2024-03-28 16:26:31

راهنمای انتخاب دستگاه POS برای اصناف و مشاغل مختلف

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

گزینه ها و ویژگی های دستگاه POS برای مدیریت بهتر و بهینه کسب کارهای کوچک تا کسب و کارهای متوسط و بزرگ قابل دسترس است. برای اینکه بهترین تصمیم را برای خرید مناسب ترین و به صرفه ترین دستگاه POS بگیرید؛ مقاله‌ای خلاصه درباره انواع دستگاه POS، ویژگی‌های آنها و صندوق فروشگاهی که مناسب کسب و کار شما است را در زیر آورده‌ایم. در این مقاله با موضوع راهنمای انتخاب دستگاه POS در خدمت شما عزیزان هستیم.

دستگاه POS همراه (گوشی هوشمند)

سرویس خدمات دستگاه POS که بر روی گوشی های هوشمند نصب می شود می تواند شما را در امر پرداخت و مدیریت برخی از موجودی ها و اطلاعات مشتریانتان به شما کمک کند. در بیشتر موارد، اپلیکیشن سرویس خدمات POS برای گوشی های هوشمند به صورت رایگان اما با وجود محدودیت هایی در بخش پرداخت آماده شده است، با این حال بیشتر پرداخت‌هایی که با کارت‌های بانکی پرداخت می‌شوند در این اپلیکیشن‌ها رایگان هستند.
دستگاه POS همراه (گوشی هوشمند) - راهنمای انتخاب دستگاه POS برای اصناف و مشاغل مختلف
اپلیکیشن های دستگاه POS برای مدیریت امور حسابداری سطح ساده مورد استفاده قرار می گیرند. بیشتر این اپلیکیشن ها با توجه به ویژگی هایی که دارند می توانند به پرینتر برای چاپ رسید مشتریان متصل شوند و یا برای ارسال ایمیل رسید به مشتریان مجهز باشند.

بیشتر بخوانید: تاثیر صندوق فروشگاهی بر میزان فروش کسب و کار

دستگاه POS تبلت

آیپد و تبلت‌های هوشمند اندرویدی گزینه مناسبی از دستگاه POS هستند که به صورت افزایشی در بین صاحبان کسب و کار محبوبیت پیدا کرده اند. به وسیله دستگاه POS تبلت شما می‌توانید به راحتی سفارش خرید مشتریان را در زمانی کوتاه فاکتور کنید. برخی از سرویس خدمات دستگاه POS که بر روی تبلت ها نصب می شوند برای پرداخت هایی که با کارت‌های بانکی انجام می‌شوند رایگان هستند اما برخی از آنها هزینه بسیار کمی را برای ارائه برخی خدمات بیشتر به صورت ماهانه دریافت می‌کنند.

بیشتر سرویس خدمات دستگاه POS تبلت ها به سخت افزاری برای مثال بارکد خوان اتصال دارند. سرویس خدمات دستگاه POS تبلت گوناگونی وجود دارد که برای کاربردهای گوناگون می توانند شخصی سازی شده باشند و متناسب با نیازهای صاحبان کسب و کار برنامه ریزی شده باشند، برخی از آنها ساده هستند و برخی از آنها حتی توانایی مدیریت شرایط موجودی را هم دارند.
دستگاه POS تبلت - راهنمای انتخاب دستگاه POS برای اصناف و مشاغل مختلف
سرویس خدمات دستگاه POS تبلت ها را بیشتر در رستوران ها، کافی شاپ ها، فروشگاه های خرده فروش و … دیده اید زیرا در این گونه کسب و کارها نیاز به عملکرد سریع برای ثبت سفارش مشتریان احتیاج داریم تا بتوانیم زمان انتظار را برای مشتریان به حداقل برسانیم.

دستگاه POS صندوق (صندوق فروشگاهی)
سیستم دستگاه POS صندوق ها یکی از مدل های دستگاه POS است که به چشم شما بیشتر آشنا است زیرا آنها را در بیشتر کسب و کارهایی که به صورت روانه با آنها سروکار دارید می بینید این در حالی است که آنها بر پایه نرم افزار صندوق فروش و سخت افزار صندوق فروش هستند. بیشتر این دستگاه ها به دستگاه اسکنر بارکد مجهز هستند. البته نرم افزار صندوق فروش برای کسب و کارهای تولیدی، شرکتی و خدماتی نیز به کار می روند که در آنها دیگر نیازی به بارکد خوان نداریم.
ویژگی های اصلی که از دستگاه POS صندوق انتظار داریم باید متناسب با نیازهای کسب و کاری باشد که ما در آن فعالیت می کنیم مثلا نرم افزار صندوق فروش برای شرکت های خدماتی نباید مانند نرم افزار صندوق فروش برای سوپر مارکت ها باشد زیرا نیاز ها در این شرکت ها متفاوت است بنابراین در انتخاب و خرید نرم افزار صندوق فروش و سخت افزار صندوق فروش باید ابتدا به نیازهای کسب و کار خود توجه کنیم.
دستگاه POS صندوق (صندوق فروشگاهی) - راهنمای انتخاب دستگاه POS برای اصناف و مشاغل مختلف
برای مثال نرم افزار صندوق فروش ویژه خرده فروشی‌ها باید دارای ویژگی‌هایی از جمله اتصال به پرینتر برای چاپ فاکتور را داشته باشد. از این مدل دستگاه‌های POS صندوق در فروشگاه‌های مواد غذایی، بوتیک ها، کتاب فروشی ها و … استفاده می‌شود. نرم افزار صندوق فروشگاهی و سخت افزار صندوق فروشگاهی برای کسب و کارهای خرده فروشی و عمده فروشی در ایران مورد استفاده قرا می گیرد. نرم افزار POS برای خرده فروشی برای انجام کارهای خرید و فروش، ورود و خروج اطلاعات کالاها و … استفاده می شوند. سطوح مختلفی از نرم افزارهای صنوق فروش برای خرده فروشی وجود دارد.
راهنمای انتخاب دستگاه POS برای اصناف و مشاغل مختلف
یکی از مشکلات کسب و کارهای خرده فروشی انتخاب و خرید بهترین و مناسب ترین نرم افزار صندوق فروشگاهی است زیرا با توجه به حجم خرید و فروش و همچنین قوانین مالیاتی مبنی بر نصب و استفاده از نرم افزار صندوق فروش برای خرده فروشی برای شفافیت مالیات و اقتصاد، دیگر نمی توان معملات را به صورت دستی ثبت کرد بنابراین استفاده از نرم افزار صندوق فروش علاوه بر تسهیل کارها کمک زیادی به بهبود روند خرید و فروش می شود اما پیدا کردن یک نرم افزار صندوق فروش برای خرده فروشی با توجه به نیازهای موردنظر نیازمند ببرسی و مقایسه انواع آنها می باشد.

یک نرم افزار صندوق فروش برای خرده فروشی می تواند به مدیریت موجودی، مدیریت اطلاعات مشتری، ارائه گزارشاتی که اگر با دقت و درست تهیه بشوند می توانند در شناسایی فرصت ها و نقاط ضعف کسب و کار به صاحبان خرده فروشی کمک بنمایند.

شما میتوانید برای انتخاب بهترین نرم افزار صندوق فروش ویژه خرده فروشی از مشاوران پارمیس به صورت رایگان مشاوره بگیرید تا بتوانید با توجه به نیازمندی های خود تجربه یک خرید خوب را بدست بیاورید.

از ویژگی های مهم یک نرم افزار صندوق فروش می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • گزارشات و آنالیزهای مناسب خرید و فروش
  • مدیریت مشتریان
  • مدیریت پرسنل (حقوق و دستمزد)
  • مدیریت موجودی
برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید