2024-03-28 14:10:58

8 واقعیتی که گوگل درباره شما می داند چیست؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

زمانی که لری پیج و سرگئی برین در سال 1996 موتور جست و جوی خود را برای اولین بار با دامنه Google.stanford.edu ثبت کردند کمتر کسی تصور می کرد که روزی این پروژه تحقیقاتی، چنین پیشرفتی را تجربه کند که هم اکنون به عنوان برترین و قدرتمندترین موتور جست و جوی جهان، مورد استقبال میلیون ها کاربر فضای مجازی قرار گیرد. 

 

هم اکنون کمپانی گوگل، زیر چتر حمایتی شرکت مادر یعنی آلفابت قرار دارد و مدیریت آن را نیز ساندار پیچای در دست دارد. این شرکت خدمات متنوعی را به کاربران وب ارایه می کند و توانسته است در طی سال های اخیر درآمدهای کلانی را از این طریق بدست آورد. اما سوال اینجاست که شرکت هایی همانند گوگل و فیس بوک، چه اهدافی را ورای ارایه چنین خدماتی دنبال می کنند و چرا برای استفاده از این خدمات، کاربران می بایست جزیی ترین اطلاعات شخصی خود را نیز در فرم های مربوطه ارایه نمایند؟ 

 

بسیاری از کابران فضای مجازی، بدون کوچک ترین دلواپسی، اطلاعات شخصی شان را برای استفاده از خدمات مختلف، دو دستی تقدیم این کمپانی ها می کنند که اگر این اطلاعات کنار هم قرار گیرند، می توان گفت که گوگل و یا شرکت هایی همانند آن، برای هر فردی که بر روی زمین زندگی می کند پرونده جداگانه ای را که حاوی اطلاعات شخصی، علایق، وابستگی ها و غیره است تشکیل داده اند که چگونگی استفاده از این اطلاعات هنوز مشخص نیست و جای سوال دارد.

 

از این رو، در ادامه قصد داریم تا به 10 واقعیتی که گوگل در مورد هر کدام از ما با خبر است اشاره کنیم. حقایقی که حتی نزدیک ترین دوستان افراد هم از آن بی خبرند و شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید گوگل، تا چه اندازه در مورد شما اطلاعات در اختیار دارد. برای آشنایی با این موارد در ادامه با ما همراه باشید.

 

ذخیره شدن تمام جستجوهایتان با نام شما در گوگل

بله، درست شنیدید، گوگل برای هر یک از کاربران خود یک “تاریخچه سرچ” تشکیل می دهد. از آن جایی که گوگل، به عنوان گزینه اول جست و جو برای کاربران دستگاه هایی همچون لپ تاپ، رایانه های رومیزی، مک ها و تبلت ها محسوب می شود، جای تعجب نیست که این شرکت تمامی فعالیت های کاربران بر روی این موتور جست و جو را ثبت و ضبط کند. بدین ترتیب، این کمپانی می تواند با توجه به کلید واژه های سرچ شده توسط کاربران، به تصویری از شخصیت افراد دست یابد. همچنین، این اطلاعات می تواند به گوگل کمک کند تا بهترین و موثرترین تبلیغات را برای هر کاربر ارایه کند و به تبع، نتایج بهتری از آن به دست آورد.

 

 

گوگل می داند که قبلاً در چه جاهایی بوده اید و اکنون در کجا هستید

هر بار که از GPS و نقشه گوگل موسوم به Google Maps استفاده می کنید، اطلاعاتی را در خصوص مکانی که در آن حضور دارید برای سرورهای این کمپانی ارسال می کنید. بنابراین، گوگل تاریخچه ای از مکان هایی که در آن حضور داشته اید را در اختیار دارد. از سویی دیگر، هر بار که از طریق یکی از دستگاه ها به حساب کاربری Gmail خود وارد می شوید، گوگل موقعیت شما را شناسایی می کند و از این طریق، به موقعیت فیزیکی و کنونی شما نیز دست خواهد یافت.

 

 

گوگل می داند که چه چیزهایی را دوست دارد و چه چیزهایی را دوست ندارید

همه ما با گوگل کروم آشنا هستیم. مرورگری که به همراه موزیلا فایرفاکس، به عنوان دو ابزار بزرگ وب گردی محسوب می شوند و توانسته اند با قابلیت ها و ویژگی های جدید خود، اینترنت اکسپلورر را که سال ها بر این بازار حکمرانی می کرد، به حاشیه برانند. با ورود به وب سایت و مراجعه به قسمت های مختلف آن، شما به طور ناخودآگاه به گوگل می گویید که چه وب سایت ها و بخش هایی را دوست دارید و از چه بخش هایی خوشتان نمی آید. همچنین، عادت های هر کاربر در استفاده از وب سایت هایی همچون یوتیوب نیز به گوگل در پی بردن به این حقایق در خصوص هر فرد کمک می کند.

 

 

گوگل می داند که چه تعداد ایمیل ارسال کرده اید و مخاطبانتان چه کسانی هستند

این روزها، کمتر کسی را می توان پیدا کرد که حتی برای یک بار هم که شده، کار با یک ایمیل شخصی را تجربه نکرده باشد و پستی الکترونیکی را برای کسی ارسال نکرده باشد. در حال حاضر، سرویس جیمیل، پس از یاهو به عنوان دومین سرویس محبوب ارسال و دریافت پست الکترونیک در میان کاربران فضای مجازی شناخته می شود که متعلق به کمپانی گوگل است. بدین ترتیب، این شرکت تمامی فعالیت های مجازی کاربران در وب را ثبت و ذخیره می کند و به نوعی از عادت های ایمیلی تمامی کاربران خود باخبر است. علاوه بر این، گوگل به اطلاعات دیگری از قبیل مخاطبین، اسناد و فایل های تبادل شده و همچنین مکالماتی که از طریق این سرویس انجام شده است دسترسی داشته باشد.

 

 

گوگل می داند که چگونه پول های خود را خرج می کنید

در حال حاضر، پلتفرم اندروید به عنوان محبوب ترین پلتفرم جهان در بسیاری از گوشی ها و به طور کلی دستگاه های هوشمندی که این روزها توسط کاربران مورد استفاده قرار می گیرد، شناخته می شود و اگر شما نیز جزو این افراد هستید و از سرویس کیف پول گوگل (Google Wallet) برای پرداخت های خود استفاده می کنید، باید بدانید که با هر خرید، اطلاعاتی را در خصوص میزان و زمان خرید به کمپانی گوگل ارسال می کنید.

 

 

گوگل صداهای ضبط شده شما را ذخیره می کند

گوگل حتی از صدای شما نیز نمی گذرد. خوشبختانه در این روش، صداهای ضبط شده از طریق تماس های صوتی ضبط نمی شود چرا که مغایر با قوانین بسیاری از کشورهای جهان است. اما اگر شما نیز همانند بسیاری از کاربران، از فرمان های صوتی برای فعال کردن و استفاده از خدمات این کمپانی استفاده می کنید، باید بدانید که یک کپی از فرمان صوتی شما برای گوگل ارسال می شود.

 

 

گوگل از تمامی برنامه ها و قرارهای ملاقات شما با خبر است

شاید تعجب کنید و از خود بپرسید که چگونه ممکن است گوگل به چنین اطلاعات نسبتاً محرمانه ای دسترسی داشته باشد. این کار برای کمپانی بزرگی همچون گوگل کار ساده ایست و این اطلاعات را از طریق تقویم خود به نام Calendar به دست می آورد. بناراین، افرادی که از این سرویس گوگل برای کارهای شخصی و روزمره خود استفاده می کنند، در واقع یک نسخه از تمامی برنامه های خود را برای گوگل ارسال می کنند.

 

 

گوگل خودروهای خود را برای عکس برداری از خانه‌هایتان به خیابان ها می فرستد

چند سالیست که کمپانی گوگل در حال آزمایش خودروهای بدون راننده خود در برخی ایالت های آمریکاست تا در صورت گذراندن تست ها و مراحل مختلف، مجوز ورود آن ها به تمامی خیابان ها را به دست آورد. اما نکته اینجاست که این خودروها به دوربین های پیشرفته ای مجهزند که قادرند تصاویری 360 درجه از محیط را ثبت و ذخیره کنند که اگر یکی از این خودروها از جلوی خانه شما رد شده اند، بدون شک تصویر آن را نیز ثبت کرده اند.

 

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید