2024-03-19 02:41:35

پیش بینی محبوبیت نرم افزار حسابداری در آینده

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

از گذشته تا به امروز حسابداری دستخوش تغییرات بسیاری بوده است و روی کار آمدن نرم افزارهای حسابداری توانسته تا حد زیادی از مشکلات متداول حسابداری به روش های سنتی بکاهد. استفاده از ابزارهای هوشمند مانند، تبلت، موبایل، کامپیوتر، لپ تاپ و غیره توانسته دستیابی به این امکان یعنی حسابداری به روش مکانیزه و با استفاده از نرم افزار حسابداری رایگان را ساده تر نماید.

قطعاً افرادی که از دیرباز در حرفه حسابداری مشغول به کار بوده اند به نسبت افرادی که تازه در این حرفه مشغول به کار شدند، این تفاوت را بهتر درک می‌کنند. چرا که تسهیل امور حسابداری از طریق نرم افزار حسابداری و نرم افزار مالی به نسبت انجام امور و گزارشگیری‌های پیچیده به صورت دستی برای این دسته از افراد ملموس‌تر است.

مطالعه بیشتر: نرم افزار حقوق و دستمزد

حسابداری سنتی در مقایسه با نرم افزار حسابداری

ممکن است در نگاه اول، درصد کمی از افراد در مقابل تکنولوژی‌های جدید بازخورد خوبی را از خود نشان ندهند و برای استفاده از این تکنولوژی‌های جدید و به کار گیری آنها در امور روزمره مقاومت کنند. اما بر خلاف این باور، استفاده از تکنولوژی و دانش جدید در این عرصه به نوعی است که هرچقدر یک تغییر جدید بتواند فرآیند کار را سریعتر پیش ببرد بعد از گذشت مدت زمان کمی محبوبیت بالاتری پیدا خواهد کرد.

باید بدانید: نرم افزار انبارداری و نرم افزار CRM

حال می‌خواهیم برای حرفه حسابداری و در کنار آن نرم افزار حسابداری در آینده پیش بینی هایی داشته باشیم و ببینیم تا چه اندازه پیشرفت تکنولوژی می‌تواند در محبوبیت نرم افزارهای مالی اثر گذار باشد.

بر اساس نظرات کارشناسان این حرفه خوش‌بینی زیادی در آینده حسابداری وجود دارد. پیش بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۰ بهره‌وری مالی دو یا سه برابر افزایش خواهد یافت و با این میزان بهره‌وری هزینه‌های سازمانی به میزان ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: نرم افزار تولیدی و نرم افزار تولید

از طرفی این اطمینان وجود دارد که کارهای روتین جای خود را به تجزیه و تحلیل‌های پیشرفته بدهند. چرا که امروزه با توجه به وجود ابزارهای هوشمند برای حسابداری، ضمن حذف هزینه های اضافی نیروی انسانی برای شرکت ها، تا حد قابل توجهی در زمان نیز صرفه جویی شده است. از همین رو پیش بینی می شود که در آینده کارایی نیروی انسانی بیشتر از امروز خواهد بود و ورود دستگاه ها و ابزارهای جدیدتر می تواند در این زمینه تاثیر بالایی داشته باشد.

باید مطالعه کنید: نرم افزار پخش مویرگی و پایانه فروشگاهی

همانطور که آمارها نشان می‌دهد زمان صرف شده برای تجزیه و تحلیل حساب‌ و کتاب‌های حسابداری، از ۲۵٪ امروز به ۷۵٪ در آینده تغییر می‌کند. این آمارها نشان می‌دهد که ارائه گزارشات دقیق و تجزیه و تحلیل اطلاعات در آینده حسابداری، هر روز بیش‌تر مورد اهمیت قرار می‌گیرد.

پیش بینی می شود که ۸۲ درصد از مدیران CFO (Chief Financial Officer) به نرم‌افزار حسابداری بعنوان آینده برنامه‌های تجاری خود می‌اندیشند. میتوان اینگونه گفت که نتیجه بینظیری از وضعیت مالی یک شرکت با روش‌های جدید ایجاد می‌شود. یک مدیر مالی می‌‎تواند در هر زمان و در هر جلسه‌ای، اطلاعات مالی را به صورت لحظه به لحظه ارائه دهد. بدین ترتیب کارمندان با کسب مهارت‌های خاص به هیچ عنوان جایشان را به کامپیوترها نخواهند داد. در واقع شغل‌هایی مانند مشاوران مالی و حسابداری، مدیران مالی، سرپرستان حسابداری و کارشناسان مالی تا ابد پایدار خواهند بود به این شرط که با آخرین تغییرات علمی و تکنولوژی های نو همراه باشند.

باید بخوانید: نرم افزار فروشگاهی و نرم افزار دریافت و پرداخت

بر اساس آماری که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد،  نرخ بیکاری حسابداران در دنیا به ۲٫۲ درصد کاهش یافته است

این موفقیت در آینده برای حسابدارانی که در این حرفه مشغول به فعالیت هستند در صورتی درخشان خواهد بود که با پیشرفت هایی که در حیطه نرم افزار حسابداری و شیوه های نوین حسابداری رخ می دهد همسو باشند و همواره در پی کسب دانش در این زمینه باشند.

با توجه به مطالبی که بیان شد، میتوان نتیجه گرفت که آینده پر شکوهی در انتظار نرم افزار حسابداری می باشد و این حوزه در شرف دستیابی به کاربردی ترین راه حل ها می باشد که همین مسئله نیز روی محبوبیت هرچه بیشتر نرم افزار حسابداری تاثیر گذار خواهد بود.

بیشتر مطالعه کنید: نرم افزار بازرگانی و ERP چیست؟

نرم افزار صندوق فروشگاهی و صندوق فروش

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید