2024-03-29 13:48:54

ایجاد امنیت در شبکه های بی سیم

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

ایجاد امنیت در شبکه های بی سیم  

یکی از تکنیک های جالب امروزی امکان شبکه کردن سیستم ها از طریق اتصال آنها با کابل است و که در بعضی موارد یا اکثر  موارد بسیار پرکاربرد است وعملا  سرعت کار ما را افزایش میدهد ولی یکی از تکنولوژی های جالب روز دنیا که توجه افراد را به سوی خود جلب کرده شبکه کردن سیستم ها بدون استفاده از کابل کشی است علاوه بر جذابیتی که این تکنولوژی دارد مسئله قابل توجه آن رضایتمندی افرادی است که در آن استفاده میکنند .

اگر شما هم یکی از کاربران اینترنت باشید و یک مودم وای فای در منزل یا محل کارخود داشه باشید که از طریق آن بخواهید به اینترنت وصل شوید باید برای اتصال و شارژ آن ماهانه مبلغی را پرداخت نمایید.

پس مطمئنا دوست ندارید کسی به شبکه وای فای شما متصل شده و از اینترنت شما استفاده کند !

اگر شما از نرم افزار حسابداری پارمیس استفاده میکنید قطعا سایر اسناد و شماره حساب های بانکی خود را در آن ثبت کردید ! که از قابلیت های فوق العاده این نرم افزار این است که علاوه بر کارکردن روی سیستم هایی که از طریق کابل کشی به هم اتصال دارند میتواند بر روی شبکه های وای فای نیز کار کند ! پس قطعا  این موضوع برای شما حائز اهمیت است که امنیت شبکه خود را بالا ببرید.

شبکه های بیسیم  با سیگنال های رادیویی کار میکنند بنابراین ضعف های امنیتی مختص به خود را دارند.

هنگام پسورد گذاشتن روی شبکه وای فای خود سعی کنید پسورد کمتر از 8 کاراکتر قرار ندهید چون با ترکیب یک سری عدد و کاراکتر که دیکشنری نام دارد میتوانند به راحتی رمز عبور شما را پیدا کنند !

یکی از راه های امن نگه داشتن شبکه های بی سیم قرار دادن پسورد روی شبکه است که هرجه این پسورد قوی تر و پیچیده تر باشد دستیابی به آن مشکل تر میشود.

اما به خاطر داشته باشید هر رمز نگاری نمیتواند امنیت شبکه شما را بالا ببرد ! به عنوان مثال رمز گذاری نوع  WEPاز همین نوع رمز نگاری ها است که به راحتی دور زده میشود !

در روترهایی که امروزه عرضه میشود امکان رمز گذاری از نوع WEP  وجود دارد اما این امکان بیشتر برای دستگاه های قدیمی استفاده میشود و امکان استفاده از روش های WAPو WAP2 را ندارند.

اگر شما از دستگاه های به روز شده استفاده می كنید بهتر است به جای استفاده از WEP از WPA یا WAP استفاده کنید.

اما اگر از دستگاه های قدیمی استفاده میکنید و فقط میتوانید از WEP یا WPA استفاده كنید می توانید با آپدیت کردن دستگاه خود، امكان استفاده از WPA2 را نیز به دستگاه خود اضافه کنید.

هر دستگاهی كه میتواند به شبکه وای فای  متصل شود یک شناسه منحصر به فرد دارد که MAC address نام دارد. به عنوان مثال میتوان از لپ تاپ، گوشی هوشمند، تبلت ها و … نام برد .

هر دستگاهی كه به اینترت و یا شبکه وای فای شما متصل شود و از آن استفاده کند، مك آدرس آن دستگاه در روتر شما ثبت می شود. در صورتی كه شما در اطراف خود با افرادی مواجه باشید كه به دانلود كردن و یا استفاده اینترت علاقه بسیاری داشته باشند، روترها به شما اجازه می دهند تا مک آدرس ها را فیلتر کرده و اجازه دسترسی به شبکه تان را ندهید. این روش برای امنیت شما در برابر افراد عادی جوابگو است اما افرادی حرفه ای که در بحث امنیت شبکه تجربه دارند، می توانند به راحتی مک آدرس هایی که به شبکه شما متصل شده اند را پیدا کند و مک آدرس دستگاه خود را به یکی از مک آدرس های مجاز تغییر دهد و به شبکه شما متصل شود.

بهتر است که رمز عبورتان بین 15 تا 20 کراکتر باشد. همچنین این پسورد باید ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نشانه ها باشد تا حدس زدن آن تقریبا غیر ممکن شود.

بسیاری از روترها به شما اجازه می دهند تا بتوانید نام شبكه یا SSID را پنهان كنید. با این كار شاید امنیت را برای شبكه خود برقرار كنید اما در این روش مشكلی وجود دارد كه آن این است كه زمانی كه شما نام شبكه خود را پنهان می كنید كامپیوتر شما قادر به یافتن آن نخواهد بود، و دائما نام شبكه شما را برای یافتن منتشر خواهد كرد. با این كار نام شبكه شما برای كامپیوترهای دیگر آشكار خواهد شد و ممكن است مشكلات امنیتی را برای شما ایجاد كند؛ اگرچه نرم افزارهای کنترل ترافیک شبکه های بی سیم می توانند به راحتی SSID مربوط به شبکه شما را تشخیص دهند.

همچنین به خاطر داشته باشید اگر شبکه شما وای فای باشد در صورتی که امنیت شبکه شما پایین هم باشد اگر از نرم افزار حسابداری پارمیس استفاده میکنید این اطمینان را داشته باشید که پارمیس امنیت اطلاعات شما را حفظ میکند و اطلاعات فقط و فقط روی سیستم خود شما و با قفل خود شما قابل دسترسی خواهد بود.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید