2024-03-29 14:59:35

10 اصل موفقیت در مدیریت مالی برای زندگی مشترک زوج ها

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 9 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

یکی از بدترین اتفاقاتی که عموماً برای زوج های جوان در ابتدای زندگی می‌تواند رخ دهد اختلاف بر سر مسائل مالی می باشد. اغلب افراد قبل از پذیرفتن مسئولیت دوطرفه زندگی مشترک کمابیش مشکلات مالی را چه به صورت جزیی و چه وخیم در بازه ای از زمان تجربه کرده اند اما زمانی که این مشکلات در زندگی مشترک رخ دهد، واکنش‌های متفاوتی را می‌توان از افراد انتظار داشت. 10 اصل موفقیت در مدیریت مالی برای زندگی مشترک زوج ها موضوع مقاله امروز است.

مطالعه بیشتر: برنامه حسابداری

برخی از زوج‌های جوان که به خوبی با این واقعیت آشنا هستند و پذیرفته‌اند که مسئله مالی و اقتصادی به خودی خود ممکن است اصلی‌ترین موضوع برای تشکیل زندگی مشترک نباشد اما به اندازه دیگر موضوعات اهمیت دارد و نیاز است که حتماً پیش از ازدواج درباره آن تصمیم گیری‌های انجام شود؛ پیش از ورود به زندگی مشترک با یکدیگر بر سر این مسائل گفتگو می‌کنند تا ابهامات موجود برطرف شود و راه حل هایی برای رهایی از بحران های مالی در نظر گرفته شود.

حتما بخوانید: نرم افزار حقوق و دستمزد

اما در واقع باید گفت که هرگز برای آغاز مدیریت مالی در خانواده دیر نیست. حتی زوج هایی که چندین سال از ازدواج آنها نیز گذشته باشد می‌توانند با تغییر رفتارها تا حدودی از تنش‌هایی حاصله از اختلافات مالی بکاهند و زندگی آسوده‌تری را با شریک زندگیشان تجربه کنند و به مرور این عادت‌های رفتاری شکل بهتری به خود بگیرد و زوجین بتوانند با استفاده از مدیریت مالی از مشکلات به وجود آمده عبور کنند.

باید مطالعه کنید: نرم افزار انبار

ما در این مقاله قصد داریم به 10 اصل موفقیت در مدیریت مالی برای زندگی مشترک اشاره کنیم که هم برای زوج‌های جوان آغازی خوش به همراه داشته باشد و هم راهکاری برای رهایی از تنش‌های حاصل از مسائل مالی در زندگی مشترک برای زوج‌هایی باشد که چندین سال از ازدواجشان گذشته است. پس توصیه می‌کنیم که اگر به تشکیل زندگی مشترک فکر می‌کنید یا اینکه به تازگی به جمع متاهلین پیوسته اید و یا حتی چندین سال از زندگی مشترکان میگذرد حتما این مقاله را تا انتها بخوانید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار CRM

۱. شفافیت و صداقت

اصلی ترین و اولین قدم برای تصمیم گیری های مالی صداقت در بیان عادات رفتاری در زمینه های مالی و شفافیت می باشد که از این طریق در ابتدای راه ابهامات موجود برطرف شود و طرفین نسبت به شیوه برخورد با مسائل مالی درباره یکدیگر شناخت کامل داشته باشند.

۲. مشخص کردن هدف

بهترین روش برای موفقیت زوجین در زمینه مسائل مالی این است که هدفی مشخص برای رسیدن به آن تعیین کنند. این مسئله بسیار حائز اهمیت است چرا که اگر اهداف شما با یکدیگر همسو باشد، هر دو طرف برای رسیدن به یک ثبات مالی و هدف مشخص شده به یک اندازه قدم برمیدارند و میتوانند مدیریت مسائل مالی را در مسیر رسیدن به هدف پیش ببرند.

مقایسه کنید: نرم افزار تولیدی و نرم افزار تولید و نرم افزار فروشگاهی

۳. داشتن حساب جداگانه و حساب مشترک

برخی از افراد با شنیدن کلمه حساب مشترک تصور میکنند که استقلال مالی یا کنترل مسائل اقتصادی را از دست خواهند داد. این در حالی است که حساب مشترک برای یک زوج به این معناست که پس انداز و اندوخته ای برای خانواده در یک حساب قرار داشته باشد و صرف اهدافی شود که برای دو طرف مفید خواهد بود. بهترین راهکار برای جلوگیری از بروز سوء تفاهمات در این خصوص این است که زوجین برای مخارج روزانه از حسابی جداگانه استفاده کنند و در کنار آن در حسابی مشترک مبلغی را پس انداز کنند.

بیشتر بدانید: نرم افزار شرکتی و نرم افزار پخش مویرگی

۴. روی حسابهای خود و عملکرد مالیتان نظارت داشته باشید

ثبت هزینه و درآمدها و تمامی جزئیات ورودی و خروجی ها بسیار ضروری میباشد چرا که از این طریق میتوان به راحتی از میزان پس اندازها و هزینه ها و دیگر تراکنش های مالی گزارشات دقیقی بدست آورد. ساده ترین روش برای اینکار استفاده از اپلیکیشن حسابداری شخصی پارمیس همراه است که این امکانات را به همراه بسیاری دیگر از قابلیت های کاربردی دیگر برای مدیریت و حسابداری شخصی و خانوادگی در اختیار شما قرار میدهدجهت دانلود رایگان به لینک زیر مراجعه کنید.

دانلود رایگان اپلیکیشن

۵. فراموش نکنید که پول قرضی را برگردانید

قرض گرفتن پول از یکدیگر در زندگی مشترک موضوع مهمی است که مانند هر موضوع دیگری قوائد و اصول خودش را دارد. زمانی که شما پولی را از شریک زندگیتان به عنوان قرض درخواست میکنید مهم نیست که چه زمانی این پول را برگردانید چرا که این موضوع بستگی به شرایط مالی شما در طول زمان دارد و شریک زندگی شما حتما این موضوع را درک میکند اما بازگرداندن پول در واقع به نشانه احترام به شریک زندگیتان است و برای ادامه استواری زندگی مشترک این حس اعتماد و درستی بسیار حائز اهمیت است.

باید بدانید: پایانه فروشگاهی و نرم افزار دریافت و پرداخت

خبرنامه پارمیس را از دست ندهید!
هر هفته محتوای اختصاصی و جدیدترین اخبار، مقالات آموزشی حسابداری، مالی و مدیریتی را برای شما میفرستیم.

۶.  بودجه بندی را با مشورت یکدیگر اجرا کنید

برای مخارجی که ممکن است در طول یک بازه زمانی داشته باشید با یکدیگر مشورت کنید و حتما نظرات یکدیگر را بشنوید. در این حالت میتوانید یک بودجه بندی عاقلانه داشته باشید که از حد معقول و واقعی فراتر یا کمتر نباشد. پارمیس همراه با داشتن قابلیت بودجه بندی اینکار را بسیار آسان و ساده کرده است. برای آشنایی با این امکان روی بودجه بندی پارمیس همراه بزنید.پس انداز و مدیریت مالی شخصی

 ۷. برای مواقع اضطراری پس انداز کنید

بزرگترها همیشه عادت داشتند که مبلغی را برای روز مبادا کنار بگذارند. وجوه اضطراری دقیقا همین مبالغ است و نباید با پس انداز اشتباه گرفته شود. پس انداز برای صرف در راه هدفی معین و مشخص است اما وجوه اضطراری برای مواقع غیر مترقبه و غیر قابل پیش بینی است و به ثبات مالی دوباره شما در شرایط بحرانی کمک شایانی میکند.

بیشتر بدانید: کارتخوان اندرویدی و نرم افزار بازرگانی

۸. از موقعیت های حراج یا اقساطی استفاده کنید

یکی از راه های کمتر خرج کردن این است که به سراغ اجناسی بروید که تحت شرایطی در جشنواره یا دوره ای خاص با قیمت کمتری عرضه می شوند. این راه به شما در ذخیره بیشتر پول کمک میکند. در کنار این مسئله گاهی نیاز است هزینه بالایی را جهت تهیه یکی از اقلام انجام دهید که در این صورت میتوانید با در نظر گرفتن نرخ تسهیلات و بازپرداخت از گزینه وام و اقساط نیز استفاده کنید. اپلیکیشن پارمیس همراه برای مدیریت وام و اقساط نیز راه حل های کاربردی را در اختیار شما قرار میدهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در اینباره روی آموزش اپلیکیشن پارمیس همراه بزنید. نحوه دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی

باید بخوانید: نرم افزار حسابداری شخصی و ERP چیست؟

۹. فراموش نکردن موعد پرداخت

داشتن آگاهی نسبت به زمان دقیق پرداخت ها از قبل میتواند کمک بزرگی به شما کند چرا که در این صورت روند مخارج میتواند به گونه ای تغییر کند که برای پرداخت های پیش رو با فشار زیادی رو به رو نشوید. شایان ذکر است که پارمیس همراه برای چک ها قابلیت یادآور قبل از موعد سررسید چک را فراهم کرده و همچنین به طور کلی از امکان یادآور پارمیس همراه میتوانید برای یادآوری هر فعالیت و لیست یادآوری نیز استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با امکانات پارمیس همراه و دانلود رایگان اپلیکیشن به لینک زیر مراجعه کنید.

امکانات حسابداری پارمیس همراه

۱۰. واقع گرایانه اما امیدوارانه

اینکه شما برای رسیدن به هدفی والا و فراهم کردن یک زندگی راحت تلاش کنید و در این مسیر قدم بردارید بسیار ارزشمند است. اما همواره باید در این مسیر واقعیت ها را در نظر داشته باشید و فراتر از حد تصور و انتظار عمل نکنید.

امیدواریم که مطالب این مقاله به شما در راستای مدیریت هرچه بهتر مسائل مالی در زندگی مشترکتان کمک کرده باشد. پیشنهاد میکنیم برای مدیریت بهتر و دقیقتر و عملی کردن این جریان مثبت از همین امروز با دانلود اپلیکیشن حسابداری شخصی پارمیس همراه به صورت رایگان، اولین قدم را بردارید.

دانلود رایگان پارمیس همراه

اپلیکیشن حسابداری شخصی پارمیس همراه

تاثیر مشکلات مالی در زندگی مشترک 

روبرو شدن با مشکلات مالی در زندگی مشترک، عواقب زیادی از جهت موفقیت در رابطه و کاهش صمیمیت بین زوجین را در پی دارد. زمانی که، افراد توانایی تأمین مایحتاج خود را نداشته باشند، اندوه و نگرانی رخ میدهد. 

همین امر، سلامت روان اشخاص را به خطر انداخته و در صورت عدم کنترل و مدیریت به موقع نتیجهای به جز افسردگی را در پی ندارد. از طرفی، در صورت وجود فرزند، نیز این افسردگی و استرس والدین با گذشت زمان عواقب زیاد و حتی جبران ناپذیری را برایشان به دنبال دارد. 

اشتباهات زوجین در رابطه با مسائل مالی

بر اساس مطالعات صورت گرفته در دانشگاه ایالتی یوتا، احتمال طلاق زوج هایی که، هفته ای یک بار به دلیل مسائل مالی با یکدیگر جروبحث می کردند از کسانی که تنها ماهی یکبار بر سر این مورد با هم اختلاف نظر داشتند، بسیار بیشتر بود.  بعلاوه، بر طبق پژوهشی دیگر، دلیل اصلی تعارض در امر ازدواج امور مالی شناخته شده است. 

به این صورت که، 54 درصد از شرکت کنندگان در این تحقیق آن را به عنوان موضوعی ثانویه و 39 درصد موضوع اصلی خود ذکر کردهاند. در این بخش، چند مورد از معمول ترین اشتباهاتی که زوجین در رابطه با پول مرتکب آنها میشوند را برای شما نام میبریم. 

تاثیر مشکلات مالی در زندگی مشترک 

1.نداشتن توافق بر روی شیوه تقسیم پول 

دوستان عزیز، داشتن حسابهای جداگانه یا مشترک یا هر دو آنها به هیچوجه اهمیتی ندارد. تنها مورد مهم مناسب بودن یا نبودن برنامه مالی شما برای زندگی مشترک است. این موضوع، بستگی مستقیمی به ارزش پولی شما و شریک زندگیتان و همینطور عادات خرج کردن تان دارد. مثلاٌ، در صورت داشتن استرس در رابطه با خریدها و مصرف روزانه خواروبار بهترین راه قرار دادن بخشی از هزینه های مصرفی در حسابهای بانکی جداگانه است. 

در نتیجه، احتمال سوال پرسیدن از همسرتان در رابطه با خریدهای وی پایین است. ولی در صورت کارکردن به عنوان یک تیم و اطلاع از اینکه، پولتان برای چه چیزی خرج می شود، داشتن حساب بانکی مشترک می تواند عالی باشد. 

  1. مخفی کردن بدهیها یا خریدها 

شاید باور نکنید، اما بر طبق نظرسنجی انجام شده، هشتاد درصد از افراد متأهل همسرانشان را در جریان خریدهای خود قرار نمیدهند. براساس این پژوهش، از نظر 30 درصد از شرکت کنندگان در این پژوهش مضرات خیانت مالی از خیانت جنسی کمتر نیست. جالب است بدانید که، 79 درصد از افراد متأهل که در این تحقیق شرکت داشتند، قبل از گفتن خیانت مالی خود به همسرانشان آن را به دوستانشان میگویند. 

  1. لذت نبردن از پول در کنار یکدیگر 

پول همواره نباید به عنوان منابع درگیری یا استرس شناخته شود. بلکه میتوان از آن لذت نیز برد. برای رقم زدن خاطراتی شاد و دلچسب با همسر یا فرزندانتان الزاماٌ باید پول خرج کنید. اگر قصد بردن فرزندتان به نخستین سفر زندگیش را داشته و یا می خواهید برای فرزند خود کادوی تولد بخرید، نیاز به صرف هزینه دارید. 

در حقیقت، براساس تحقیقات، خرج کردن پول برای نخستین تجربیات همچون رفتن به رستورانی جدید و یا گرفتن بلیط برای کنسرت خواننده مورد علاقه رضایتمندی بیشتری برای افراد در قیاس با صرف هزینه جهت داراییهای مادی به همراه دارد. در هر صورت، خاطرات و تجربیات جدید یکی از بهترین داراییها در هر ازدواجی محسوب میشوند. در نتیجه، کمی هم دست و دلباز برای ساختن آنها ضرری ندارد. 

جمع بندی

چه بسیار خانواده هایی که به علت مشکلات مالی از هم پاشیده اند. پس بهتر است قبل از وقوع درد علاج واقعه کنیم. یکی از این راهکارها استفاده از نرم افزار مدیریت شخصی پارمیس است که امکان دانلود آن برای هر دو سیستم عامل اندروید و IOS وجود داشته و نیازی به پرداخت هزینه برای دسترسی به آن نیست. 

سوالات متداول

اصول موفقیت در مدیریت مالی برای زندگی مشترک کدامها هستند؟

از میان این اصول مهم میتوان از نظارت بر روی عملکرد مالی و حسابها، اجرای بودجه بندی با مشورت یکدیگر و استفاده از موقعیتهای حراج یا اقساطی نام برد.

تاثیر مشکلات مالی در زندگی مشترک

روبرو شدن با مشکلات مالی در زندگی مشترک، عواقب زیادی از جهت موفقیت در رابطه و کاهش صمیمیت بین زوجین را در پی دارد. زمانی که، افراد توانایی تأمین مایحتاج خود را نداشته باشند، اندوه و نگرانی رخ میدهد.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید