرفعال کنید. به این منظور به این آدرس بروید: Settings– > Accounts –> Synce Your Settings و گزینه‌ی مربوط به «Theme» را غیرفعال کنید.

نحوه همگام سازی تم

در اینجا ذکر یک نکته حائز اهمیت است و آن اینکه به‌منظور همگام‌سازی، ویندوز هر کدام از این شخصی‌سازی‌ها را به‌عنوان بخشی از تم شما در نظر می‌گیرد. بنابراین، حتی اگر شما یک تم جدید را اعمال نکنید، (یعنی تنها رنگ یا پس‌زمینه‌ی دسکتاپ را تغییر دهید)، تغییرات صورت گرفته، در دیگر کامپیوترهای شخصی متصل به حساب شما همگام‌سازی خواهد شد.

تم‌های ارائه‌شده در ویندوز استور و بخش تنظیمات، با حالت‌های بصری پیشرفته‌تری که احتمالا قبلا با آن‌ها سروکار داشته‌اید (نظیر تم‌های سیستم‌عامل اندروید) تفاوت دارند. حالت‌های بصری شخص ثالت، از آن جایی که نیازمند تغییرات در فایل‌های سیستمی هستند، هنوز به‌صورت رسمی توسط ویندوز پشتیبانی نمی‌شوند.

منبع: زومیت

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید