2024-03-28 14:01:35

ثبت عکس‌های حرفه‌ای تنها با چند مگاپیکسل

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

 آیا تعداد مگاپیکسل دوربین بر کیفیت عکس ها تاثیر دارد؟ مقدار این تاثیر چقدر است و چگونه می توانیم با حداقل تعداد مگاپیکسل عکس های حرفه ای خود را ثبت کنیم…

  

یکی از مشخصه های مهم برای یک دوربین عکاسی رزولوشن آن است و این موضوع است که بر قیمت آن تاثیر بسیار مستقیمی دارد زیرا هنگامی که صحبت از دوربین حرفه ای به میان می آید رزولوشن دوربین موضوعی است که همه به آن توجه می کنند.

 

عوامل مهم در کیفیت تصاویر

 

بسیاری از کاربران در مورد تعداد رزولوشن و تاثیر آن بر روی ثبت عکس حرفه ای نمی دانند ولی به راستی چه تعداد می تواند کیفیت عکس حرفه ای را برای ما تضمین کند؟

 

تعداد مگاپیکسل دوربین تنها تضمین کننده کیفیت عکس ثبت شده نیست و عوامل دیگری در این زمینه هستند که بر روی این مورد تاثیر دارند اما همان طور که گفتیم روزولوشن یکی از فاکتورهای اصلی است که باید به آن پرداخت.

 

آیا ابعاد فاکتور مهمی به نظر می رسد؟

باید بگوییم که اگر شما یک عکاس حرفه ای هستید و تصاویری که شما به ثبت می رسانید در مجلات و یا بیلبوردهای تبلیغاتی به چاپ می رسد، ابعاد باید یک موضوع مهم باشد به عبارتی ابعاد یک تصویر بستگی به شرایط شما دارد ولی اگر شما فقط یک عکاس معمولی هستید که برای سرگرمی و نیاز شخصی به عکس برداری می پردازید تعداد مگاپیکسل اهمیت چندانی در کار شما نخواهد داشت.

 

چشم انسان قادر به تشخیص تعداد مگاپیکسل ثبت شده در تصاویر کوچک نیست بنابراین افرادی که برای نیاز شخصی عکس می گیرند در اکثر موارد به این قضیه توجه خاصی ندارند. در واقع چشم انسان زمانی می تواند تفاوت تعداد مگاپیکسل را تشخیص بدهد که عکس مورد نظر در ابعاد بزرگی ظاهر شود.

 

سنسور دوربین را دست کم نگیرید!

فاکتور دیگری که بسیار مهم تر از تعداد مگاپیکسل در کیفیت بالای تصویر ثبت شده تاثیر دارد سایز سنسور است. سایز سنسور در گوشی های هوشمند در حدود 5 میلی متر است این در حالی است که این سایز در دوربین های عکاسی حرفه ای بسیار بیشتر است.

 

نکته مور توجه در این زمینه این است که هرچه سایز پیکسل ها کوچکتر باشد امکان ایجاد نویز و بهم ریختن رنگ بندی تصاویر بیشتر خواهد بود. پیکسل های بزرگتر نور بیشتری را جذب می کنند بنابراین دقت تصاویر ثبت شده با پیکسل های بزرگتر بالا خواهد بود.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید