2024-03-29 11:27:23

معضل زباله های الکترونیکی توسط محققین IBM حل شد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

دستاورد جدید کمپانی IBM در رابطه با گوشی های هوشمند است که دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند اما دارای مواد سمی هستند که برای محیط زیست خطرناک می باشند برای همین این کمپانی اقدام به تبدیل کردن این مواد سمی به پلاستیک هایی که قابلیت پزشکی دارند کرده است.

مشکل زباله های الکترونیکی صنعت فناوری به گونه ای است که به زودی حل نخواهد شد اما روشی که کمپانی IBM در این راستا ارائه کرده است میتواند به این موضوع کمک کند و به نقل از یکی از محققین این طرح این موفقیت یک موفقیت زیست محیطی است.

چرخه جدیدی که محققان کمپانی IBM به وجود آورده اند سبب میشود تا پلی کربناتی که برای ساخت گوشی های هوشمند به کار می رود را به روش های نوین میتوان به پلاستیک های غیر سمی تبدیل و بتوان از آنها در مصارف پزشکی استفاده کرد.

این ماده با گذشت زمان و بر اثر تجزیه شدن به مواد شیمیایی خطرناکی تبدیل میشود و جز در لوازم الکترونیکی در تولید صفحه های LED،لنزهای عینک و ظروف آشپزخانه نیز یافت می شود.روشی که این کمپانی ارائه کرده سبب میشود تا این ماده بر اثر واکنش جدیدی به ماده غیر سمی تبدیل و بر اثر اضافه شدن مواد دیگر آن را به پلاستیک محکمی تبدیل کرد و در تصفیه آب و مصارف پزشکی بتوان از آنها استفاده کرد.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید