2024-04-18 15:40:02

راه‌اندازی وای‌فای رایگان در گورستان‌

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

فناوری وای فای که تقریبا در هر خانه و شرکت و مکان عمومی ای یافت می شود و دسترسی به اینترنت را برای افراد فراهم میکند؛ این روزها به گورستان های مسکو نیز کشیده شده است.

مقامات شهر مسکو قصد دارند تعداد شبکه‌های وای‌فای عمومی این شهر را با افزایش هات‌اسپات‌های اضافی در آرامگاه‌ها افزایش دهند. این سرویس‌‌دهنده‌های اینترنتی، کاملا رایگان بوده و از سال آتی میلادی در آرامگاه‌های Novodevichy، Vagankovo و Troyekurovo نصب خواهند شد.

اسامی یادشده آرامگاه‌های مطرحی هستند که افرادی مشهور در آن‌ها به خاک سپرده‌ شده‌اند تا به نوعی یک موزه فضای باز به حساب آیند. این شبکه‌های اینترنتی می‌توانند به بازدیدکنندگان در دریافت اطلاعات و شناخت بیشتر از افرادی که در این مکان‌ها دفن شده‌اند کمک کنند.

در این آرامگاه‌ها افرادی مانند بوریس یلستین، اولین رئیس‌جمهور روسیه، آنتوان چخوف، نویسنده سرشناس و افراد مشهور دیگری به خاک سپرده شده‌اند. این شبکه‌های وای‌فای با برقراری ارتباط با سیستم‌های جی‌پی‌اس نصب شده در این آرامگاه‌ها به موقعیت‌یابی هرچه بهتر مزار این افراد مشهور نیز کمک خواهند کرد. با بررسی مراحل اولیه راه‌اندازی این شبکه‌های وای‌فای، مقامات شهری مسکو اعلام کرده‌اند در صورت استقبال، طرح مشابهی در سایر آرامگاه‌های این شهر نیز راه‌اندازی خواهد شد.

لازم به ذکر است 133 آرامگاه مختلف در مسکو وجود دارد که چیزی در حدود 8 میلیون قبر را در خود جای داده‌اند. بر اساس گفته سخنگوی سازمان Ritual، سرویس دهنده ویژه مراسم تشییع جنازه افراد فوت شده، اکثر اوقات افراد مختلف با مراجعه به این آرامگاه‌ها در مقابل مزاری قرار می‌گیرند که دوست‌دارند اطلاعات بیشتری از فرد به خاک سپرده شده در آن بدست آورند و راه‌اندازی این سیستم، کمک شایانی در حل این مشکل خواهد کرد.

خلاقیت و ابتکار عمل مقامات مسکو نشان دهنده این مورد است که برای توسعه ابزارها و تکنولوژی های اطرافمان، کافیست به نیاز های عموم مردم توجه بیشتری کنیم تا بتوانیم از کم و کاست خدماتی که به آنها ارائه میدهیم آگاه شویم. امیدواریم فناوری وای فای در موزه ها و مکان های عمومی ایران عزیز نیز بیش پیش به صورت رایگان به عموم بازدید کنندگان عرضه شود تا بتوانیم گستره یادگیری و اطلاعات عمومی افراد را از طریق جستجو و بررسی محتوای اینترنتی بالا ببریم.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید