2024-04-19 07:41:15

مفهوم بودجه فروش به چه معناست؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
بودجه فروش
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

بودجه فروش نشان دهنده هزینه فروش مورد انتظار است و در نتیجه ضرب مقادیر فروش بودجه شده در بهای فروش هر واحد حاصل می شود.میتوان گفت این بودجه به نوعی نقطه آغازی برای بودجه جامع و اساس بودجه عملیاتی است به همین دلیل است که بودجه های دیگر به این بودجه بستگی دارند.در تهیه بودجه عوامل مختلفی دخالت دارند از جمله موارد زیر :

  1. سطح سود مورد انتظار
  2. خط مشی قیمت گذاری
  3. واکنش های احتمالی رقبای تجاری
  4. سیاست های دولت
  5. شرایط درونی وضعیت شرکت در صنعت مورد نظر
  6. وضعیت عمومی اقتصادی
  7. برنامه های بازاریابی

تخمین حجم فروش، اساس و پایه هزینه فروش و دیگر بخش های بودجه جامع می باشد و بر همین اساس به آن وابسته است بنابراین اگر این تخمین به اندازه کافی دقیق و درست باشد موفقیت مراحل بعدی بودجه به واقعیت ها ارتباط نزدیکی بیشتری دارد. بودجه فروش بر اساس دو اصل تهیه و تنظیم می شود که عبارت است از :

بر حسب ماهانه

بر حسب نوع محصولات

اما باید مبنای دیگری را برای تهیه این بودجه به عنوان مثال بر مبنای مناطق فروش و بر مبنای نوع مشتریان دسته بندی گردد.از مزایای تهیه هزینه فروش بر مبنای نوع مشتریان میتوان به ابزاری بودن آن در جهت تجزیه و تحلیل مناطق احتمالی فروش های آینده استفاده کرد.

سوالات متداول برای مفهوم بودجه فروش چیست؟

  1. مفهوم بودجه فروش به چه معناست؟
    بودجه فروش به معنی هزینه فروش مورد انتظار و در نتیجه ضرب مقادیر فروش در بهای فروش هر واحد حاصل می شود. این بودجه نوعی نقطه آغاز برای بودجه جامع و اساس بودجه عملیاتی است به همین دلیل است که بودجه های دیگر به این بودجه بستگی دارند.
  2. در تهیه بودجه چه عواملی دخالت دارند؟
    در تهیه بودجه عوامل مختلفی مانند؛ سطح سود مورد انتظار، خط مشی قیمت گذاری، واکنش های احتمالی رقبای تجاری، سیاست های دولت، شرایط درونی وضعیت شرکت در صنعت مورد نظر، وضعیت عمومی اقتصادی، برنامه های بازاریابی است.
برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید