2024-03-29 05:00:40

آیا اولین اپل استور رسمی در ایران راه اندازی می شود؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

میرمهدی رییس اتحادیه رایانه در خصوص راه‌اندازی قریب‌الوقوع اپل‌استور رسمی در ایران گفته است: فردی که مسوول انجام این امورات در ایران است در مراوده با این اتحادیه اعلام کرده تمامی کارها از نظر مکانی و تاسیس دفتر و انبار لوازم آماده شده و هفته آینده شروع به کار اولین اپل استور در ایران اعلام رسمی می‌شود.

میرمهدی خاطر نشان کرد علیرغم حضور کم‌رنگ اپل در ایران خریداران محصولات اپل در کشور زیاد هستند و فرد سرمایه‌گذار توانسته تمامی امکانات را وارد کشور کند به طوری که بسیاری از مجوزهای رسمی و قانونی را برای افتتاح اپل استور در ایران اخذ کرده و به زودی آن را رسانه‌ای می‌کند.

اپل برای راه‌اندازی اپل استور در کشورهای مختلف خود این کار را به طور مستقیم انجام می‌دهد و اپل فروشگاه‌های خود در سراسر جهان را به صورت  کاملا مستقل و بدون مشارکت با دیگر اشخاص راه‌اندازی کرده و به این شیوه تاکید دارد.

از طرف دیگر به رغم لغو برخی از تحریم‌ها در جریان توافق هسته‌ای همچنان دسته‌ای از تحریم‌ها که شامل حضور مستقیم شرکتهای آمریکایی در تجارت با ایرانیان می‌شود بر جای خود باقی است و هر چند حتی پیش از توافق هسته‌ای وزارت خزانه‌داری آمریکا بخشی از این تحریم‌ها را در زمینه صادرات تلفن همراه هوشمند به ایران لغو کرد اما هنوز تجارت مستقیم با ایرانیان مشمول این تحریم‌هاست. شرکتهای آمریکایی اما می‌توانند از طریق نمایندگی‌های خارج از آمریکای خود در ایران حضور رسمی داشته باشند. اینکه آیا اپل چنین مسیری را برای ایجاد اپل استور در ایران طی کرده یا نه هنوز  مشخص نیست.

طی سال‌های اخیر شرکتهای مختلفی تلاش کردند خود را نماینده رسمی شرکت اپل در ایران معرفی کردند که شرکت اپل چند با گذشت چند روز بعد در پاسخ اعلام کرد هیچ گونه ارتباطی با این شرکت ندارد.

اپل هم اکنون در ۱۸ کشور اپل استور دارد که ترکیه ( ۲ اپل استور) و امارات ( ۲ اپل استور) از آن جمله‌اند و اپل همه فروشگاه‌های رسمی خود را در سایت خود معرفی کرده است. شکی نیست با فروش بالای محصولات اپل این شرکت به راه‌اندازی اپل استور در ایران علاقه‌مند باشد و مذاکره با شرکتهای مختلف ایرانی طی یکی دو سال گذشته دلیلی بر این موضوع است. 

حالا باید منتظر بود و دید راه‌اندازی اپل استور از کدام دسته از خبرهاست و طبیعتا کسانی که قصد راه‌اندازی اپل استور یا فروشگاهی از محصولات اپل را در ایران را دارند قطعا با این پرسش مواجه خواهند شد که آیا نام و آدرس فروشگاه در سایت اپل قرار خواهد گرفت یا خیر اما همچنان امیدواریم که اپل استور فعالیت قانونی و مورد تایید اپل را در ایران راه اندازی کند چرا که این حرکت می تواند قدم بزرگی برای ورود سایر شرکت های فعال تکنولوژی به ایران باشد.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید