2024-03-28 14:55:49

چگونگی شکست یک شرکت بدون داشتن نرم افزار حسابداری مناسب

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

مقاله زیر به بیان دلایلی می پردازد که لزوم داشتن نرم افزار حسابداری و کدینگ حسابداری برای شرکت های خدماتی، تولیدی، بازرگانی، فروشگاهی و سازمان های کوچک و بزرگ را بیان می کند. تجربه نشان داده است که احتمال وقوع خطا و مشکلات مالی در کسب و کارهایی که از نرم افزار حسابداری مناسب استفاده می کنند به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. بنابراین با استفاده از نرم افزار حسابداری مناسب می توان مدیریت دقیق تر و سازمان یافته تری روی کسب و کارهای مختلف داشت. در ادامه همراه ما باشید…

لزوم استفاده از نرم افزار حسابداری مناسب

نرم افزار حسابداری با این هدف طراحی می شود که یک کسب و کار به صورت مکانیزه بودجه‌های عملیاتی خود را طراحی و برنامه ریزی کرده و هزینه‌ها و مطالبات یا درآمدش را مشخص نماید. همچنین نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد، مالیات‌ها و دیگر حساب‌های کاری شامل غرامت کارکنان، پوشش بهداشت و درمان و دیگر منافع آن‌ها را نیز ثبت و مدیریت می‌کند. کارهای حسابداری ممکن است در منزل انجام شود یا طی قراردادی به حسابدار عمومی سپرده شود. اما عدم توانایی در مدیریت درست یک سیستم حسابداری و نبود یک نرم‌افزار حسابداری مطمئن می‌تواند منجر به یک فاجعه مالی برای یک کسب و کار کوچک شود. در حالی که ساماندهی امور مرتبط با حسابداری از طریق نرم افزار بسیار روند ساده تر و مورد اطمینانی خواهد داشت و به این ترتیب شما مدیریتی مکانیزه بر کسب و کار خود خواهید داشت.

امکان برنامه ریزی بودجه

حتی یک کسب و کار کوچک هم باید با استفاده از یک نرم افزار حسابداری بودجه‌اش را برنامه‌ریزی کند تا از روی روال قرار داشتن کارش اطمینان داشته باشد. این امر شامل ارزیابی و برآورد کلیه نیازهای مالی یک بیزینس و تهیه یک نقشه مالی و ورود صحیح اطلاعات به داخل نرم افزار مالی جهت اطمینان از پرداخت کلیه قبوض، حقوق کارکنان و همخوانی درآمد و هزینه‌های جاری شرکت می‌باشد. شرکتی که از نرم افزار مالی مناسبی برخوردار نباشد با خطر دست کم گرفتن درآمدها مواجه است که در نهایت به شکست کاری منجر می شود. یکی از ویژگی هایی که در نرم افزار حسابداری پارمیس استار برای تمامی کسب و کارها در نظر گرفته شده است، زیر سیستم حقوق و دستمزد است که به کاربران امکان مدیریت حقوق و دستمزد کارکنان و کارمندان را می دهد که به عنوان سیستمی ضروری برای سازمان های مختلف می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

قابلیت مدیریت حسابهای پرداختنی

حسابهای پرداختنی در واقع قبوض و پرداختی‌هایی است که هزینه‌های اجرایی یک شرکت را تحت پوشش قرار می‌دهد. تاخیر و یا عدم پرداخت این هزینه‌ها در صورت نداشتن سیستم حسابداری مناسب، شرکت را با مشکلات عدیده‌ای روبرو می‌کند. به عنوان مثال توقف در تولید، خرابی دستگاه‌ها، اتمام پوشش بیمه‌ای و دیگر نتایج مصیبت بار ازین دست است. هر کدام از این مشکلات پتانسیل نابود کردن تولید و توانایی‌های یک شرکت را دارا هستند. همچنین بیشترین مشکلی که عموماً در شرکت های بزرگ رخ می دهد، پرداخت چک ها و اقساط می باشد. برای مثال نرم افزار حسابداری پارمیس پلاس، این امکان را به کاربران میدهد که از تاریخ سر رسید چک ها مطلع شوند و به صورت خودکار این هشدارها را توسط نرم افزار حسابداری مشاهده کنند.

قابلیت مدیریت حساب‌های دریافتنی

همانطور که دانستن این موضوع که پول یک شرکت کجا می‌رود اهمیت دارد، اینکه پول از کجا می‌آید نیز مهم است. یک نرم افزار حسابداری مناسب فروش‌ها و درآمد‌ها را به خوبی مسیریابی نموده و کاربر را مطمئن می‌کند که مشتری‌ها به موقع و بنا به آنچه توقع می‌رود پولشان را پرداخت می کنند. شرکتی که حساب‌های دریافتنی، خود را در نرم‌افزار نگهداری نکند و بدون دریافت پول به مشتریان خود کالا و خدمات ارائه دهد خود را در معرض خطر مالی بزرگی قرار داده است. برای یک بیزینس کوچک با حاشیه سود بسیار کم، از دست دادن پول به این طریق می‌تواند بسیار فاجعه بار بوده و منجر به نابودی کامل آن کار گردد.

آماده سازی حساب‌های مالیاتی

هر شرکتی چه کوچک و چه بزرگ ملزم به پرداخت مالیات از روی سود خود می‌باشد. اکثر شرکت‌ها امور مالیاتی خود را به سبب تخصصی بودن آن به فرد یا گروه حسابدار یا حسابرس می‌سپارند اما بعضی از آن‌ها این کار را شخصا بر عهده می‌گیرند. به هر حال چه شرکت خود امور مالیاتی‌اش را انجام دهد و چه فرد دیگری، داشتن یک سیستم نرم افزار حسابداری مناسب برای کارهای مالی می‌تواند کمک بسیار شایانی به اداره کردن این امور مالیاتی بکند. کوچکترین اشتباه در محاسبات سود و مدارک درآمد و هزینه‌های یک شرکت می‌تواند منجر به علی‌الراس شدن و جریمه‌های هنگفت مالیاتی شود. روکش سند پرینت شده از یک نرم افزار حسابداری و ضمیمه کردن مدارک مالی شرکت به آن از جمله سهولت هایی است که در کار مالیاتی یک شرکت ایجاد می گردد.

جلوگیری از هرگونه خطا و اختلاس

فقط در صورت داشتن یک نرم افزار حسابداری مناسب و ورود اطلاعات صحیح در آن می‌توان از فریبکاری، حسابسازی های جعلی و در نهایت اختلاس و کلاهبرداریهای معمول صورت گرفته در یک شرکت جلوگیری نمود. یک کارمند فاقد صداقت و درستکاری به راحتی می‌تواند پول شرکت را به صورت کم و غیر قابل ردگیری به خارج آن منتقل کرده و موجبات شکست کاری شرکت را فراهم آورد. اما با داشتن نرم افزار مالی و اخذ گزارشات مدیریتی کامل از جنبه‌های مختلف آن، یک مدیر می‌تواند گردش وجوه نقد، نسبت‌های مالی و دیگر مدارک مالی را بررسی کرده و هرگونه خرابکاری در آن را تشخیص و از کار خود محافظت نماید.

فناوری اطلاعات پارمیس با تکیه بر دانش و تخصص کارشناسان و برنامه نویسان خود و همچنین با استفاده از تجربیات و بازخورد های کسب شده از جانب مشتریان پارمیس، نرم افزار حسابداری پارمیس پلاس را برای تمامی اصناف و مشاغل بهینه نموده است و امکاناتی گسترده ای را در نسخه های نرم افزار حسابداری شرکتی، نرم افزار حسابداری تولیدی، نرم افزار حسابداری خدماتی، نرم افزار حسابداری بازرگانی، نرم افزار حسابداری فروشگاهی قرار داده است و در نسخه نرم افزار حسابداری پارمیس استار به نیاز سازمان ها، شرکت ها و کارخانه های بزرگ و متوسط توجه نموده است.

برای آشنایی بیشتر با محصولات حسابداری پارمیس می توانید به بخش محصولات سایت مراجعه نمایید.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید