2024-03-29 01:55:41

سریع تر آپدیت کنید: کشف حفره امنیتی بشدت خطرناک در مرورگر فایرفاکس

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

هفته گذشته، موزیلا از وجود حفره ای امنیتی در قابلیت نمایش فایل های PDF در مرورگر فایرفاکس از سوی کاربری مطلع می شود. این آسیب پذیری بطور گسترده ای از سوی وب سایت های روسی مورد استفاده قرار گرفته است. با استفاده از آسیب پذیری مذکور، وب سایت های آلوده تنها از طریق نمایش تبلیغات؛ می توانند اطلاعات حساس کاربران را سرقت کنند.

 اکسپلویت های یافت شده، از طریق بکارگیری آسیب پذیری موجود در فایل PDF.js؛ بر روی سیستم کاربر به جستجوی فایل های حساس پرداخته و سپس آنها بر روی سروری که گفته می شود در اوکراین قرار داد، آپلود می کنند. خوشبختانه از طریق این آسیب پذیری نمی توان به سیستم قربانی نفوذ کرد و تهدیدها تنها به سرقت اطلاعات مرورگر و وب گردی محدود می شود که خود به اندازه کافی تهدید کننده است. از آنجایی که تنها نسخه دسکتاپ فایرفاکس قابلیت نمایش فایل های PDF را داراست، سایر نسخه ها نظیر اندروید را تهدید نمی کند.

به نظر می رسد که این اکسپلویت در سیستم قربانی به دنبال اطلاعاتی با محوریت توسعه گران می پردازد. اولین نمونه های استفاده از این باگ در وب سایت های خبری روسی یافت شده است، با این حال هنوز ابعاد بکارگیری آن مشخص نیست. در ویندوز؛ اکسپلویت به دنبال فایل های مربوط به purple ،Psi+ ،s3browser ,Filezilla، پیکربندی ها، اطلاعات حساب و پیکربندی سایت ها در هشت سرویس رایج FTP می پردازد.

این اکسپلویت در سیستم قربانی ردی از خود بر جای نمی گذارد و همین مسئله باعث دشواری شناسایی آن می شود. موزیلا به تمامی کاربران توصیه کرده است که کلمه های عبور مربوط به فایل ها و برنامه های اشاره شده را تغییر دهند. خوشبختانه موزیلا تنها ظرف 24 ساعت این حفره امنیتی خطرناک را برطرف ساخته و تنها کافیست مروگر خود را به نسخه 39.0.3 ارتقا داده و یا از نسخه با پشتیبانی طولانی 38.1.1 استفاده کنید. بشدت توصیه می شود که از نسخه های ذکر شده استفاده و یا مرورگر خود را به آخرین نسخه ارتقا دهید.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید