2024-03-19 15:22:59

پارمیس استار؛ نرم‌افزاری یکپارچه برای کسب و کارهای آینده‌نگر

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 11 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

فناوری اطلاعات پارمیس، چند سالی است که با تغییر در رویکرد خود به شرکتی تکنولوژی محور بدل شده است. باور و اعتقاد شرکت دانش بنیان پارمیس بر این است که برخلاف گذشته که استفاده از نرم افزارها بعنوان ابزاری برای بالا بردن سرعت، دقت و بهره وری بود، در عصر دیجیتال نرم افزارها به یک زیر ساخت تبدیل شده اند و عملا کسب و کارها بدون داشتن این زیر ساخت نرم افزاری امکان حضور در بازار رقابتی را نخواهند داشت.

در پارمیس، محصولات و نرم افزارهایی تولید می‌شوند که تنها یک ابزار برای انجام امور مالی و حسابداری کسب و کارها نیست، بلکه زیرساختی برای مدیریت کسب و کارها هستند و به همین دلیل به عضو جدایی ناپذیری از شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف برای تصمیم‌گیری‌های مهم بدل شده‌اند.

شرکت فناوری اطلاعات پارمیس با تکیه بر چنین رویکردی، از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های برتر و همچنین دو دهه تجربه در طراحی و تولید نرم افزار بهره برده است تا بتواند راهکار پارمیس استار، محصولی متفاوت در کلاس های جهانی را تولید نماید. راهکار پارمیس استار، راه ‌حلی جامع برای کسب و کارهای مختلف است که با توجه به نیازهای کسب و کارهای مختلف دارای زیرسیستم های متعددی است که آینده را برای کسب و کارها به ارمغان خواهد آورد.

سرانجام در روز سه‌شنبه ششم اسفند ماه 98، همایش رونمایی از محصول پارمیس استار در هتل پرشین پلازای تهران برگزار شد و این محصول برای مهمانان و شرکت‌کنندگان این رویداد معرفی و بررسی گردید.

معرفی زیرسیستم‌های پارمیس استار

زیرسیستم حسابداری، زیرسیستم انبار، زیرسیستم خزانه، بازرگانی داخلی و خارجی، تولید، نرم افزار حقوق و دستمزد، ارتباط با مشتری یا CRM، اطلاع‌رسانی، سازمان همراه، فروشگاه اینترنتی و پرتال وب، از زیرسیستم‌هایی بودند که در این همایش معرفی شدند.

در ایتدای این رویداد، بنیانگذار شرکت فناوری اطلاعات پارمیس با تاکید بر اینکه با انتشار پارمیس پلاس به این نتیجه رسیدیم که نیازهای مشتریان ما افزایش پیدا کرده است، گفت: “با توجه به این موضوع باید محصول جدید با پلتفرم جدید تهیه می‌کردیم. پس با استفاده از تکنولوژی روز، پارمیس استار را تولید کردیم. رویکرد ما در پارمیس استار متفاوت بود. از سوی دیگر به این نتیجه رسیدیم که استارت‌آپ‌ها از نرم‌افزارها به عنوان یک زیرساخت استفاده می‌کنند و این موضوع وظیفه ما را در پارمیس، سخت‌تر می‌کند.

با توجه به این موارد ما پارمیس استار را با هدف ارائه چندین پلتفرم در یک زیرساخت ایجاد کردیم. ما در نظر داشتیم در پارمیس‌ استار، یک کسب‌وکار مجموعه فعالیت خود را بر مبنای یک نرم‌افزار پیش ببرد”.

همایش رونمایی از پارمیس استار

زیرسیستم حسابداری پارمیس استار

واحد مالی و حسابداری علاوه بر اینکه قلب تپنده هر سازمانی است، یکی از مهم‌ترین بخش‌های نرم‌افزار یکپارچه پارمیس استار هم به حساب می‌آید. حسابداری پارمیس استار برای واحد مالی درون سازمانی و بیرون سازمانی کاربرد دارد و با سازمان‌هایی نظیر مالیات و بیمه در ارتباط است.

بنیانگذار پارمیس در رابطه با این زیرسیستم گفت: “در پارمیس استار، از تجربیات خودمان و کاربرانمان استفاده کردیم تا محصولی ارائه دهیم که نظر مدیران مالی ما را جلب کند.

زیرسیستم حسابداری پارمیس استار به شکلی طراحی شده که می تواند با مدل‌های مختلف حسابداری اعم از موسسات تجاری، خدماتی، پیمانکاری، تولیدی و دولتی تطبیق یابد و در کسب و کارها با اندازه های مختلف اجرا شود.

ادغام اسناد به‌صورت روزانه و ماهانه برای تهیه گزارش‌های مالی، مرور حساب‌ها، نگهداری سال‌های متعدد در یک بانک اطلاعاتی با ایجاد امکان مقایسه، ارائه گزارش‌های استاندارد و تهیه صورت‌های مالی (ترازنامه، ترازآزمایشی، سود وزیان) از جمله امکاناتی است که در این زیرسیستم قرار گرفته است.

مطالعه بیشتر: نرم افزار انبار

زیرسیستم انبار پارمیس استار

انبار یکی از مهمترین و استراتژیک‌ترین اقلام دارایی جاری در یک مجموعه به شمار می‌رود و انبارداری یکی از ارکان اداره صحیح و دقیق یک کسب و کار است و در این میان تفاوتی نمی‌کند که این کسب و کار یک فروشگاه کوچک باشد یا یک کارخانه بزرگ، برای هر کدام از آن‌ها انبارداری چه به لحاظ تعدادی و ریالی از اهمیت خاصی برخوردار است.

زیرسیستم انبار از دیگر امکاناتی است که در این نرم‌افزار وجود دارد. کالا در نرم‌ افزار حسابداری پارمیس استار بسیار مهم است و از آنجاکه کالاها بسیار متفاوت هستند، ساختارهای داینامیک در این نرم‌افزار مورد توجه قرار گرفته‌اند. امکان ثبت نام، مدل، رنگ، سایز، برند و غیرهکالا برای انبارداران در نظر گرفته شده تا برای یک کالا تعریف شود.

حامد سلطانی، کارشناس ارشد فروش و پشتیبانی پارمیس در رابطه با زیرسیستم انبار گفت: «زمانی که یک کالا ثبت می‌شود، کدی تعریف می‌شود که می‌توان از آن حتی به عنوان کد کالا استفاده کرد. همچنین اطلاعات تکمیلی کالاها مانند مشخصات رنگ، کشور سازنده، نحوه نگهداری، جنس پارچه و سایر جزئیات در این نرم‌افزار قابل درج است. از آنجاکه کسب اطلاعات بیشتر از کالا به تصمیم‌گیری مشتری کمک می‌کند، در این بخش از نرم‌افزار به این مهم توجه شده است”.

در این زیرسیستم ویژگی‌های کالاها مثل کد محموله، تاریخ تولید، تاریخ انقضا، سری ساخت و غیره را نیز می‌توان درج کرد. در این بخش می‌توان موجودی یک کالا را به صورت جداگانه نگهداری کرد.

تعیین جانمایی کالاها برای راحتی انبارداران و کمک به انبارگردانی، امکان طراحی لیبل کالاها، صدور رسید و حواله انبار از طریق موبایل و تبلت دیگر ویژگی این نرم‌افزار در زیرسیستم انبار آن است.

همایش رونمایی از پارمیس استار

تکنولوژی RFID، تحولی در انبارداری مدرن

بنیانگذار پارمیس همچنین افزود : “از آنجا که تگ‌های RFID صنعت انبارداری را متحول کرده‌اند با اسکن کردن یک محدوده می‌توان کالاها را شناسایی و شمارش کرد. ما با همکاری شرکت زبرآسیا، توانسته‌ایم تکنولوژی RFID را به این نرم‌افزار پارمیس اضافه کنیم. مزیت این امکان برای کسب‌وکارها کاهش هزینه، افزایش سرعت و دقت، صدور رسید و حواله با استفاده از تکنولوژی RFID، پیدا کردن کالا از طریق تکنولوژی RFID و کاهش بسیار زیاد خطاست.”

زیرسیستم خزانه پارمیس استار

با توجه به اهمیت مدیریت وجوه نقد، صندوق‌ها، بانک‌ها، اسناد مالی و بهادار و همچنین تنوع دریافت و پرداخت‌های امروزه که از شیوه‌های متنوعی انجام می‌گردد، نرم افزار خزانه و یا همان دریافت و پرداخت پارمیس اِستار بگونه‌ای طراحی شده است که از کلیه روش‌های دریافت و پرداخت پشتیبانی می‌نماید. در این زیرسیستم سعی شده است تا کلیه فرآیند‌ها بصورت هوشمند کنترل شده و عملیات‌های ممکن نیز به‌صورت خودکار صورت پذیرد تا علاوه بر دقت بالا ، سرعت انجام امور نیز بالا رود.

بنیانگذار پارمیس در توضیح این زیرسیستم گفت: “برای این منظور، پارمیس اپلیکیشنی برای کارتخوان اندرویدی طراحی کرده که روی گوشی موبایل و تبلت نصب می‌شود تا فیش‌های دریافت و پرداخت صادر شده و در نرم‌افزار یکپارچه درج شود. اسم مشتری انتخاب و رسید شاپرکی چاپ می‌شود و تمام این مراحل در نرم‌افزار پارمیس استار ثبت می‌شود.”

امکان دریافت و پرداخت ترکیبی شامل نقد، چک، حواله، کارت به کارت، کارتخوان، مدیریت و کنترل اسناد دریافتی و پرداختی، اتصال به PC POS بانک‌ها، چاپ و پاراف چک برای جلوگیری از خط خوردگی و برخی اشتباهات، گزارش کامل از تاریخچه اسناد دریافتنی و پرداختنی، ارتباط با زیرسیستم فروشگاه اینترنتی به‌منظور ثبت فروش‌های انجام شده، اسناد تضمینی و امکان صدور فیش دریافت و پرداخت از طریق موبایل و تبلت از جمله امکاناتی است که در زیرسیستم خزانه به آن‌ها پرداخته شد.

امکانات زیرسیستم بازرگانی داخلی پارمیس استار

مدیریت فرآیند خرید، فروش، سفارشات و پیش‌فاکتورها یکی از مهم‌ترین عملیات مرتبط با سودآوری و تداوم هر چه بیشتر یک کسب و کار است. نرم‌ افزار بازرگانی پارمیس استار به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند در نسخه‌های مختلف و با توجه به نیاز مراکز مختلف امکاناتی را در اختیار کاربر قرار دهد که کاربر بتواند چرخه‌های عملیات در این واحدها را بخوبی مدیریت نماید.

زیرسیستم بازرگانی، مهم‌ترین زیرسیستم در میان سیستم‌های لازم برای اداره اکثر قریب به اتفاق کسب و کارهاست. این زیرسیستم در اصل محل وارد کردن اطلاعات مربوط به کالاهای خریداری شده و فروش رفته است. مدیران بازرگانی و فروش در هر شرکت و موسسه‌ای به کنترل موجودی محصول، تحویل به موقع محصول به مشتری، کنترل مانده حساب مشتریان، و کنترل اعتبار مشتریان و انواع مولفه های دیگر مربوط به فروش نظارت دارند و این سیستم ابزار مناسب جهت این نظارت را در اختیار ایشان می گذارد.

در این رویداد سلطانی به امکانات این بخش اشاره کرد و گفت: “هزینه کردن روی بسته‌بندی کالا امری بدیهی است. اگر خواست یک کسب‌وکار این باشد که اطلاعاتی نظیر شماره و نام مشتری روی بسته ثبت شود می‌تواند از این نرم‌افزار پارمیس استفاده کند و لیبل کالاها را چاپ کند”.

معرفی اپلیکیشن پارمیس اسمارت

از دیگر محصولات جدید شرکت پارمیس، اپلیکیشن پارمیس اسمارت است. این اپلیکیشن در پلتفرم‌های اندروید و ویندوز ارائه شده و می‌تواند در ابزارها و شعب‌های مختلف نصب و بر اساس آن فاکتور صادر شود. ثبت سفارش فروش و ارسال برای سیستم، مزیت نصب اسمارت‌پوز پارمیس است. افرادی که از این سیستم استفاده می‌کنند می‌توانند یک سفارش را در گوشی موبایل خود ثبت کنند و برای سیستم اصلی ارسال کنند.

این محصول روی کارتخوان‌ اندرویدی هم قابل نصب است و می‌توان از این طریق، رسید شاپرکی هم دریافت کرد. مزیت اصلی آن یکپارچگی است که پس از صدور فاکتور به عملیات بانکی متصل می‌شود و خیلی از مغایرت‌های بانکی دیگر وجود نخواهد داشت. از سوی دیگر، کاربر سه دستگاه را در یک دستگاه دارد. این دستگاه برای کسب‌وکارهایی که دارای محدودیت سیار هستند، مناسب است. تشخیص پرداخت با موفقیت و چاپ فاکتور، قابلیت حمل‌ونقل آسان، توان باطری بالا، قابلیت اتصال به اینترنت بوسیله WIFI و قابلیت استفاده به عنوان تلفن همراه از جمله مزایای این محصول پارمیس است.

 همایش رونمایی از پارمیس استار

زیرسیستم بازرگانی خارجی

به گفته بنیانگذار پارمیس، فرآیند بازرگانی خارجی یکی از معضلات برخی از مشتریان پارمیس بوده که مدارک را به‌صورت جداگانه نگهداری می‌کنند. اینکه چقدر کالا در راه دارند، موجودی سیستم چقدر است و چقدر باید سفارش بدهند با استفاده از این زیرسیستم حل شده است.

امکان ثبت پروفرما، معرفی هزینه‌های مختلف مانند (گمرک، بیمه، ترخیص و غیره) و شیوه تسهیم (تعدادی – ریالی)، ثبت هزینه‌ها با ارزهای مختلف، امکان معرفی ایستگاه‌ها و مسیرهای داخلی و بین‌المللی حرکت کالاها، محاسبه بهای تمام شده واقعی محصولات، گزارش مانده سفارشات در راه، گزارش مدیریتی سفارشات (محاسبه موجودی، در راه، سفارشات و حتی فروش در بازه زمانی خاص)، گزارش قیمت تمام شده کالاهای پروفرما، گزارش هزینه‌های گمرکی، ترخیص و غیره هم از دیگر امکانات است.

زیرسیستم تسهیلات

اعطای تسهیلات به هر کدام از کارکنان و بخش‌های یک سازمان، کارخانه، بانک، شرکت، فروشگاه، تولیدی و هر اداره‌ای، جزء یکی از روال‌های ماهانه آن مرکز است و برای مدیریت تسهیلات و وام‌ها و همچنین قابلیت تعریف و مدیریت اقساط این تسهیلات، نیاز به سیستم و نرم‌افزار یکپارچه و دقیقی وجود دارد که علاوه بر ایجاد امکان مدیریت این موارد، بتواند ارتباط یکپارچه‌ای با سایر بخش‌های نرم‌افزار حسابداری آن مرکز داشته باشد.

زیرسیستم تسهیلات در نرم‌افزار پارمیس استار کمک می‌کند وام‌ها و بازپرداخت آن‌ها کنترل شوند. مدیریت وام‌ها و اقساط، ایجاد صندوق‌های وام و تسهیلات، تعیین اولویت جهت تسویه اقساط، ارسال پیامک قبل از تاریخ سررسید، چاپ دفترچه قسط، گزارش ماتریسی وام‌ها و امضا، امکان تعیین دیرکرد برای هر قسط وام هنگام تسویه وام به تفکیک هر وام، امکان تعیین نحوه محاسبه سود و معرفی الگوی حساب به تفکیک هر وام، امکان تعیین محاسبه سود به صورت ریاضی و استاندارد بانکی به تفکیک هر وام، افزایش رضایت پرسنل و مشتریان در زیرسیستم تسهیلات، قابل دریافت است.

حتما بخوانید: نرم افزار فروشگاهی و نرم افزار شرکتی و نرم افزار تولیدی

 همایش رونمایی از پارمیس استار

معرفی زیرسیستم تولید پامیس استار

بدون شک مدیریت عملیات تولید از دشوارترین و مهم ترین ابعاد مدیریت در تمام سازمان‌های تولیدی است. در این راستا انتخاب نرم‌افزاری که توانایی تسهیل این امر را داشته باشد تصمیمی راهبردی و استراتژیک محسوب می‌گردد. با توجه به تجربیات ارزشمندی که پارمیس در طی سالیان اخیر از مشتریان تولید کننده‌ی خود به دست آورده است، موفق به ایجاد سیستمی شده که نه تنها ضروریات کلی کاربران، بلکه نیازهای جزئی آنها را نیز، آن چنان که شایسته است پاسخگو می باشد.

زیرسیستم تولید پارمیس استار به نسبت سایر نرم‌افزارهای پارمیس با پیشرفت بیشتری همراه بوده است. بنیانگذار پارمیس با بیان این مطلب افزود: “معرفی ایستگاه‌های کاری و پیمانکاری، معرفی فرمول‌های متعدد، برنامه‌ریزی تولید، محاسبه بهای تمام شده، ثبت تولید همزمان چند محصول، تخمین هزینه تولید در مرحله فرمولاسیون، بهای تمام شده کالا در جریان ساخت، گزارش دلایل ضایعات و معیوبی، تأثیر میزان افت موارد به صورت استاندارد و واقعی در این بخش قابل دسترس است. فرمولاسیون منعطف، برنامه ریزی تولید، مدیریت چرخه تولید و ارتباط یکپارچه با سیستم های حسابداری و انبار از ویژگی های بارز نرم افزار تولید و بهای تمام شده پارمیس استار هستند.”

امکانات زیرسیستم حقوق و دستمزد پارمیس استار

معرفی آیتم‌های فیش حقوقی به صورت نامحدود و مبتنی بر درخواست کسب‌وکار از جمله امکانات بخش حقوق و دستمزد است. معرفی آیتم‌های کارکردی، صدور سند حسابداری فیش‌های حقوقی توسط زیرسیستم حقوق و دستمزد، امکان ثبت وام، تقسیط و نمایش در فیش حقوقی، صدور فیش عیدی، سنوات، فیش تسویه حساب پرسنل به صورت گروهی و انفرادی، امکان فرمول‌نویسی در آیتم‌های فیش حقوقی پرسنل، تهیه لیست و گزارش بیمه و دارایی، تهیه فایل بانک ملت و صادرات جهت واریز گروهی حقوق و مساعده پرسنل، فرمول‌نویسی آیتم‌های فیش حقوقی و تعیین پیش شرط به صورت نامحدود، نیز از دیگر امکانات است. تلاش راه‌اندازی این زیرسیستم این بوده که بخشی داینامیک را برای محاسبه حقوق و دستمزد کارمندان فراهم کند.

ارتباط با مشتریان (CRM) و اطلاع رسانی پارمیس استار

بنیانگذار پارمیس با بیان اینکه اهمیت ارتباط با مشتری روزبه‌روز درحال افزایش است افزود : “ما روزانه در پارمیس حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ پیام ورودی داریم. برای ما بسیار مهم است بدانیم کارشناسان چه ارتباطی با مشتریان و پرسنل دارند و خواست مشتری چیست. ما نرم افزار CRM پارمیس استار را طراحی کردیم که به جذب و نگهداری مشتری کمک می‌کند. می‌توانیم تمام اطلاعات مربوط به مشتری را ثبت کنیم و بتوانیم ارسال پیام‌های تبلیغاتی به صورت مدیریت شده داشته باشیم و این موارد را پیگیری کنیم. ارتباط با VOIP، میزان خریدوفروش مشتری هم در این بخش مورد نظر قرار گرفته است”.

در ادامه سلطانی درباره امکانات زیرسیستم اطلاع‌رسانی پارمیس استار گفت: “در این قسمت وقتی فاکتور صادر می‌کنیم به مشتری اطلاع‌رسانی و برای او از طریق پیامک، ایمیل یا تلگرام ارسال کنیم. امکان ارسال اطلاعات فاکتور فروش به صورت PDF، عکس یا ایمیل، امکان ارسال اطلاعات فیش‌های دریافت و پرداخت به صورت عکس و PDF از طریق تلگرام و در این قسمت قابل دریافت است.”

 همایش رونمایی از پارمیس استار

سازمان همراه، اپلیکیشن فروش و کاتالوگ آنلاین کسب‌و‌کارها

با توجه به رشد صنعت فروش، مفهومی به نام اومنی‌چنل به وجود آمده که در این بخش مشتری باید بتواند از هر طریقی به کالا دسترسی داشته باشد. بنیانگذار پارمیس با اشاره به این موضوع گفت: «در این راستا اپلیکیشن سازمان همراه و پرتال تحت وب از امکاناتی است که سازمان همراه فراهم کرده است. امکان ایجاد کاتالوگ دیجیتال، مشاهده مشخصات، قیمت، تصاویر و سایر ویژگی‌های کالا و خدمات، برقراری ارتباط دوطرفه مشتری با سازمان، مانند ثبت سفارش به صورت آنلاین و ۲۴ ساعته ارسال تیکت توسط مشتریان، مشاهده صورتحساب مشتری، نمایش سوابق خرید مشتریان، اطلاع‌رسانی سریع به مشتریان در خصوص جشنواره‌های ویژه، آفرها و محصولات خاص، ایجاد حس وفاداری در مشتریان و کاربران نسبت به سازمان با ارائه اطلاعات به‌روز و تأیید شده از طرف کسب‌وکار از جمله امکاناتی است که در این بخش لحاظ شده است”.

حتما بدانید: نرم افزار پخش مویرگی

فروشگاه اینترنتی و پرتال مدیریت تحت وب

فروشگاه اینترنتی بخش دیگری است که در این راهکار یکپارچه وجود دارد. این بخش این امکان را در اختیار یک کسب‌وکار قرار می‌دهد که یک فروشگاه اینترنتی مخصوص خود را در کمترین زمان ممکن طراحی کند. این فروشگاه به صورت یکپارچه با دیگر زیر سیستم‌های پارمیس استار در ارتباط است.

کارشناس ارشد فروش و پشتیبانی پارمیس در پایان این رویداد گفت: «برای ما مهم بود مدیران سازمان به صورت ۲۴ ساعته و با هر دستگاهی به اطلاعات خود دسترسی داشته باشند و موجودی‌ها را چک کنند و صورت‌حساب مشتریان را از طریق وب دریافت کنند. از این رو پرتال تحت وب را هم در این نرم‌افزار لحاظ کردیم.”

بیشتر بدانید: پایانه فروشگاهی

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید