2024-03-29 11:25:23

دسترسی به Google Analytics برای کاربران ایرانی ممکن شد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

اگر در حوزه بهینه سازی، تبلیغات، به روز رسانی و به طور کلی وب سایت فعالیت می کنید، حتماً با ابزار کاربردی گوگل آشنایی دارید. گوگل آنالیتکس سرویس گزارش و آماردهی وب‌سایت‌ها می باشد که امکان بررسی میزان بازدید و رفتارهای مخاطبان، صفحات پر بازدید، منابع ورود به سایت و … را برای مدیران وب سایت ها فراهم می کند. این سرویس همچنین امکان بررسی و تحلیل ورودی‌ها، صفحات ورودی دهنده، کاربران بازدیدکننده، فعالیت‌های کاربران، زمان حضور و مسیر خروجی آنها را ارائه می‌کند. به این ترتیب، گستره وسیعی از اطلاعات را در اختیار مدیریت سایت قرار می دهد.

 

خبر امیدوار کننده این که از صبح امروز، این محدودیت رفع شده است و کاربران ایرانی پس از 4 سال قادرند تا با آی‌پی‌های ایران از این سرویس ارزشمند گوگل استفاده کنند. قابل ذکر است که سرویس گوگل آنالیتکس از نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۲، برای کاربران ایرانی مسدود شده بود. گوگل هنوز در باره‌ی رفع این محدودیت برای کاربران ایرانی اطلاعیه‌ای صادر نکرده است از همین رو ممکن است که این رفع محدویت موقتی یا اتفاقی باشد. با این حال امیدواریم که رفع محدودیت دائمی باشد. در حال حاضر دسترسی به گوگل آنالیتکس از طریق وب میسر است اما نسخه‌ی موبایلی آن هنوز محدود است.

 

این سرویس به صورت رایگان در اختیار مدیران وب سایت ها قرار گرفته است و با تحلیل رفتارهای کاربران از این طریق میتوان به اطلاعات ارزشمندی دست یافت و این اطلاعات را در بهبود سایت به کار گرفت. برای دسترسی به این سرویس لازم است که مدیران وب سایت ها در سایت گوگل آنالیتیکس ثبت نام نمایند و طبق دستورالعملی که گوگل برای تکمیل مراحل به آنها میدهد عمل نمایند. به این ترتیب میتوانند از امکانات کاربردی این ابزار برای چندین وبسایت با یک اکانت مشخص استفاده نمایند. برای استفاده از این سرویس گوگل به لینک زیر مراجعه نمایید.

 

https://analytics.google.com/analytics

 

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید