2024-03-28 17:11:47

حسابداری ابری چیست و چه نقشی در رونق کسب و کار دارد؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه
حسابداری ابری چیست
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

پارمیس آی تی: حسابداری ابری چیست؟ حسابداری ابری ممکن است برای بسیاری از افراد ناشناخته باشد و یک مفهوم بسیار پیچیده به نظر برسد. اما در واقع با توجه به گسترش مفهوم محاسبات ابری یا پردازش ابری در مقوله کامپیوتر، تا حدودی این مفهوم برای برخی دیگر از افراد آشنا به نظر می رسد. در این مقاله قصد داریم درباره حسابداری ابری توضیحاتی ارائه کنیم که درک این مفهوم برای حسابداران ساده تر شود. در ادامه به چند سوال عمده در این زمینه نگاهی می اندازیم.

پردازش ابری چیست؟

قبل از پاسخ به سوال حسابداری ابری چیست؟ می خواهیم شما را با مفهوم پردازش ابری آشنا کنیم. در یک تعریف ساده، پردازش ابری، روشی است که با استفاده از اینترنت بتوان به نرم افزار در فضایی دسترسی داشت که هیچ نیازی به حضور افراد بر روی یک کامپیوتر خاص نخواهد بود و نیازی به نصب نرم افزار روی سیستم های مختلف نیست.

آیا میدانید که در حال حاضر شما نیز از پردازش ابری استفاده می کنید؟

استفاده کردن از پردازش ابری
در حال حاضر شما هم از پردازش ابری استفاده می کنید

بسیاری از شما در واقع هم اکنون نیز از امکان ابر استفاده میکنید و ممکن است که خودتان متوجه این موضوع نشده باشید. برای مثال افرادی که حساب های کاربری جی میل و هات میل دارند هم اصطلاحاً در ابر هستند! چرا که شما قادرید از هر دستگاهی در هر کجای دنیا به اطلاعات و ایمیل ها و فایل های موجود در ایمیلتان دسترسی داشته باشید.

حسابداری ابری چیست؟

می خواهیم به سوال حسابداری ابری چیست؟ پاسخ دهیم. حسابداری ابری که به نام حسابداری آنلاین نیز شناخته می شود در واقع عملی مشابه پردازش ابری را انجام میدهد.ممکن است که شما نرم افزار حسابداری ابری خود را بر روی سیستم محل کارتان نصب کنید، اما در منزل هم میتوانید از طریق دسترسی به اینترنت و بدون نیاز به نصب دوباره نرم افزار حسابداری، از طریق مرورگر وب، به برنامه حسابداری دسترسی داشته باشید.

خبرنامه پارمیس را از دست ندهید!
هر هفته محتوای اختصاصی و جدیدترین اخبار، مقالات آموزشی حسابداری، مالی و مدیریتی را برای شما میفرستیم.

چرا حسابداری ابری مناسب کسب و کارها می باشد و لزوم ارتقا به روش حسابداری ابری چیست؟

در این بخش از مقاله حسابداری ابری چیست؟ باید بگوییم برنامه حسابداری و در کل نرم افزار حسابداری مبتنی بر فناوری ابری، امکاناتی را در اختیار شما قرار می دهد که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • فناوری ابری به شما این امکان را می‌دهد که روی یک سیستم با امکانات سخت افزاری استاندارد، نیاز های مدیریت داده ها و حسابرسی را انجام دهید. تنها چیزی که شما نیاز دارید یک مودم و اتصال به اینترنت می باشد.
  • اطلاعات وارد شده در برنامه حسابداری شما، می تواند از هر جایی در جهان، مدیریت و به روز رسانی شود.
  • امکان ارتباط آنلاین در لحظه برای مدیران فراهم می شود تا مستقیماً با حسابدار در ارتباط باشند و مدیریت را از طریق برنامه حسابداری روی فناوری ابری پیش ببرند.
  • هزینه نگهداری داده ها و اطلاعات روی سرور ابری به مراتب کمتر از هزینه تهیه نرم افزار بر روی تمام سیستم ها و خریداری امکانات سخت افزاری می باشد.

فناوری ابری برای حسابداری شما چه اهمیتی دارد؟

فناوری ابری چیست
فناوری ابری برای حسابداری شما چه اهمیتی دارد

دیگر از مزایای استفاده از حسابداری ابری چیست؟ این است که شما میتوانید فعالیت هایی که از طریق فناوری ابری در هر کجای دنیا روی برنامه حسابداری اتفاق می افتد را مشاهده کنید و در صورت نیاز زمانبندی هایی را برای اطلاع رسانی به مشتریانتان در نظر بگیرید.

فناوری اطلاعات پارمیس در آستانه ورود به دنیای حسابداری ابری می باشد و قصد دارد با توسعه نرم افزارهای حسابداری پارمیس، این امکان را برای کاربران ایرانی فراهم کند تا حسابداری آسان را در هر جای دنیا، با نرم افزارهای حسابداری پارمیس تجربه کنند. نیاز به فناوری ابری در زیر شاخه های مختلف، در ایران احساس می شود و پارمیس در شاخه برنامه حسابداری، قصد دارد خلاء فناوری ابری را برای کاربران برطرف کند. امیدواریم که این توسعه بتواند برای تمامی مشتریان نرم افزار حسابداری پارمیس مفید واقع شود.

سوالات متداول برای حسابداری ابری چیست و چه نقشی در رونق کسب و کار دارد؟

  1. حسابداری ابری چیست؟
    حسابداری ابری یا حسابداری آنلاین، در واقع عملی مشابه پردازش ابری است. ممکن است که شما نرم افزار حسابداری خود را بر روی سیستم محل کارتان نصب کنید، اما در منزل هم میتوانید از طریق دسترسی به اینترنت و بدون نیاز به نصب دوباره نرم افزار حسابداری، از طریق مرورگر وب، به برنامه حسابداری دسترسی داشته باشید.
  2. مزایای استفاده از حسابداری ابری چیست؟
    مزایای استفاده از حسابداری ابری این است که شما میتوانید فعالیت هایی که از طریق فناوری ابری در هر کجای دنیا روی برنامه حسابداری اتفاق می افتد را مشاهده کنید و در صورت نیاز زمانبندی هایی را برای اطلاع رسانی به مشتریانتان در نظر بگیرید.
برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید