2024-03-29 03:52:27

اتصال مستقیم نرم افزار حسابداری پارمیس با دستگاههای کارتخوان PC POS بانک پاسارگاد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

 

 

اتصال مستقیم نرم افزار حسابداری پارمیس با دستگاههای کارتخوان PC POS بانک پاسارگاد

با عنایت به عقد تفاهم نامه همکاری شرکت پرداخت الکترونیک بانک پاسارگاد با شرکت فن آوری اطلاعات پارمیس در زمینه اتصال صندوق فروشگاهی با دستگاه کارتخوان که منطبق بر نرم افزارهای مالی و اداری شرکت پارمیس می باشد، پارمیسی هایی که تمایل به استفاده از این خدمت را دارند بایستی نزد یکی از شعبه های بانک پاسارگاد افتتاح حساب  نموده و درخواست دستگاه PC POS نمایند. .همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین در مورد نحوه اتصال این PC Pos ها به نرم افزار حسابداری پارمیس می توانید با شماره مستقیم 87759800 تماس حاصل فرمایید.

 

PC POS چیست?

دستگاههای کارت خوانpos  – پایانه های کارتخوان فروشگاهی

حتما با دستگاههای کارتخوان بانکی آشنا هستید. این دستگاهها که عموما به یک حساب بانکی متصل می باشند در فروشگاهها، بنگاههای اقتصادی و هر مکانی که نیاز به دریافت وجهی باشد، کاربرد دارند. در این مراکز می توان به جای پرداخت وجه نقد، در صورتی که کارت بانکی داشته باشیم با استفاده از دستگاههای کارتخوان وجه مورد نظر را به حساب فروشنده انتقال داد.

قطعا پیدایش کارت های بانکی و همچنین دستگاههای کارتخوان تحولی عظیم در سیستم بانکداری الکترونیکی و همچنین فرآیند های خرید بوده اند. با استفاده از کارت ها و دستگاههای کارتخوان علاوه بر صرفه جویی در چاپ و نشر اسکناس و بالارفتن آرامش و امنیت، بدلیل عدم نیاز به حمل وجه نقد؛ خرید نیز آسان گردیده است. امروزه کمتر فروشگاهی را می بینید که برای دریافت وجه از دستگاههای کارتخوان استفاده ننماید. در واقع استفاده از کارت های بانکی و دستگاههای کارتخوان در فرآیند خرید اهمیت و رواج زیادی پیدا کرده اند.

 

 

PC POS چیست؟

دستگاههای PC pos همان دستگاههای کارتخوان بانکی می باشند، با این تفاوت که به کامپیوتر متصل شده و توسط نرم افزار مدیریت می شوند.سوال اینجاست که این دستگاهها چه قابلیت هایی را در اختیار ما قرار می دهند؟

شاید تا کنون دیده باشید که در خیلی از مراکز، فروشنده برای اطمینان از ورود مبلغ درست خرید و عدم آشنایی کامل دارنده کارت با دستگاه ، شخصا کارت را کشیده، مبلغ را وارد و در نهایت حتی ممکن است، از دارنده کارت بخواهد رمز را به وی گفته تا وارد نماید. که این روش ممکن است چندین مشکل را به همراه داشته باشد.

1.       از آنجا که در لحظه کشیدن کارت و ورود مبلغ دارنده کارت  نظارتی ندارد، ممکن است رقمی متفاوت از خرید وارد شود و عدم نظارت روی مبلغ باعث دلنگرانی دارنده کارت می گردد.

2.       همچنین در صورت ارائه رمز به فروشنده، عواقب امنیتی در پی خواهد داشت.

3.       حتی اگر فروشنده از دارنده کارت بخواهد که کلیه فرآیندها را خودش انجام دهد، این بار ممکن است بدلیل عدم آشنایی کامل خریدار با دستگاههای مختلف کارتخوان، مبلغ خرید توسط دارنده کارت نادرست وارد شود.

 

اما آیا برای حل موارد بالا راه حلی وجود دارد ؟

بله .دستگاه کارتخوان PC pos   این مشکلات را رفع می کند؛ دستگاه کارتخوان PC pos به کامپیوتر متصل شده و توسط نرم افزار حسابداری پارمیس کنترل می گردد. بدین گونه که در این روش دستگاه کارتخوان در اختیار مشتری قرار می گیرد و در هنگام پرداخت وجه، فروشنده در نرم افزار مبلغ مورد نظر را وارد نموده و سپس با زدن دکمه “اتصال و انتقال وجه به pos ” وجه به کارتخوان منتقل می گردد و دستگاه کارتخوان منتظر کشیدن کارت توسط دارنده کارت می گردد. بعد از کشیدن کارت، مبلغ ارسال شده توسط نرم افزار روی دستگاه کارتخوان نمایش داده شده و از دارنده کارت می خواهد که آنرا تائید نماید. بعد از تائید مبلغ، دستگاه رمز کارت را از دارنده کارت دریافت می نماید. بعد از انجام فرایند های مورد نیاز توسط دستگاه، در نهایت رسید های مورد نظر خریدار و فروشنده نیز چاپ می گردد.

همانطور که ملاحظه فرمودید، استفاده از این دستگاه مشکلات قبلی را حل می نماید. یعنی مبلغ ابتدا توسط فروشنده وارد شده و سپس توسط خریدار تائید می گردد. بنابراین فروشنده می تواند دستگاه را با اطمینان در اختیار خریدار قرار داده و خریدار نیز با اطمینان مبلغ را تائید نموده و شخصا نسبت به ورود رمز کارت خود اقدام می نماید. قطعا استفاده از این روش می تواند علاوه بر بالا بردن سرعت و دقت باعث بالا رفتن اعتماد مشتریان نیز گردد.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید