2024-03-19 01:52:19

با شعار تبلیغاتی شرکت های مطرح IT بیشتر آشنا شوید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

تقریباً تمامی صنایع و کسب و کارهایی که در اطرافمان میبینیم، چه کسب و کارهای خارجی و چه داخلی، هریک به دنبال دستیابی به هدفی خاص هستند که در این بین پیروی از یک شعار تبلیغاتی میتواند آنها را در رسیدن به آن هدف خاص در حوزه برنامه حسابداری هدایت کند.

معمولاً شعار تبلیغاتی جزء اولین قدمهایی است که در شروع یک کسب و کار به ذهن هر فردی خطور میکند و گاهی تا مدت ها بعد از آغاز به کار کسب و کار، همچنان به دنبال شعار تبلیغاتی مناسب برای کارشان هستند.

در هر صورت وجود شعار تبلیغاتی برای هر کسب و کاری بسیار ضروری است چرا که دیگران میتوانند با شنیدن شعار تبلیغاتی شما، به خوبی شما را به یاد بیاورند و در واقع یک شعار تبلیغاتی خوب دقیقاً باید دارای چنین ویژگی مثبتی باشد. به خوبی نمایانگر نوع فعالیت شما باید و به راحتی در ذهن سپرده شود.

در ادامه شعارهای تبلیغاتی (slogan) برخی شرکت های بین المللی فعال در صنعت کامپیوتر، IT و مخابرات را خواهید دید و با مفاهیمی که هریک دنبال می کنند بیشتر آشنا می شوید.

مطالعه بیشتر: نرم افزار حقوق و دستمزد

Apple: «متفاوت بیندیش» (Think different) یكی از قدیمی ترین و معروف ترین شعارهای تبلیغاتی محبوب ترین شركت كامپیوتری در میان كاربران است كه در حقیقت تا به امروز پایه و اساس تولیدات این شركت هم قرار گرفت. این شركت برای سیستم عامل تولیدی اش شعار «قدرت مكینتاش است» (Power is Macintosh) و «برای آیندگان» (For the rest of us) را برای كامپیوترهای شخصی اش ارائه كرد. Apple دو شعار «هزار آهنگ در جیب شما» (1000 Songs in your Pocket) و «پنج هزار آهنگ در دستتان» (5000 Songs in your hand) را برای فروشگاه اینترنتی iTunes خود معرفی كرد.

شعار تبلیغاتی شرکت اپل

SONY: پیام make believe با برقراری ارتباطی یکپارچه با مخاطبان، قصد دارد چهره ای واحد از نقش سونی را به جهانیان معرفی کند. این امر به برجسته تر شدن برند سونی منجر شده و جادوی سونی را در دل مردم برمی انگیزاند. این شعار نمادی از روح برند سونی محسوب می شود و دلالت دارد بر قدرت خلاقیت ، توان تحقق بخشیدن ایده ها و به واقعیت تبدیل کردن هر آنچه به ذهن خطور می کند.

باید مطالعه کنید: نرم افزار انبارداری و نرم افزار CRM

 شعار تبلیغاتی شرکت سونی

Dell: شركت آمریكایی Dell كه در سال های اخیر در زمینه تولید و عرضه كامپیوتر های شخصی و خصوصاً لپ تاپ توانسته به جایگاه خوبی در بازار جهانی برسد، شعارهای مختلفی را برای تبلیغ محصولات خود در نظر گرفته است. «به راحتی دل » « Easy as Dell» «صرفا تو» (Purely you) و «این تنها یك معامله نیست، یك Dell است» (It s not just a deal , Its a Dell) جزو پرطرفدارترین شعارهای تبلیغاتی این شركت در سال های اخیر هستند.

شعار تبلیغاتی شرکت dell

HP: ثروتمند ترین شركت فعال در زمینه IT در سرتاسر دنیا كه محصولات باكیفیتی را هم در این زمینه به بازار عرضه كرده است، بیشتر با عبارت «اختراع كنید» (Invent) شناخته می شود. این شركت علاوه بر این در گذشته از شعار «كامپیوتر دوباره شخصی می شود» (The Computer is personal again) هم برای تبلیغات محصولاتش استفاده می كرد.

حتما بخوانید: نرم افزار تولیدی و نرم افزار دریافت و پرداخت و نرم افزار بازرگانی

 شعار تبلیغاتی شرکت hp

Microsoft: معروف به غول نرم افزاری جهان می باشد که در دهه 1990 شعار «امروز می خواهی به كجا بروی؟» (where do you want to go today?) و «استعداد شما، علاقه ما» Our Passion Your Potential را در دهه 2000 به عنوان شعار تبلیغاتی خود انتخاب كرد. همچنین مایکروسافت جمله «با پروانه بهتر است» (It’s better with butter fly) را برای تبلیغات خدمات اینترنتی MSN8 خود نیز ارائه كرد.

شعار تبلیغاتی شرکت مایکروسافت

IBM: به عنوان قدیمی ترین شركت تولید كننده كامپیوترهای شخصی شناخته می شود كه یكی از قدیمی ترین شعارهای تبلیغاتی را نیز در این زمینه دارد. در سال 1914 IBM اولین شعار تبلیغاتی خود را با عنوان «بیندیش» (Think) ارائه كرد. بعد از آن اما این شركت سعی كرده با استفاده از واژه كلیدی «راه حل» در تبلیغاتش توجه كاربران بیشتری را جلب كند. «راه حل هایی برای مشكلات یك سیاره كوچك» (Solutions for a small planet) و «راه حل هایی برای تجارت الكترونیك» (e-business solutions) شعار های تبلیغاتی دیگر این شركت در دهه 2000 بودند.

بیشتر بدانید: نرم افزار شرکتی و نرم افزار پخش مویرگی و نرم افزار فروشگاهی

شعار تبلیغاتی شرکت ibm

Intel: بزرگ ترین تولیدكننده پردازنده های رسانا و نیمه رسانای دنیا با دو شعار «درون Intel (Intel inside) e» و «جلوتر از دیگران حركت كنید» (Leap ahead) شناخته می شود.

شعار تبلیغاتی شرکت intel

CISCO: این شركت نرم افزاری با جمله «به شبكه انسانی خوش آمدید» (welcome to the human network) در میان كاربرانش شناخته می شود.

باید مطالعه کنید: پایانه فروشگاهی و نرم افزار حسابداری شخصی و نرم افزار بهای تمام شده

شعار تبلیغاتی شرکت cisco

AOL: شركت عرضه كننده خدمات اینترنتی America online یا AOL در دهه 2000 با دو شعار «اینترنت بهتری می خواهید؟ شما به America online تعلق دارید.» (Want a better internet? You belong at America online) و «بسیار آسان برای استفاده، تعجبی ندارد که شماره یك است» (So easy use, no wonder it’s number 1) به عرصه تبلیغات وارد شد.

شعار تبلیغاتی شرکت aol

EBay: بزرگ ترین سایت حراج اینترنتی دنیا می باشد که دو جمله «هر آنچه وجود دارد را در ebay به دست می آورید». (whatever it is, you get it on eBay) و «بخرید، بفروشید، به آن عشق بورزید». (Buy it. Sell it. Love it) را به عنوان شعارهای تبلیغاتی خود انتخاب كرده است.

باید بخوانید: نرم افزار حسابداری رایگان و نحوه دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی

شعار تبلیغاتی شرکت ebay

You Tube: پرطرفدارترین وب سایت به اشتراك گذاری فیلم دنیا كه سال گذشته توسط موتور جست وجوی Google خریداری شد با جمله «خودتان را پخش كنید» (Broadcast your self) در میان كاربران سراسر دنیا به شهرت رسیده است.

شعار تبلیغاتی شرکت youtube

پارمیس: پارمیس در میان شرکت های تولید کننده نرم افزار حسابداری ایرانی به عنوان یکی از پرچمداران این زمینه می باشد که از ابتدا با شعار تبلیغاتی”همه زیر چتر پارمیس” فعالیت خود را آغاز کرد و پس از آن شعار خود را به گونه ای جامع به “از خانه ای کوچک تا کارخانه ای بزرگ با نرم افزارهای مالی پارمیس” تغییر داد که به صورت جامعی به طیف وسیع انواع نسخه های نرم افزار حسابداری پارمیس اشاره میکند.

شعار تبلیغاتی شرکت پارمیس

AT&T: بزرگ ترین شركت مخابراتی آمریكا عبارت «بی حد و مرز» (Boundless) را به عنوان اولین شعار تبلیغاتی خود ارائه كرد. بعد از آن اما در دهه 1990 این شركت شعارهای تبلیغاتی مختلفی را مانند «به كسی فكر كنید و با او تماس برقرار كنید» (Reach out and touch some one)، «بهتر صدا می كنیم بیشتر بشنوید». (The more you hear , the better we Sound) ، «انتخاب درست شما» (your true choice) و «صدای واقعی شما» (your true voice) ارائه كرد. و اما آخرین شعار تبلیغاتی این شركت «دنیای شما، به دنیا آمد» (your world Delivered) بود.

حتما بدانید: کارتخوان اندرویدی و ERP چیست؟

BT: شركت مخابرات انگلستان كه این روزها به بخش خصوصی واگذار شده است با سه شعار تبلیغاتی «برای صحبت خوب است» (Its good to talk)، «برای توست» (Its for you) و «ما به تو جواب می دهیم» (Its you we answer to) در میان كاربران انگلیسی شناخته می شود.

T-Mobile: شركت مخابراتی بزرگ T-Mobile عبارت های «بیشتر بگیرید» (Get more) و «كاملاً نزدیك تر» (Simply Closer) را به عنوان شعارهایی تبلیغاتی خود انتخاب كرد.

 شعار تبلیغاتی شرکت های معتبر

در ادامه با شعار تبلیغاتی و استراتژیک برخی دیگر از شرکت های معتبر خارجی دیگر آشنا می شوید.

فولکس واگن: کوچک فکر کنید.

پورشه: جایگزینی نیست.

آستون مارتین: قدرت، زیبایی و روح.

وال مارت: پول بیشتری ذخیره کنید، زندگی بهتری داشته باشید.

ریبوک: من همانی هستم که هستم.

نایک: فقط انجامش بده!

آدیداس: غیر ممکن وجود نداره.

مارک اند اسپنسر: حق همیشه و کاملاً با مشتری است.

تری ام: نوآوری

بیشتر بدانید: حسابداری چیست؟ و مالیات چیست؟

آی مکس: بزرگ فکر کن.

دوپونت: معجزه دانش.

انرگایزر: به مسیرت ادامه بده، ادامه بده، ادامه بده …

پلی استیشن: در دنیای خود زندگی کنید، در دنیای ما بازی کنید.

بلاگر: دکمه انتشار را فشار دهید.

کانن: آن چیزی که ما اعتقاد داریم را ببینید.

نیکون: در قلب تصویر

کداک: لحظاتت را به اشتراک بذار، زندگی ات را به اشتراک بذار.

فدکس: وقتی که هیچ فردایی نیست.

دیزنی لند: شادترین نقطه ی روی زمین

فورچن: برای افرادی که تغییر را رقم خواهند زد.

مک دونالد: من عاشقشم!

کوکاکولا: درب قوطی را باز کن تا سرحال شی.

ام اند ام: در دهانتان آب می شود، نه در دستانتان

بی اف تی: بازگشت به سوی خود

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید