2024-03-28 12:44:26

چگونه از اطلاعات مالی نرم افزار حسابداری در برابر حمله ویروس های باج افزار جلوگیری کنیم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

پارمیس : در روزهای اخیر گزارشاتی از حملات بدافزارهایی با نام “باجگیر” روی سیستم های کاربران دریافتشده که تمامی اطلاعات سیستم کاربران از جمله اطلاعات نرم افزار های مالی را رمز گذاری نموده و امکان استفاده از آنها را عملا از کاربران میگیرد.

 

چگونه از اطلاعات مالی نرم افزار حسابداری در برابر حمله ویروس های باج افزار جلوگیری کنیم؟

 
متاسفانه سیستم های برخی از کاربران پارمیس که دارای آنتی ویروس نبوده و فایل پشتیبان روی حافظه های جانبی مانند فلش، CD/DVD نداشته اند، اطلاعات همه سال های مالی خود را از دست داده اند. این اتفاق می تواند خسارت های بزرگی به کاربران قربانی وارد نماید. واحد پشتیبانی پارمیس بر اساس رسالت خود این موضوع را قبلا به اطلاع کاربران رسانیده اما با توجه به رخداد های جدید دوباره بر آن شدیم تا یادآوری مجدد نماییم.
 
توجه: لطفا در اولین فرصت نسبت به نصب یا آپدیت آنتی ویروس خود اقدام و سپس اقدام به پشتیبان گیری دوره ای روی حافظه های جانبی مانند فلش، CD/DVD نمایید.
 

باج افزار چیست و چگونه به سیستم قربانی حمله می کند؟

 
باج افزارها ویروس هایی قدرتمند هستند که از طریق راه های مختلف مانند کلیک بر روی ایمیل های آلوده به تمامی فایل های سیستم قربانی دسترسی کامل پیدا می کنند.
خبرها حاکی از آن است که بسیاری از قربانیان حتی با وجود پرداخت مبالغ هنگفت باج به باجگیر همچنان به فایل های خود دسترسی پیدا نکرده اند. در این بین قربانیانی که اسناد مالی و حسابداری خود را از دست داده اند بسیارند.
 
باج افزار چیست و چگونه از حمله باج افزار جلوگیری کنیم
 
قربانی باج افزارها نباشیم
 
باج افزارها با نفوذ به سیستم قربانیان خود، فایل ها و اسناد مهم از جمله فایل های مالی آنها را رمزگذاری می نمایند و کاربران دیگر نمی توانند به اسناد مالی خود دسترسی داشته باشند. مشتریانی که از نرم افزارهای مالی استفاده می کنند به راحتی می توانند توسط این باج افزارهای خطرناک مورد حمله قرار گرفته و اسناد مالی مهم خود که ممکن است اسناد مالی سال های گذشته نیز باشد را از دست بدهند.
 
آیا از باج افزارها و اثرهای مخرب آنها آگاه هستید
 
برای جلوگیری از حمله باج افزارها چه کنیم؟
 
از دست دادن اطلاعات مالی و عدم دسترسی به آنها یکی از مشکلات مشتریانی است که به واحد پشتیبانی پارمیس پلاس رجوع می کنند. واحد روابط عمومی پارمیس با تحقیق و بررسی در زمینه این باج افزارها و نحوه جلوگیری از حملات آنها ضمن رعایت احتیاط های لازم در این زمینه استفاده از نرم افزار آنتی ویروس به روز و مجاز ESET را پیشنهاد می کنند.
برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید