2024-04-18 18:42:39

سیستم صندوق فروشگاهی خرده فروشی به چه معناست؟ | نرم افزار صندوق فروشگاهی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه
سیستم صندوق فروشگاهی خرده فروشی
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

صندوق فروشگاهی به قسمتی از فروشگاه خرده فروشی اشاره دارد که مشتریان برای پرداخت هزینه خریدهایشان قرار می گیرند. این اصطلاح معمولا برای توصیف سیستمی است که معاملات مالی را ثبت می کند. سیستم صندوق فروشگاهی خرده فروشی می تواند شامل صندوق مکانیزه فروشگاهی ثبت الکترونیکی سفارشات نقدی و یا یک نرم افزار صندوق فروشگاهی یکپارچه باشد که اطلاعات خرید و فروش های روزانه و یا خدمات را ثبت می کند.

صندوق فروشگاهی، سیستم سخت افزار و نرم افزار حسابداری مورد استفاده برای ثبت معاملات مالی در فروشگاه های خرده فروشی است صندوق فروشگاهی یکی از ابزارهای مهم مدیریت و ارزیابی برای صاحبان کسب و کارهای خرده فروش محسوب می شود. صندوق فروشگاهی کلید اطلاعاتی است که برای مدیریت یک کسب و کار سودآور استفاده می شود. در اینجا برخی از ویژگی های کلیدی و مهم که باید در صندوق فروشگاهی با کیفیت باشد ارائه می شود:

مورد مطالعه: نرم افزار حقوق و دستمزد و نرم افزار انبارداری و نرم افزار CRM

اطلاعات فروش

صندوق فروشگاهی باید توانایی گزارش گیری میزان فروش شما را داشته باشد. صندوق فروشگاهی باید به صورت ساعتی، روزانه و در زمان حال توانایی ارائه گزارشات مورد نظر را داشته باشد. شما می توانید به وسیله نرم افزار صندوق فروشگاهی به اطلاعات مالی سال های گذشته کسب و کارتان نیز دسترسی داشته باشید.

ویژگی های مهم صندوق فروشگاهی
ویژگی های مهم و کلیدی که در صندوق فروشگاهی با کیفیت باشد

مدیریت موجودی انبار

در خرده فروشی پول نقد، پادشاه است و بزرگ ترین پول نقد شما موجودی شما می باشد. به درستی مدیریت انبار مهم ترین مسئله است. یک صندوق فروشگاهی با کیفیت، گردش مالی موجودی شما را از طریق سفارش های پر فروش و نرخ ها محاسبه می کند. صندوق فروشگاهی باید امکان هشدار در مواقعی که موجودی انبار کاهش یافته و یا به صفر رسیده است را داشته باشد، این امر به مدیریت بهتر موجودی کالاها کمک می کند.

حتما مطالعه کنید: نرم افزار تولیدی و نرم افزار پخش مویرگی و پایانه فروشگاهی

روابط مشتری و تجربه

دانستن اینکه چه کسی مشتری شما است و چه کالاها و یا خدماتی را دوست دارد و کدام ها را دوست ندارد میتواند شما را در انتخاب سیستم صندوق فروشگاهی خرده فروشی مورد نظر کمک کند.

نگهداری اطلاعات مشتریان و تاریخچه خرید آنها به بهبود روابط با مشتری کمک زیادی می کند و یک امتیاز مثبت برای صاحبان خرده فروشی محسوب می شود. برای مثال زمانیکه شما قصد انجام تبلیغات را دارید با داشتن اطلاعات مشتریانتان میتوانید مناطق مناسبی را برای جذب مشتریان جدید و یا افزایش وفاداری مشتریان قدیمیتان انتخاب کنید.

بیشتر مطالعه کنید: نرم افزار دریافت و پرداخت و نرم افزار فروشگاهی

مدیریت کارکنان

احتمالا یکی از مولفه هایی که در هنگام جستجو برای صندوق فروشگاهی فراموش شده است مدیریت کارکنان است. آیا تعداد کارکنان شما برای فروش شما مناسب است؟ بر اساس پیش بینی فروش، شما چه برنامه ای برای آینده کسب و کارتان دارید؟صندوق فروشگاهی با کیفیت امکان ارزیابی عملکرد فروش را در اختیار شما قرار می دهد.

با توجه به روند فروش کسب و کارتان به معیارهای هر کارمند نگاه کنید. آمار فروش کلیدی مانند تخفیف درصدی در لوازم جانبی می تواند به شما در افزایش بهره وری کارکنانتان کمک کند. این مثال را در نظر بگیرید، شما چهار کارمند دارید که همگی در ساعت مشخصی برای شما کار می کنند اما کدام یک برای شما فروش بیشتری را رقم می زنند؟

برنامه های وفاداری

مشتریان، خرده فروشانی را انتخاب می کنند که انگیزه ای برای ایجاد برنامه های وفاداری برای مشتریان داشته باشند. مطالعاتی که بر روی خرده فروشانی که برنامه هایی برای وفاداری مشتریان داشته اند نشان می دهد که مشتریان پول بیشتری را برای این گونه از خرده فروشان صرف خواهند کرد.

بیشتر بدانید: مالیات و ERP و CSR چیست؟

کارت هدیه

امروزه کارت هدیه در خرده فروشی از اهمیت زیادی برخوردار است. صندوق فروشگاهی شما باید امکان مدیریت کارت های هدیه را داشته باشد. حقیقت این است که بسیاری از مشتریان، کارت هدیه را در مقایسه با موجودی واقعی ترجیح می دهند.

مطالعه بیشتر : پخش مویرگی چیست؟ بررسی سیستم توزیع و پخش مویرگی

کارت هدیه
کاربرد کارت هدیه

گزارش

در این دسته به خودی خود، صندوق فروشگاهی قادر به تولید گزارش های گوناگون سفارسی برای شما است. هر صندوق فروشگاهی، مجموعه ای از گزارش های از پیش تعریف شده را به همراه دارد که شما می توانید از آن استفاده کنید؛ اما از آنجا که فروشگاه خرده فروشی شما منحصر بفرد است مطمئن شوید، سیستم صندوق فروشگاهی خرده فروشی را انتخاب می کنید که توانایی تحلیل و تفکیک گزارشات کاربردی مورد نیاز شما را داشته باشد.

باید بخوانید: نرم افزار حسابداری رایگان و نرم افزار بهای تمام شده و کارتخوان اندرویدی

صندوق فروشگاهی را انتخاب کنید که بتواند در هر زمان از قسمت های متنوع معاملات مالی شما گزارشات مفیدی را تولید کند، یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه صندوق فروشگاهی برای صاحبان کسب و کارها قابلیت هشدار است

صندوق فروشگاهی با کیفیت باید این امکان را به شما بدهد که شما بتوانید هشدارها را برای موارد خاصی در فروشگاه خرده فروشی خود تنظیم کنید به عنوان مثال اگر برای تاریخ خاصی چک دارید با تنظیم هشدار مربوطه قبل ار موعد چک نسبت به موجودی بانک خود مطلع و در صورت لزوم آن را پر کنید. صندوق فروشگاهی میتواند به فروش روزانه شما رونق بیشتری ببخشد و این به شما فرصتی می دهد تا با کارکنان خود جشن بگیرید.

حتما بدانید: نحوه دریافت گواهی دیجیتال (CSR) و نحوه دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید