2024-03-19 12:53:40

7 کاری که هنگام کاهش باتری گوشی نباید انجام دهید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

برای همه ما تا به حال بارها و بارها پیش آمده است که در مواقع اضطراری ناگهان متوجه کم بودن میزان باتری یا اصطلاحاً شارژ گوشی خود میشویم. هر چه میزان توانایی و قدرت باتری گوشی هوشمند شما بالاتر باشد باز هم به احتمال زیاد همه افراد این حالت را حداقل یک بار تجربه کرده اند.

پیشنهاد مطالعه: نرم افزار حسابداری

بهترین و ایده آل ترین اقدام در چنین مواقعی به همراه داشتن پاوربانک یا شارژر تلفن همراه می باشد. که این مسئله خود میتواند حاشیه های دیگری را نیز با خود به همراه داشته باشد. چرا که ممکن است فراموش کرده باشید که پاور بانک خود را شارژ کنید و یا در محیطی باشید که پریز برقی برای اتصال شارژر یافت نشود. به هر حال هر فردی در مواجهه با چنین مشکلی ممکن است واکنش های مختلفی از خود بروز دهد؛ اما ما سعی کردیم تا مجموعه ای از بدترین اقداماتی که میتوان در این مواقع انجام داد را جمع آوری کنیم و آنها را با شما در میان بگذاریم.

مطالعه بیشتر: نرم افزار حقوق و دستمزد

در واقع مواردی که در ادامه آنها را بیان میکنیم 7 کاری است که هرگز نباید در هنگام کم بودن شارژ گوشی انجام دهید چرا که میتواند شما را به دردسرهایی از جمله کاهش عمر مفید باتری، خاموش شدن گوشی در مواقع اضطرار و … دچار کند.

توصیه های زیر را جدی بگیرید و از آنها اجتناب کنید 

1- افزایش نور صفحه نمایش : یکی از پیش پا افتاده ترین و در عین حال اثر گذار ترین عواملی که میتواند میزان شارژ باتری شما را کاهش دهد نور صفحه نمایش می باشد. حتی برخی افراد معتقدند که صفحه نمایش های بزرگ تر مصرف باتری بیشتری دارند و به همین دلیل روز به روز در گوشی های تازه تولید این مسئله مورد بررسی قرار میگیرد تا تکنولوژی ساخت صفحه نمایش یا میزان توانایی باتری گوشی برای نگهداری مقدار بیشتری از انرژی را بهبود دهند.

حتما مطالعه کنید: نرم افزار انبارداری

2- اجرای یک بازی سنگین : معمولاً برخی افراد با این حرکت تیر خلاصی به باتری گوشی خود میزنند! حتی در بسیاری از موارد دیده شده که به محض باز شدن بازی، گوشی فرد خاموش می شود چرا که میزان زیادی از انرژی باتری در این حالت مصرف شده است.

3- استفاده از برنامه‌های وابسته به مکان‌یابی : امکان پرکاربرد GPS که در بسیاری از موارد به افراد برای مکان یابی کمک میکند خود به تنهایی عاملی برای کاهش میزان مصرف باتری است. به این دلیل بسیاری از افراد توصیه میکنند که در صورت عدم نیاز به قابلیت مکان یابی این امکان را غیر فعال نمایید تا ذخیره انرژی بیشتری در باتری داشته باشید. در این میان نباید از برنامه هایی که از این دسترسی بهره مند هستند نیز غافل شد. چرا که ممکن است شما عمداً این قابلیت را فعال نکرده باشید اما برنامه هایی که با این قابلیت کار میکنند در پشت زمینه انرژی باتری را با استفاده از GPS خالی میکنند.

باید بدانید: نرم افزار CRM و نرم افزار تولیدی

4-روشن نگه‌داشتن وای فای در هنگام کم شدن شارژ باتری : وای فای و در بسیاری از موارد دیتا (اینترنت همراه خط تلفن) یکی از پر مصرف ترین بخشهایبست که در تلفن همراه میزان باتری را کاهش میدهد و اغلب افراد به صورت تمام وقت از این امکان استفاده میکنند که در صورت عدم کنترل میزان مصرف، این مورد میتواند به راحتی شارژ گوشی شما را طی روز کاهش دهد.

5- دریافت اطلاعات و هشدارهای زیاد در هنگام کم شدن شارژ باتری : پخش صداهای ناشی از اعلان و هشدار و فعالیت ها و اطلاعات دریافتی حاصل از فعالیت های پس زمینه نیز میتوانند در میزان مصرف باتری گوشی هوشمند شما اثر گذار باشند.

حتما بخوانید: نرم افزار شرکتی و پایانه فروشگاهی

6- فراموش کردن قابلیت اپلیکیشنها در هنگام کم شدن شارژ باتری : شما باید به طور کامل نسبت به فعالیت اپلیکیشن هایی که روی گوشی خود نصب کرده اید تسلط داشته باشید و با کارایی هریک به خوبی آشنا باشید تا بتوانید اپلیکیشن های پر مصرف را از اپلیکیشن های بهبود دهنده ذخیره انرژی باتری تفکیک کنید.

7- وحشت زده شدن در هنگام کم شدن شارژ باتری : در صورتیکه در هر زمان و در هر شرایطی شارژ گوشی شما کاهش یافت و به شارژر یا پاور بانک دسترسی نداشتید به هیچ عنوان نباید وحشت زده برخورد کنید و باید با تمرکز کامل به راه هایی بیاندیشید که بتواند میزان انرژی باقیمانده در باتری شما را به حداکثر برساند تا بیشترین استفاده را در مواقع اضطراری از گوشی خود داشته باشید.

بیشتر بدانید: نرم افزار تولید و نرم افزار بازرگانی و نرم افزار فروشگاهی

پاسخ به یک پرسش متداول : ماندن گوشی در شارژ از شب تا صبح، ایرادی ندارد؟

شِین بروسکی مدیرعامل کمپانی کانادایی فاربی تکنیک، سازنده لوازم جانبی موبایل در این خصوص پاسخ می‌دهد: اتصال گوشی در طول شب تاثیر بسیار مخربی بر گوشی شما نخواهد داشت و انجام آن بلامانع است. اسمارت‌فون شما همان‌طور که از نامش پیدا است، هوشمند است و پس از شارژ کامل، مسیر شارژ را مسدود می‌کند تا به گوشی شما آسیب نرسد. تا به اینجا مشکلی وجود ندارد؛ اما مواقعی هست که اتصال طولانی‌مدت گوشی باعث کاهش عمر باتری در گذر زمان می‌شود.

حتما بدانید: کارتخوان اندرویدی و نحوه دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد تا حدودی به شما همراهان عزیز در جهت استفاده بهتر از گوشی های هوشمندتان کمک کرده باشد. شما هم میتوانید تجربیات مشابه خود را از طریق بخش نظرات پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید