2024-03-19 08:39:21

صندوق فروشگاهی چیست و چرا باید صندوق فروشگاهی داشته باشیم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

امروزه در هر مغازه و دکانی که بروید و قصد خرید هر کالایی را داشته باشید، دیگر نگران این نیستید که پول نقد همراهتان نباشد و در هر محلی که باشید؛ می توانید از طریق کارت بانکی خود از حسابتان برداشت کنید. دستگاه POS امکان پرداخت آسان را برای خریداران و مشتریان شما فراهم میکند و از طرفی صندوق فروشگاهی برای فروشنده یا صاحب کسب و کار نیز مزایای بسیاری دارد. به تازگی حتی دستفروشان مترو نیز برای رونق هرچه بیشتر در کسب و کارشان، یک دستگاه POS بی سیم حمل می کنند! اما آیا میدانید نکات مهم خرید صندوق فروشگاهی چیست؟

پیشرفت روز افزون تکنولوژی و به تبع آن تغییر سبک زندگی بشر، نیازهای آدمی را دگرگون ساخته و به تدریج شیوه های جدید، جایگزین شیوه های سنتی و قدیمی شده اند. در روزگاری که تمام امور حسابداری در دکان ها و حجره ها و با چرتکه انجام می شد شاید کسی باورش نمیشد زمانی میرسد که دیگر این وسیله کاربردی، نه تنها پاسخگوی مشاغل مختلف نباشد بلکه مخل انجام امور اقتصادی و حسابرسی و حسابداری ایشان نیز باشد.

حتی ماشین حسابهای رومیزی نیز نتوانستند برای مدت زیادی جایگزین ابزار قدیمی باشند و امروزه شاهد استفاده از انواع رایانه ها هستیم که جزء جدا نشدنی زندگی انسان ها شده اند؛ رایانه هایی که روز به روز ارتقا یافته و کارایی های بیشتری پیدا می کنند.

صندوق فروشگاهی (POS)، جزو ابزارهایی است که اطلاعات خرید، فروش و سایر هزینه های یک واحد شغلی را به صورت مکانیزه محاسبه، ثبت و در پایان برگه فیش را به همراه جزییات صادر می کند. این شیوه ای نوین در مدیریت هزینه های یک کسب و کار است که با پیشرفت تکنولوژی امروزه در همه جای دنیا فراگیر شده است. علاوه بر صندوق فروشگاهی، نرم افزارهای حسابداری نیز طراحی شده اند که با نصب آنها بر روی رایانه های فروشگاهی می توان این مدیریت هزینه ها را در یک کسب و کار انجام داد.

شرکت فن آوری اطلاعات پارمیس با عقد تفاهم نامه همکاری با شرکت پرداخت الکترونیک بانک پاسارگاد، در زمینه اتصال صندوق فروشگاهی با دستگاه کارتخوان، توانسته است که نرم افزار حسابداری پارمیس و سایر انواع نرم افزار مالی پارمیس را به صندوق فروشگاهی متصل و مجهز نمایند. پارمیسی هایی که تمایل به استفاده از این خدمت را دارند باید نزد یکی از شعبه های بانک پاسارگاد افتتاح حساب نموده و درخواست دستگاه PC POS نمایند. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین در مورد نحوه اتصال این PC Pos ها به نرم افزار حسابداری پارمیس می توانید با شماره مستقیم ۸۷۷۵۹۸۰۰ تماس حاصل فرمایید.

استفاده از صندوق فروشگاهی ضمن صرفه جویی در وقت و انرژی افراد و درنتیجه جامعه، دقت و نظم امور را بالا می برد و از درصد خطا و اشتباه می کاهد که این مهم، منجر به رشد فعالیت شغلی می شود. ارائه فاکتور فروش به مشتریان، اطمینان آنها را بیشتر می سازد و موجب رفع شبهه و سوء تفاهمات احتمالی می شود. یکی از اهداف مهم استفاده از صندوق فروش، شفافیت امور مربوط به هزینه هاست چرا که از طریق ارائه فاکتور و ثبت مبادلات، فعالیت های اقتصادی قابل استناد می شوند . صندوق های فروشگاهی باید چند ویژگی را در خود داشته باشند که عبارتند از:

قابلیت ارتقا ، کیفیت مناسب، به روز بودن و قابلیت استفاده از کارت های اعتباری.

استفاده از صندوق فروش مزایای بی شماری دارد که علاوه بر موارد یاد شده می توان به مزایای زیر نیز اشاره کرد:

دارا بودن بارکد خوان که به منظور شناسایی کالا استفاده می شود و به نحو چشمگیری در وقت مشتری و فروشنده صرفه جویی و از ایجاد صف های طولانی جلوگیری می کند.

ساختار صندوق فروشگاهی مناسب کار متصدی آن است و به نوعی طراحی شده است که به کاربر نظم می دهد. دارا بودن کشوی پول، نمایشگر خاص مشتری و صدور فیش و … .

از دیگر مزایای کار با این دستگاه امکان دسترسی به گزارش واقعی روزانه و آگاهی یافتن از اینکه کدام کالا پر فروش یا کم فروش تر بوده اند، صرفه جویی در هزینه ها و قابلیت نگهداری هزینه ها است.

صندوق فروشگاهی بسته به قیمت آنها انواع مختلفی دارند که برای بهره برداری لازم از امکانات این وسیله می بایست تمهیدات لازم اندیشیده شود و موانع و مشکلات، شناسایی و برطرف شوند تا شفاف سازی که توسط عوامل و امور مختلف همچون استفاده از صندوق فروش، حاصل می شود موجب رغبت و اطمینان روز افزون مردم برای استفاده از آنها شود که این مهم به علت ایجاد شفافیت، خود، قطعا دستاوردهای بزرگ و مهمی در برخواهد داشت.
دانلود فرم دارایی جهت استفاده از سامانه های فروشگاهی

2 پاسخ
    1. درود بر شما
      ممنون از وقتی که برای مطالعه مقاله پارمیس گذاشتین.
      در صورت تمایل مقالات دیگر پارمیس را مطالعه کنید.
      موفق باشین.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید