2024-03-29 15:02:50

تعریف حساب ساختمان در نرم افزار حسابداری پارمیس

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

تعریف حساب ساختمان : شامل آپارتمان ، ساختمان و سوله کارخانه می باشد که برای شرکت یا شخص منفعت دارد و این حساب استهلاک پذیر می باشد.

گام اول: تعریف حساب ساختمان

وارد منوی حسابداری شوید و روی حساب کل کلیک نمایید. در قسمت کد کل کلیک کنید یک رقم به آخرین کد کل دارایی ثابت اضافه کنید. در قسمت نام حساب “ساختمان” را وارد کنید. ماهیت حساب را “بدهکار پایان دوره” انتخاب کنید.
گروه حساب را “دارایی ثابت” انتخاب کنید و سپس روی اضافه کلیک کنید.

گام دوم : ایجاد حساب معین ساختمان

در این گام ما می توانیم برای حساب ساختمان حساب معین نیز تعریف کنیم. وارد منوی حسابداری می شویم روی حساب کل کلیک می کنیم. دوبار روی ساختمان کلیک می کنیم پنجره تعریف حساب معین باز می شود. در کادر کد معین پس از کد کل عدد “01” را وارد می کنیم. در قسمت نام حساب به طور مثال : ساختمان دفتر مرکزی را وارد می کنیم. ماهیت را هم بدهکار پایان دوره انتخاب می کنیم و سپس روی اضافه کلیک می کنیم .

گام سوم : نحوه ثبت خرید ساختمان

به طور مثال اگر ما ساختمانی به ارزش 100،000،000 خریداری کنیم برای ثبت این رویداد وارد منوی فاکتور می شویم و روی فیش صندوق کلیک می کنیم. توع فیش را پرداخت انتخاب می کنیم و در قسمت طرف حساب “ساختمان / ساختمان دفتر مرکزی ” را انتخاب می کنیم. اگر مبلغ را از طریق چک پرداخت کردیم درقسمت اسناد پرداختنی (چک های خودمان) اطلاعات چک پرداختی را وارد کنید و سپس روی اضافه کلیک می کنیم. و اگر از چک اشخاص دیگر مبلغ را پرداخت کردیم درقسمت اسناد دریافتنی (چک های اشخاص) چک های که می خواهیم خرج کنیم را وارد می کنیم و سپس روی ثبت کلیک می کنیم.

آموزش حسابداری - نرم افزار حسابداری پارمیس پلاس

لیست مطالب کانال آموزش حسابداری پارمیس پلاس

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید