2024-03-29 01:55:45

جایزه 550 هزار دلاری گوگل به هکرها برای کشف حفره های امنیتی اندروید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

شرکت گوگل برای بالا بردن هرچه بیشتر امنیت سیستم‌عامل‌ها و نرم‌افزارهای مهم خود و برای یافتن مشکلات و حفره‌های امنیتی همه ساله طرح‌های مختلفی را برگزار می‌کند تا از این طریق با کمک گرفتن از هکرها و حرفه‌ای‌های این حوزه، نرم‌افزارهای خود را ایمن‌تر کند و مشکلات موجود را برطرف کند.

گوگل در سال گذشته نیز طبق روال همه ساله خود و در قالب برنامه‌ی پاداش آسیب پذیری (Vulnerability Rewards Program) بابت کشف حفره‌های امنیتی موجود در سیستم‌عامل اندروید، ۵۵۰ هزار دلار جایزه به هکرها اهداء کرده است تا اندروید بیش از پیش ایمن شود.

این جستجوگر قدرتمند دنیا، گفته است که ۲۵۰ باگ تایید شده از اندروید در سال گذشته گزارش شده است که به موجب آن 550 هزار دلار جایزه به ۸۲ نفر اهداء شده است. این بدین معنی است که هکرهایی که در این زمینه به گوگل کمک کرده‌اند بصورت میانگین نفری ۶٫۷۰۰ دلار دریافت کرده‌اند. این اعداد و ارقام همچنین نشان می‌دهند که گوگل بابت گزارش هر کدام از مشکلات امنیتی موجود در اندروید بصورت متوسط ۲٫۲۰۰ دلار پرداخت کرده است.

بر اساس گفته گوگل، اگر هکر ها این مشکلات یافته شده را در اختیار دیگران قرار دهند هیچ‌هزینه‌ای  دریافت نمی‌کند و مبلغ جایزه تنها زمانی پرداخت می‌شود که مشکل بطور کامل رفع شده باشد. این بدین معنی است که هکرها اگر بخواهند جایزه‌ دریافت کنند نباید اطلاعاتی از حفره‌ی امنیتی یافته شده را منتشر کنند.

Heisecode با دریافت ۷۵٫۷۵۰ دلار بیشترین دریافتی را از گوگل داشته است. وی ۲۶ حفره‌ی امنیتی را در اندروید ثبت کرده است. دومین نفر نیز با دریافت ۱۰ هزار دلار، ۱۵ مشکل امنیتی را یافته است.

گوگل امسال جوایز این برنامه را افزایش داده است تا هکرهای بیشتری را جذب کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره به بلاگ رسمی گوگل مراجعه کنید.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید