2024-03-19 15:18:54

صندوق فروشگاهی اندرویدی چه تفاوتی با انواع دیگر صندوق فروشگاهی دارد؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

پارمیس: اگر دنیای حسابداری را به صورت مستمر دنبال کرده باشید، حتما از ورود انواع و تفاوت صندوق فروشگاهی اندرویدی جدید به بازار مطلع هستید. اخیراً برخی شرکت های وارد کننده تجهیزات صندوق فروشگاهی اقدام به وارد کردن دستگاه های جدیدی کرده اند که در نوع خود تحولی عظیم در کسب و کارهای فروشگاهی و علی الخصوص خرده فروشی ها هستند.

پیشنهاد مطالعه : صندوق فروشگاهی چیست؟ چه کمکی به کسب‌و‌کارها می‌کند؟

این دستگاه های جدید، صندوق فروشگاهی اندرویدی یا کارتخوان اندرویدی نام دارند. همانطور که از نامشان پیداست این دستگاه ها در واقع عملکرد صندوق های فروشگاهی ویندوزی فعلی را دارند با این تفاوت که در نسخه اندروید ارائه می شوند.

پوز اندرویدی در کسب و کارهای خرده فروشی بسیار  کارآمد است. یکی از مهمترین دلایل این مسئله ابعاد و اندازه این تجهیزات نسبت به صندوق های فروشگاهی ویندوزی است. این دستگاه ها در اصل در ابعاد دستگاه های پوز و کارتخوان ها هستند.

اصلی ترین تفاوت این دو نوع صندوق فروشگاهی که در نگاه اول نیز کاملاً پیداست، اجزای تشکیل دهنده ی آن ها است. سیستم پوز فروشگاهی شامل سخت افزارهایی از جمله مانیتور فروشنده، نمایشگر مشتری، بارکدخوان، فیش پرینتر، صندوق پول، کیسِ کامپیوتر، موس و کیبورد است. (در صورت touch یا لمسی بودن مانیتور، نیازی به موس و کیبورد نیست). معمولاً این سیستم به چند ترازوی فروشگاهی نیز متصل می گردد که ارتباط بین سیستم پوز فروشگاهی و ترازو به صورت شبکه و یا از طریق بارکد روی فیش ایجاد می شود. در حالیکه صندوق فروشگاهی اندرویدی نیاز به این تجهیزات ندارد و خود به تنهایی می تواند کل فرآیند خرید را کنترل کند.

مطالعه بیشتر: برنامه حسابداری و نرم افزار حقوق و دستمزد

نرم افزار صندوق فروشگاهی و صندوق فروش

پوز اندرویدی همچون یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی کامل عمل میکند. به این ترتیب که دارنده این دستگاه می تواند محصولات خود را در برنامه وارد کند و در هر لحظه امکان فروش محصولات را به مشتریان خواهد داشت. همزمان علاوه بر حسابداری کسب و کار و صدور فاکتورهای مربوطه، مشتریان امکان پرداخت نقدی یا از طریق کارتخوان را با استفاده از همین دستگاه خواهند داشت و نهایتاً با پرینت فاکتور با همین دستگاه، گزارش خرید به مشتری تحویل داده خواهد شد.

حتما بدانید: نرم افزار انبار و نرم افزار CRM

در حال حاضر اکثر فروشگاه های خرده فروشی اعم از لباس و کفش و غیره از صندوق فروشگاهی ویندوزی استفاده می کنند. اما عموماً کسب و کارهایی که دارای فضای بزرگی هستند، دور بودن از صندوق فروش کار را کمی برای صاحبان این کسب و کارها دشوار میکند. از طرفی کسب و کارهایی که فضای کوچکی دارند نیز توانایی نگه داری تجهیزات این نوع صندوق فروشگاهی (صندوق فروشگاهی ویندوزی) را ندارند.

باید مطالعه کنید: نرم افزار حسابداری فروشگاهی و نرم افزار حسابداری تولیدی و نرم افزار حسابداری شرکتی

لذا با عرضه صندوق فروشگاهی اندرویدی از چندی پیش تقاضای بسیاری از سوی خرده فروشی ها در صنوف مختلف برای خریداری پوز اندرویدی وجود داشته است. شرکت فناوری اطلاعات پارمیس چندی پیش در نمایشگاه بانکداری الکترونیک، از اپلیکیشن اندرویدی خود با نام پارمیس اسمارت رونمایی کرد. این اپلیکیشن برای دستگاه های پوز اندرویدی جدید طراحی شده است که امکانات مختلفی را به کاربران و صاحبان کسب و کارها می دهد.

بیشتر بدانید: نرم افزار پخش مویرگی و پایانه فروشگاهی

از دیگر ویژگی های بازری که صندوق فروشگاهی اندرویدی را از انواع دیگر صندوق های فروشگاهی متمایز می کند، استفاده از تکنولوژی ابری یا کلود است. در واقع این صندوق فروشگاهی با نام صندوق فروشگاهی ابری نیز شناخته می شود. مفهوم کلی فناوری ابری به این شکل است که داده های شما در فضایی غیر از دستگاه ذخیره می شود و همچنین این داده ها در هر کجای دیگری و از طریق دستگاه های دیگر قابل بازیابی هستند. به این ترتیب تمامی اطلاعات کسب و کار شما در محلی امن ذخیره و نگهداری خواهد شد و دغدغه هایی از جمله پشتیبان گیری از اطلاعات و امنیت اطلاعات بر دوش شرکت های تولید کننده نرم افزار خواهد بود که با دقیقترین شیوه های برنامه نویسی، امنیت این اطلاعات را حفظ کنند.

حتما بخوانید: نرم افزار دریافت و پرداخت و نرم افزار بازرگانی

نرم افزار صندوق فروشگاهی اندرویدی

کارتخوان اندرویدی؛ صندوق فروش هوشمند شما

در حال حاضر، مدیریت امور مالی شما دیگر به  صندوق فروشگاهی محدود نیست. با آمدن دستگاه پوز اندرویدی، حسابداری را با تنها با یک کارتخوان انجام دهید . کاهش قابل توجه در هزینه های نگهداری و تجهیز لوازم مورد استفاده مانند پرینتر، صندوق فروش و سیستم کامپیوتر و غیره از دیگر مزایای کارتخوان اندرویدی است زیرا این دستگاه به اصطلاح All-in-one بوده و تمام این تجهیزات را در خود قرار داده است.

باید بدانید: نرم افزار حسابداری شخصی و نرم افزار حسابداری رایگان

با توجه به تمایل صاحبان کسب و کارها به استفاده از این ابزارها، پیش بینی می شود که در سالهای آتی تحولات بسیاری را در کسب و کارهای خرده فروشی شاهد باشیم و تغییراتی که در فرآیند فروش حاصل خواهد شد میتواند این بخش خرده فروشی را به طور کلی متحول کند.

برای آشنایی بیشتر با اپلیکیشن پارمیس اسمارت گفتگوی دیدنی بنیانگذار پارمیس با رسانه خبری راه پرداخت در اینجا مشاهده کنید.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید