2024-03-29 04:18:39

چگونه یک حسابدار برای کسب و کارمان استخدام کنیم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
چگونه یک حسابدار برای کسب و کارمان استخدام کنیم؟
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

یک حسابدار در هر کسب و کاری باید دانش و مهارت لازم را برای انجام درست و بهتر وظایف خود داشته باشد. اگر قصد استخدام حسابدار برای کسب و کار خود را دارید، باید بدانید چه شرایط و صلاحیت هایی را لازم است برای استخدام در نظر بگیرید. در این مطلب از پارمیس قصد داریم تا با ارائه ی چند راهنمایی موثر، به شما در انتخاب فرد (یا افراد) مناسب برای حسابداری کسب و کارتان از بین افرادی که برای استخدام با آن ها مصاحبه کاری انجام داده اید، کمک کنیم. پس برای دریافت پاسخ سوال چگونه یک نرم افزار حسابداری برای کسب و کارمان استخدام کنیم؟ با ما همراه باشید.

استخدام حسابدار متناسب با کسب و کارتان به چه صورت است؟

  • مدرک تحصیلی

بسیاری از حسابداران که مشغول به کار در سازمان های مختلف هستند، مدرک دانشگاهی در رشته حسابداری دارند، اما اغلب روش ها و مهارت های حسابداری خود را از طریق آموزش های کارآموزی و تجربه های کاری خود به دست می آورند.

اگرچه بعضی از متقاضیان کار حسابداری که با آن ها مصاحبه می کنید ممکن است مدرک تحصیلی در رشته حسابداری نداشته باشند، اما سابقه ی خوب و مهارت هایی دارند که ممکن است شما را در استخدام آن ها ترغیب کند. اما می توان گفت بعضی از این افراد فاقد چشم اندازی گسترده برای آینده ی کسب و کار هستند که این ویژگی، برای نوآوری و خلاقیت آن ها ضروری هستند. بنابراین قبل از استخدام افرادی که مدرک تحصیلی مرتبط با حسابداری را ندارند، حتما بررسی های دوباره ای را در رزومه ی آن ها انجام دهید.

مطالعه بیشتر: نرم افزار حقوق و دستمزد

  • حسابدار عمومی یا حسابدار تخصصی؟

قبل از هر مصاحبه ای که می خواهید انجام دهید، نیازهای کسب و کار خود را بسنجید. لازم است بدانید که کسب و کار شما چه ویژگی هایی دارد و این خصوصیات نیازمند چه نوع از حسابداری می باشد. اگر کسب و کارتان گسترده و پیچیده نیست، به یک حسابدار عمومی نیاز دارد. اگر مدیریت امور مالی یک سازمان بزرگ با پراکندگی گسترده ای از وظایف مختلف درون و بیرون سازمانی را بر عهده دارید، حتما از حسابداری تخصصی و حسابداری پیشرفته برای تیم مالی سازمان استفاده کنید.

حتما بخوانید: نرم افزار انبارداری

  • خودآموزی مداوم و بروز بودن

با تغییراتی که هر ساله بر قوانین مالیات بر درآمد، گزارش های مالیاتی و دیگر موارد مربوطه اتفاق می افتد، بروز بودن حسابدار ها از الزامات کارشان خواهد بود. آن ها نیاز به آموزش مداوم دارند تا با این تغییرات آشنا شوند. همچنین بروز بودن آن ها در تغییرات فعالیت های کسب و کاری که حسابداری آن را بر عهده دارند به همین اندازه اهمیت دارد. انگیزه ی فردی که می خواهید استخدام کنید در این مسائل بسیار حیاتی مهم است. خوشبختانه، بسیاری از دوره های کوتاه مدت حضوری و غیرحضوری وجود دارد که حسابدار ها می توانند با هزینه های بسیار مناسب برای بروز نگه داشتن خودشان از آخرین پیشرفت های حسابداری از آن ها بهره ببرند.

زمانی که می خواهید حسابدار استخدام می کنید، در نظر داشته باشید که هزینه های آموزش حسابدار خود را حتما در بودجه شرکت قرار داده باشید. این امر نه تنها نشان دهنده تعهد شما به آینده ی حسابداری شرکتتان است، بلکه تضمین کننده ی این است که اسناد مالی شما طبق جدیدترین دستورالعمل ها و قوانین نگهداری می شود.

مطالعه بیشتر : مالیات چیست؟

  • صداقت در کار و عمل

مهم ترین ویژگی که یک حسابدار باید داشته باشد، صداقت و امانت داری او است. تشخیص این امر در مصاحبه های اولیه کاری برای استخدام دشوار است. حسابداران به واسطه ی وظیفه مهم خود و ارتباط مستقیم با امور مالی و مالیاتی باید صادق بوده و امانت داری کنند. هنگام استخدام حسابدار، حتما یک بررسی دقیق ازپیشینه و سابقه ی کار فرد انجام دهید. صاحبان کسب و کار کوچک لازم است روزانه با حسابدار خود در تماس باشند تا بتوانند به شناخت بهتری از شخصیت حسابدار خود برسند. به خاطر داشته باشید که همیشه حسابدار خود را در مورد تغییرات مالی، اهداف و تغییرات در شرایطی مانند وظیفه یا هزینه های جدید مطلع کنید.

باید بخوانید: پایانه فروشگاهی چیست؟

اگر به دنبال نرم افزار حسابداری جدید و متناسب با کسب و کارتان هستید، کارشناسان فروش پارمیس آماده ی ارائه ی خدمات مشاوره، دموی رایگان و پاسخگویی به سوالات شما خواهند بود.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید