2024-03-19 12:55:05

Air Plane Mode به چه معناست و چه کاربردهایی دارد؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

 یکی از کاربردهای شایع Air Plane Mode یا همان حالت هواپیما در سفرهای هوایی است اما ما میتوانیم از این ویژگی موبایل ها در مواقع دیگری استفاده کنیم.

امکان Air Plane Mode در تمامی گوشی ها از گوشی های ساده تا گوشی های هوشمند وجود دارد. استفاده از این امکان باعث میشود تا بلوتوث، وای فای، شبکه موبایل و اتصالات داده دستگاه شما قطع شود اما علت اصلی قطع اتصالات حذف اختلالات شبکه ای بر روی کارکرد سنسورهای مختلف و تجهیزات موجود در هواپیما ها است.

بیشتر بخوانید: برنامه حسابداری و نرم افزار حقوق و دستمزد و نرم افزار انبار

شما میتوانید از طریق تنظیمات گوشی خود این حالت را فعال کنید. پس از فعال شدن حالت هواپیما آیکون آن در نوار اعلان ظاهر می شود. بهتر است قبل از پرواز این حالت را فعال کنید.

حالت Air Plane Mode در گوشی های مختلف تفاوت اندکی دارد اما هدف کلی آن قطع اتصالات ذکر شده می باشد. با این حال شما میتوانید از دیگر امکانات و ویژگی های گوشی مانند عکس برداری، پخش موزیک و … بهره ببرید.

 

Air Plane Mode به چه معناست و چه کاربردهایی دارد؟

 

هنگامی که حالت هواپیما را فعال کرده اید دیگر امکان ارتباط ندارید به همین دلیل برخی از سازمان ها مانند سازمان هوانوردی فدرال آمریکا با تغییر و به روز رسانی آیین نامه های خود امکان استفاده از بلوتوث و یا وای فای را در طول پروازهای خود ارائه کرده است.

بنابراین شما میتوانید بدون خارج شدن از حالت هواپیما، بلوتوث و یا وای فای خود را روشن کنید.

باید بخوانید: نرم افزار تولیدی و پایانه فروشگاهی و نرم افزار دریافت و پرداخت

از دیگر کاربردهای این حالت زمانی است که شما دچار اختلال در سیگنال و اتصالات گوشی خود شده اید با خاموش و روشن کردن این حالت میتوانید دوباره اتصالات گوشی خود را برگردانید البته این راه حل کاملا قطعی نیست.

از حالت هواپیما میتوانید در مواقعی که تمایلی به دریافت اعلان ها ندارید استفاده کنید و یا زمانی که در حال شارژ کردن باتری موبایلتان هستید و اگر منتظر تماسی نیستید؛ فعال کردن این امکان باعث شارژ سریع تر باتری شما می شود.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید