2024-03-19 06:20:20

پنج نکته مهم برای انتخاب نرم افزار انبارداری مناسب چیست؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

شما در هر کسب و کاری با هر ابعادی که به فعالیت و تجارت مشغول باشید، تامین نیازهای مشتریانتان جزو مهمترین وظایف شما خواهد بود. البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است، در صورتی که شما مشتریان خود را خوشنود کنید در واقع تاثیر مستقیمی در جذب وفاداری آنها خواهید داشت. مدیریت دقیق موجودی، نکته کلیدی موفقیت بلند مدت در کسب و کار شماست. فرقی ندارد که اجناس خود را به صورت آنلاین در فروشگاه اینترنتی بفروشید یا فروشگاهی فیزیکی داشته باشید و با استفاده از نرم افزار فروشگاهی، خرید و فروش اجناس خود را مدیریت کنید. در هر دو حالت پر کردن قفسه محصولاتتان با اقلام درست می‌تواند باعث موفقیت یا عدم موفقیت کسب و کار شما شود. در این مقاله با موضوع انتخاب نرم افزار انبارداری مناسب با ما همراه باشید.

انتخاب نرم افزار انبارداری مناسب

امروزه برخی از کسب و کارها همچنان از روش‌های قدیمی و سنتی محاسبات و حسابداری استفاده می کنند. نرم افزار اکسل در عین حال که کاربردهای فراوانی دارد، اما نمی‌توان هیچ‌گونه حساب بلند مدتی روی آن باز کرد! ممکن است در ابتدای راه محصولات شما به وسعت و گستردگی چند سال بعد نباشد و به راحتی با یک محاسبه ساده بتوانید اطلاعات انبار خود را ثبت کنید، اما رفته رفته به تعداد اقلام افزوده خواهد شد و در این‌صورت مدیریت تمامی داده ها و محصولات بسیار دشوار خواهد شد.

نرم افزار انبارداری مناسب
راهنمای انتخاب نرم افزار انبارداری مناسب | فناوری اطلاعات پارمیس

هم اکنون می‌دانید که چرا انبارداری با اکسل بد است، اما اگر مطمئن نیستید به عنوان جایگزین آن از چه چیزی باید استفاده کنید، فهرستی از مواردی که باید برای مدیریت اقلام و محصولات و در کل انبارداری به آن توجه کنید برایتان آماده کرده‌ایم تا هنگام تلاش برای یافتن نرم افزار انبارداری مناسب برای نگه داشتن موجودی کالاهایتان از آنها بهره ببرید.

پنج نکته مهم برای انتخاب نرم افزار انبارداری مناسب

* سهولت استفاده و سادگی نرم افزار انبارداری

بسیاری از فروشندگان نمایش زنده (دمو) یا امتحان نرم افزار را در کنار آموزش‌های کاربردی ارائه می‌کنند، تا بتوانید نرم افزار انبارداری را قبل از خریداری تست کنید. این روشی عالی است تا نرم افزار انبارداری مورد نظر خود را ارزیابی کنید. یادگیری روش کار با نرم افزار انبارداری برای شما و کارکنانتان و دانستن اینکه کار کردن با آن چقدر راحت یا دشوار است بدون اینکه نیاز باشد هیچ هزینه‌ای کنید خود یک ویژگی مثبت است.

* هماهنگی با فناوری های موجود سخت افزاری

در اینجا دو مسئله برای در نظر گرفتن وجود دارد: سخت افزار و نرم افزار. با بررسی دقیق سیستم مورد نیاز برای نرم افزار انبارداری که در نظر گرفته‌اید از هزینه‌های غیر منتظره جلوگیری کنید. مطمئن شوید که کامپیوتر و سیستم عامل موجودتان می‌تواند از نرم افزار مورد نظر پشتیبانی کند. این مسئله معمولاً یکی از مواردی است که افراد توجهی زیادی به آن ندارند. در حالی که اگر به ویژگی‌های سخت افزاری سیستمی که قرار است نرم افزار انبار خود را روی آن اجرا کنید؛ به میزان کافی توجه نشود، می‌تواند مشکلات آتی را با خود به همراه داشته باشد… چه بسا که این مشکلات می‌تواند باعث جلوگیری از استفاده آسان از نرم افزار، به کار بردن تمام توان و کارایی نرم افزار یا حتی از بین رفتن اطلاعات مالی شما شود. بنابراین حتماً قبل از خرید نرم افزار انبارداری و هرگونه نرم افزار حسابداری و نرم افزار مالی دیگری، با کارشناسان مربوطه درباره ویژگی‌های سخت افزاری سیستم خود نیز مشورت کنید.

نرم افزار انبارداری

* تعادل ویژگی ها و سادگی (کامل و دقیق)

مانند خرید خودرو جدید، به آسانی می‌توان میان سوت و زنگ اخطار گرفتار شد که برای هدف نهایی مهم نیستند. متاسفانه، چنین موضوعی می تواند به پیچیدگی محصول بیافزاید. فهرستی از ویژگی‌های انبارداری و ردیابی کالا درست کنید که نمی‌توانید بدون آنها امور خود را انجام دهید. مانند توانایی ایجاد برگه تحویل، ردیابی موجودی با شماره سریال، یا انبارگردانی و مدیریت موجودی کالا و … و از آن به عنوان معیار اندازه گیری راه حلی که در نظر گرفته اید استفاده کنید. این فهرست می‌تواند به شما در انتخاب نرم افزار انبار متناسب با نیازتان کمک کند و در این‌صورت می‌توانید نرم افزار انبارداری مطابق با فاکتورهای مورد نیاز خود را انتخاب نمایید.

* توجه به یکپارچگی نرم افزار انبارداری

باید هر نرم افزاری را که در حال حاضر استفاده می‌کنید در نظر بگیرید. برای مثال، اگر در گذشته از اکسل یا اکسس برای ردیابی موجودی خود استفاده کرده اید، آیا می تواند این داده ها را وارد نرم افزار انبارداری جدید کنید؟ یکپارچگی آن با هر نرم افزار حسابداری مورد استفاده‌تان چگونه است؟ چنانچه انبارها و دفاتری در نقاط مختلف شهر یا کشور دارید، توجه داشته باشید که نرم افزار ارتباط بین شعب و دفتر مرکزی را از طریق شبکه کامپیوتری می‌تواند برقرار سازد یا خیر؟ این موارد جزء موارد بسیار مهمی می باشند که در انتخاب نرم افزار انبار داری مناسب می‌توانند به شما کمک کنند. چرا که همواره باید احتمال گسترش و توسعه را در کسب و کار پیش بینی کرد تا از صرف هزینه‌های بیشتر در آینده برای نصب مجدد و بازیابی تمامی اطلاعات جلوگیری نمود. بهترین راه انتخاب نرم افزار انبار داری یکپارچه است که بتواند این قابلیت‌ها را در اختیار شما قرار دهد.

یکپارچگی انبارداری
یکپارچگی نرم افزار انبارداری | فناوری اطلاعات پارمیس

* توجه به هزینه نرم افزار انبارداری

تلاش برای تعیین اینکه نرم افزار انبارداری چقدر هزینه می‌برد کار مشکلی است. عواملی که می‌‌تواند هزینه اولیه راه‌ حل شما را بیشتر کند شامل خرید نرم افزار (لایسنس)، افزودنی‌های سخت افزاری (مانند کامپیوتر همراه یا اسکنر بارکد و … )، قرارداد پشتیبانی فنی، آموزش و پیاده سازی است. قیمتی را درخواست کنید که شامل همه موارد مورد نیازتان می‌شود در این صورت در قبال دریافت خدمات مورد نیاز، هزینه متناسب با آن خدمات را خواهید پرداخت.

نرم افزار انبارداری مناسب
راهنمای انتخاب نرم افزار انبارداری مناسب | فناوری اطلاعات پارمیس

در پایان باید گفت که انتخاب نرم افزار انبارداری و مدیریت موجودی کالا، که کاملاً مناسب با نیاز کسب و کارتان باشد؛ به زمان و تحقیق دقیق نیاز دارد، که البته ارزش آن را دارد چرا که پس از این می‌توانید با اطمینان به قابلیت‌های نرم افزاری که انتخاب می‌کنید، تمرکز و توجه خود را به کسب درآمد بیشتر در کسب و کارتان اختصاص دهید.

یکی از سری محصولات نرم افزاری شرکت فناوری اطلاعات پارمیس، نرم افزار یکپارچه پارمیس استار می باشد که نرم افزار یکپارچه با رویکرد ERP را در اختیار کسب و کارها و مشاغل بزرگ قرار می دهد. این نرم افزار یکپارچه با دارا بودن زیر سیستم های انبارداری، حقوق و دستمزد، خزانه، تسهیلات، بازرگانی، پخش، تولید و بهای تمام شده و … امکانات گسترده ای را به صاحبان اینگونه مشاغل ارائه می کند. جهت آشنایی بیشتر با نرم افزار یکپارچه پارمیس استار و زیر سیستم‌های این نرم افزار و همچنین برای آشنایی با امکانات، ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص نرم افزار انبار پارمیس استار می‌توانید به بخش محصولات سایت مراجعه نمایید.

در صورتی که نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر درباره نرم افزار یکپارچه پارمیس استار دارید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

02187759000

 

در همین زمینه پیشنهاد میکنیم مقاله ” نکات کلیدی انبارگردانی در حسابداری ” را نیز مطالعه نمایید

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید