2024-03-28 18:17:12

12 میلیون کاربر در طعمه وب تورنت ها افتادند!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

وب تورنت ها در واقع سایت هایی هستند که به کاربران امکان جستجو و دانلود فایل های مورد نظرشان را در موضوعات مختلف مانند بازی ها، فیلم ها، اسناد و… میدهند. اخیراً تحقیقاتی بر روی بیش از ۸۰۰ وب‌سایت تورنتی توسط Alliance و RiskIQ انجام شده است. بر اساس گزارش منتشر شده، حدود یک سوم از این وب‌سایت‌ها بین ماه‌های ژوئن و آگوست ۲۰۱۵ به جای فایل اصلی، بدافزار به سیستم کاربران منتقل کرده‌اند. به این ترتیب ماهانه بیش از ۱۲ میلیون کاربر اینترنتی به واسطه دانلود فایل‌های مورد نظر خود از تورنت‌ها قربانی این بدافزارها می‌شود.

نسخه‌های کپی یک بازی کامپیوتری به نام Fallout 4 که اخیراً منتشر شده آلوده به کدهای مخرب بوده است. به واسطه این بازی کامپیوتری مبلغی معادل با ۲۰۰۰ دلار آمریکایی از کاربران به سرقت رفته است.

اغلب کامپیوترها توسط تبلیغات مخرب منتشر شده از طریق تورنت‌ها آلوده می‌شوند. در واقع این تبلیغات سیستم قربانی را به وب‌سایت‌های حاوی کدهای مخرب هدایت می‌کند. گزارشات حاکی از این است که تعداد زیادی از مالکین تورنت از طریق فروش تبلیغات به مجرمانی که تولید کننده کدهای مخرب هستند امرار معاش می‌کنند.

بنا به گفته تام گالوین، مدیر اجرایی Digital Citizens Alliance: “هنگام بازدید از یک وب‌سایت مخرب بدون نیاز به کلیک از سمت کاربر تصاویر موجود دانلود شده و تبلیغات مورد نظر اعمال می‌شوند. تنها کاری که کاربر قادر به انجام آن است تصمیم‌گیری در مورد مشاهده ادامه تصاویر و یا ویدئوهای موجود در سایت می‌باشد اما در این موقعیت بدافزار مدنظر طعمه خود را دست گرفته است. “

گالوین افزود: “فیلم‌ها بهترین طعمه برای به دام انداختن قربانی‌ها هستند، کاربران هنگام مشاهده فیلم‌های محبوب خود به حالتی بی دفاع تبدیل می‌شوند.”
۵۴ درصد از کدهای تخریبی، جزو دسته تروجان‌ها و ۲۹ درصد آنها از نوع بدافزاهای تبلیغاتی هستند.

جالب است بدانید تروجان‌هایی که امکان ربودن اطلاعات مالی، شناسه‌های ورود و به اصطلاح لاگین شدن به وب‌سایت‌های مختلف را فراهم می‌کنند (RAT – Remote Access Trojan ) نامیده می‌شوند قادر به در دست گرفتن کنترل دوربین لپ‌تاپ‌های شخصی نیز هستند. در زیر به ۱۰ تروجان برتر اشاره میکنیم.

XTREME RAT, BIFROST, BACK ORIFICE, JNRAT, ADWIND, DARKCOMET, BLACKSHADES, SBU7, POISON IVY, CERBERUS

تنها راه اطمینان نسبی برای دریافت فایل ها و دانلود ها، این است که از سایت های معتبر و مطمئن اطلاعات مورد نیازتان را دریافت کنید و به جز این اطمینان قلبی روشی تکنیکی ای برای تشخیص بدافزار بودن فایل ها در حال حاضر وجود ندارد.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید