2024-03-29 02:00:37

همکاری گوگل و فیس‌بوک هشداری برای جدی گرفتن حریم خصوصی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

مقوله حریم شخصی به طور نسبی برای برخی کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است و برخی دیگر نیز از کنار این موضوع به سادگی می گذرند. این بحث زمانی جدی تر می شود که دو کمپانی بزرگ که اطلاعات وسیعی را در طی چندین سال از شما به دست آورده اند با یکدیگر قرار داد همکاری ببندند.

طبق قراردادی که گوگل اخیرا با فیسبوک تنظیم کرده است کاربران می توانند از طریق گوگل گشت و گذاری بر این شبکه اجتماعی داشته باشند. شرایط وضع شده مابین فیسبوک و گوگل نتیجه سودبخشی برای هر دوی این شبکه های اجتماعی در بر دارد. طبق این قرارداد کاربران می‌توانند در فیسبوک باشند اما نتایج فعالیت هایشان را در گوگل مشاهده کنند.

 

با این قرارداد، فیسبوک گوگل را به همسایگی خود دعوت کرده است نکته جالب توجه این عملکرد این است که “اشتراک گذاری” بسیار وسیعی در این موتور جستجوگر جهانی در دسترس قرار می گیرد. نرم افزارهایی که در این میان تولید می شوند اهمیتی ندارند بلکه چیزی که اهمیت دارد این است که مقادیر بسیار با ارزشی از داده های کاربران است که در دسترس شرکتهای تبلیغاتی قرار گرفته است.

 

حال اگر یک مجرم سایبری به این نرم افزارها دسترسی پیدا کند چه سرانجامی خواهد داشت؟ تمام اطلاعات کاربران بر اساس بهترین الگوهای تفکیک شده اطلاعات به دست این افراد می افتد. باید امیدوار باشیم که این اتفاق نیفتد. اگرچه با این تفکر هیچ کمکی نمی توان کرد. پس بدانید “اگر برای یک محصول پولی پرداخت نکنید، خودتان یک محصول می شوید.”

واقعیت امر این است که همگی ما انسانها دوست داریم از هر چیزی به شکل رایگان استفاده کنیم که این شامل استفاده از نرم افزارها هم می باشد. با این حال باید توجه بیشتری نسبت به حریم خصوصی خود داشته باشیم زیرا از این به بعد گوگل به داده ها و نرم افزارهای ما دسترسی دارد.

برای حفظ هرچه بیشتر حریم خصوصی خودتان حتما سری به بخش Privacy و تنظیمات حریم شخصی نرم افزارها و شبکه های اجتماعی که در آن فعالیت میکنید بزنید.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید