2024-03-28 19:48:49

بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی چیست؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 16 دقیقه
بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

ما انسان‌ها همیشه به دنبال بهترین‌ها هستیم. به عنوان یک قانون نوشته نشده ولی مورد قبول همه اگر قرار به انتخاب کردن به ویژه برای خریدن باشد، باید بهترین را انتخاب کنیم. نرم‌افزار حسابداری نیز از این قانون مستثنی نبوده و صاحبان مشاغل به دنبال بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی خود هستند. از آنجا که بهترین برای هر چیزی صفتی نسبی است نمی‌توان قانونی کلی برای انتخاب بهترین نرم‌افزار پیدا کرد، بلکه می‌بایست بر اساس شرایط و نیاز هر کسب‌و‌کار، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کرد.

در ادامه سعی داریم کمی بیشتر با انواع نرم افزارهای حسابداری موجود در بازار آشنا شده و ویژگی‌هایی که باید در نظر داشته‌باشیم را در یک لیست کلی به عنوان راهنمای تصمیم‌گیری بیان کنیم. بنابراین به عنوان صاحب کسب‌و‌کار یا فردی که مسئولیت پیدا کردن نرم افزار حسابداری برای یک شرکت را بر عهده دارید، خواندن این مقاله می‌تواند برای پاسخ دادن به این سوال بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی چیست مفید باشد.

انواع نرم افزار حسابداری برحسب نوع فعالیت شرکت‌ها

از آنجا که نرم افزار حسابداری برای پاسخگویی به نیازهای مالی کسب‌ و‌ کارها طراحی شده‌اند و بنا به قانون، استفاده از آن برای ثبت جریان‌های مالی هر صنفی به عنوان ضرورت در نظر گرفته‌شده‌است، بسته به نوع فعالیت کسب‌ و‌ کارها و صرف نظر از اندازه آن می‌توان نرم افزار حسابداری را به بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی، تولیدی و خدماتی طبقه بندی نمود.

انواع نرم افزار حسابداری شرکتی
انواع نرم افزار حسابداری برحسب فعالیت شرکت‌ها

از آنجا که نوع فعالیت‌ها در این کسب‌ و‌ کارها متفاوت است، نیاز هر یک نیز برای ثبت فعالیت‌های مالی بر اساس استانداردهای حسابداری و تهیه گزارش‌های مالی نیز تحت عنوان نرم افزار حسابداری دقیق متفاوت خواهد‌بود.

نرم افزار حسابداری شرکتی

شرکت‌های خدماتی و بازرگانی بسته به نوع کالایی که به مشتریان خود ارائه می‌دهند و فعالیت‌هایی که برای کسب‌ و‌ کار خود تعریف کرده‌اند، به امکانات خاصی در بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی نیاز دارند. اغلب شرکت های کوچک برای حسابداری پایه از نرم افزار حسابداری استفاده می‌کنند.

یعنی انجام کارهایی مانند مدیریت حساب‌های بانکی و ثبت چک‌های دریافتی و پرداختی و تنظیم تاریخ سررسید آنها، مدیریت فاکتورها و اسناد و صدور صورتحساب فعالیت‌ها از ابتدایی‌ترین دلایل استفاده از بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی است.

نرم افزار حسابداری تولیدی

در شرکت‌هایی که خود تولید کننده محصول هستند، نیازهای حسابداری با دیگر کسب‌ و‌ کارها متفاوت است. در شرکت‌های تولیدی می‌بایست موجودی مواد اولیه و محصول نهایی کنترل شود، فرمول ساخت برای کالاهای ترکیبی و عملیات تجزیه بر اساس فرمول مشخص شده به دقت ثبت شود.

بهای تمام شده کالا محاسبه شده، پیش بینی سفارشات کالاها برای بازه زمانی مشخص و بسیاری موارد دیگر از نیازهای شرکت‌های تولیدی برای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی است. در این نوع از کسب‌ و‌ کارها چون هزینه‌ها بسیار متنوع هستند باید با دقت بیشتری آنها را ثبت و دسته بندی کرد.

نرم افزار حسابداری فروشگاهی

کسب‌ و‌ کارهایی که فروش اینترنتی و یا حضوری دارند، نیاز اصلی آنها ثبت فاکتورهای خرید و فروش و امکان پرداخت است. بسته به نیاز فروشگاه می‌توان بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی را به فروشگاه اینترنتی نیز متصل کرد تا حسابداری فروشگاه و ثبت فاکتورهای فروش مستقیماً در نرم افزار حسابداری ثبت شود. البته برخی از کسب‌و‌کارها تنها به نرم افزاری برای فاکتور زدن و ویرایش آن و پرداخت در محل نیاز دارند که اغلب برنامه‌های اندرویدی در جهت پاسخ به این نیاز طراحی شده اند.

گفتنی است برخی شرکت‌های ارائه‌دهنده بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی با در نظر گرفتن نیازهای اصناف مختلف از حسابداری، برای هر صنف نرم افزار مخصوص به آن را طراحی کرده‌اند که شما می‌توانید متناسب با صنف فعالیت خود و بررسی امکانات نرم افزار حسابداری اصناف، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. اما برخی شرکت‌های دیگر، بسته به فعالیت صنف شما امکاناتِ مناسبِ فعالیت کسب‌و‌کار را در اختیار شما قرار می‌دهند تا از این طریق بتوانند حداکثر نیازهای مالی شما را پوشش دهند.

دسته‌بندی نرم افزار حسابداری برحسب پلتفرم و رابط کاربری

می توان دسته بندی کلی تری نیز برای بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی در نظر گرفت که در این طبقه‌بندی، بستر پیاده‌سازی نرم افزار حسابداری مد نظر است. در این دسته‌بندی نرم افزارهای حسابداری ویندوزی، ابری و یا آنلاین و نرم افزارهای اندرویدی قرار می گیرند.

دسته‌بندی نرم افزار حسابداری
دسته‌بندی نرم افزار های حسابداری برحسب پلتفرم

نرم افزار حسابداری ویندوزی

اکثر نرم افزارهای موجود در بازار، ویندوزی هستند که به هنگام خرید، قفل نرم افزار به شما ارائه می‌شود و این قفل مجوز استفاده از نرم افزار به شمار می‌رود. این نوع از نرم افزارهای حسابداری به روی لپ‌تاپ یا کامپیوتر نصب می‌شود و برای استفاده از آن وابسته به سیستم خاصی هستید. البته برخی شرکت‌ها امکان اتصال به سیستم اصلی از راه دور (به اصطلاح ریموت) را برای کاربران خود فراهم آورده اند.

نرم افزار حسابدار آنلاین یا راهکار ابری

نرم افزارهای آنلاین و راهکار ابری نسل نسبتاً جدیدی از نرم افزارها در دنیای حسابداری به حساب می‌آیند که اکثر محدودیت‌های موجود در نرم افزارهای ویندوزی را از میان برداشته‌اند. امروزه بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی آنلاین و مبتنی بر ابر نیازهای هر سطح از کسب‌ و‌ کارهای کوچک تا بزرگ را پاسخ می‌دهند. برای ورود به نرم افزارهای حسابداری آنلاین و دسترسی به اطلاعات مالی شرکت می‌توانید بدون محدودیت زمانی و مکانی و به واسطه اینترنت وارد نرم افزار شوید.

در رابطه با این نوع از نرم افزارها لازم است به دو مزیت مهم آنها اشاره کنیم. در نرم افزارهای حسابداری آنلاین، امنیت بالای داده های مالی و هزینه پایین آن دو ویژگی متمایز در مقایسه با دیگر نرم افزارها است. در راهکار ابری شما هزینه اولیه برای خرید نرم افزار را نمی پردازید، بلکه تنها لازم است حق اشتراک استفاده از نرم افزار را به صورت ماهیانه به شرکت بپردازید. اما نرم افزار آنلاین همان بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی است که خریداری می‌کنید ولی از هر مکان و زمانی و از طریق اینترنت به اطلاعات آن دسترسی خواهید‌داشت.

نرم افزارهای حسابداری اندرویدی یا تحت موبایل

نوع دیگری از نرم افزارهای حسابداری موجود در بازار، نرم افزارهای موبایلی یا همان برنامه‌های قابل نصب اندرویدی هستند که از کسب‌ و‌ کارهای کوچک و خانگی تا کسب‌ و‌ کارهای بزرگ را هدف قرار داده‌اند. برخی از برنامه‌های موبایلی حسابداری تنها برای ثبت فاکتور و عملیات پرداخت طراحی شده‌اند.

برخی نیازهای ثبت داده‌های مالی و حسابداری کسب‌ و‌ کارهای کوچک و نوپا را برآورده می‌کنند و چند برنامه موبایلی نیز برای شرکت‌های بزرگ که تمام نیازهای مالی و حسابداری آنها را در نظر گرفته‌است، طراحی و به بازار ارائه شده‌اند

نرم افزار مالی و حسابداری یکپارچه

نوع دیگری از بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی حسابداری هستند که تحت عنوان نرم افزار حسابداری یکپارچه طراحی و به بازار ارائه شده‌اند. نرم افزارهای یکپارچه خود متشکل از زیرسیستم های مختلف مانند زیرسیستم انبار، حقوق و دستمزد، بازرگانی، حسابداری، خزانه، تولید و بهای تمام شده، ارتباط با مشتری، پخش مویرگی و دیگر زیرسیستم‌ها می‌شود که برای سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ مناسب هستند.

در واقع نرم افزار یکپارچه در کنار ارائه نرم افزارهای مدیریت بخش‌های مختلف، تمام اطلاعات را به صورت یکجا ذخیره می‌کند که به کمک این اطلاعات یکپارچه می‌توان گزارش‌های جامع‌تری را تهیه کرد. گفتنی است گزارش‌های حاصل بهتر می‌توانند در تصمیم‌گیری ها مدیران ارشد را راهنمایی کنند.

پیش از ادامه بحث و لیست ویژگی‌های ضروری برای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی، شش نرم افزار حسابداری معروف دنیا را بررسی کردیم تا بیشتر با دنیای حسابداری آشنا شویم و بدانیم متناسب با کسب‌و‌کار خود چه ویژگی‌هایی را می‌توان مد نظر قرار داد.

حال که با انواع نرم افزارهای حسابداری آشنا شدیم، لازم است ویژگی‌هایی که باید در انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی در نظر گرفت را لیست کنیم تا به هنگام بررسی نرم افزارهای مختلف راحت‌تر تصمیم بگیریم.

بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب‌و‌کار چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

به هنگام خرید بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی علاوه بر اینکه نوع کسب‌و‌کار و زمینه فعالیت را باید در نظر داشته‌باشید، لازم است به چند نکته مهم دیگر توجه کنید تا انتخابی مطمئن‌تر داشته‌باشید.

اندازه کسب‌و‌کار خود را مشخص کنید

اندازه کسب‌ و‌ کار فاکتوری مهم در انتخاب نوع نرم افزار حسابداری است. به عنوان مثال کسب‌ و‌ کارهای بزرگ بهتر است بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی یکپارچه را بررسی کنند، در حالی که برخی کسب‌و‌کارهای کوچک و فروشگاهی تنها به سیستم صدور فاکتور و پرداخت در محل نیاز دارند.

بنابراین باید نرم افزاری را انتخاب کنید که امکانات آن مناسب با نیازهای حسابداری کسب‌ و‌ کار شما باشد. بنابراین قبل از هر چیز سعی کنید نیازهای اصلی خود را برای انجام امور حسابداری به واسطه نرم افزار حسابداری و مالی شناسایی و آنها را اولویت‌بندی نمایید.

مشخص کردن هدف استفاده از نرم افزار حسابداری

همان‌طور که در بالا گفتیم، طبق قانون تمام مشاغل موظف به استفاده از نرم افزار حسابداری هستند. به همین دلیل برخی صرفاً با هدف رعایت این قانون به خرید بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی اقدام می‌کنند. در مقابل برای برخی دیگر ثبت دقیق اطلاعات مالی و تهیه گزارش‌های مالیاتی استاندارد و ارائه آن به اداره سازمان مالیاتی مهم است. بنابراین باید به اصولی بودن فرایندهای ثبت داده در نرم افزار و انواع گزارش‌هایی که به کاربران خود ارائه می‌دهد، بیشتر توجه کنند

ممکن است برخی ثبت دقیق هزینه و درآمد و مدیریت سود کسب‌و‌کار نوپای خود به فکر خرید نرم افزار حسابداری باشند و بر همین اساس متناسب با هر هدف می‌توان نرم افزارهای مختلفی را بررسی کرد. اطلاعات مالی که از گزارش‌های مختلف بخش حسابداری حاصل می‌شود فاکتوری مهم در تصمیم‌گیری است و به همین دلیل ضروری است داده‌های مالی برحسب استانداردهای حسابداری ثبت شوند تا گزارش‌های مالی مختلف کارایی خود را از دست ندهند.

میزان بودجه‌ای که می‌توانید به خرید نرم افزار اختصاص دهید

بر اساس بودجه‌ای که برای خرید نرم افزار در نظر گرفته‌اید، می‌توانید نوع نرم افزار و امکانات و ماژول‌های آن و از همه مهم‌تر شرکت ارائه‌دهنده نرم افزار را انتخاب کنید. با یک جستجوی ساده در اینترنت متوجه خواهید‌شد که شرکت‌های بسیار زیادی در این حوزه فعالیت می‌کنند. شاید این تنوع باعث سردرگمی شما شود ولی اگر فاکتورهای مهم و مد نظر خود را دقیقاً مشخص کنید می‌توانید راحت‌تر برای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی با قیمت مناسب تصمیم بگیرید.

تعیین بودجه خرید نرم افزار حسابداری
تعیین بودجه لازم برای خرید نرم افزار حسابداری

سطح خدمات پشتیبانی شرکت را در نظر بگیرید

نرم افزار حسابداری داده‌های مالی کسب‌و‌کار شما را ثبت و نگهداری می‌کند، در نتیجه خدمات پشتیبانی فاکتوری مهم در انتخاب شرکت ارائه دهنده بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی است. این خدمات می‌تواند شامل آموزش اولیه، پشتیبانی تلفنی با امکان وصل شدن به سیستم شما و برطرف کردن مشکل به وجود آمده در نرم افزار، پشتیبانی به صورت ارسال تیکت، دسترسی به آپدیت های جدید نرم افزار باشد.

البته تجربه ثابت کرده‌ است هر چقدر هم در کار حسابداری حرفه‌ای باشید باز هم ممکن است در ثبت اطلاعات در نرم افزار یا به هنگام گزارش‌گیری و یا بستن حساب‌ها در نرم افزار دچار مشکل شوید و به پشتیبانی شرکت نیاز پیدا کنید. بنابراین نوع خدمات پشتیبانی را به هنگام انتخاب در نظر داشته‌باشید.

آینده کسب‌ و‌ کار خود را پیش‌بینی کنید

نرم‌افزار حسابداری یکی از اجزای اصلی هر کسب‌و‌کاری به شمار می‌رود. برای مدیریت بهتر هزینه‌ها و درآمدهای کسب‌ و‌ کار و رشد و توسعه آن توصیه شده‌است از همان ابتدا از نرم افزار حسابداری برای ثبت فرایندهای مالی خود استفاده کنید. بر همین اساس بهتر است قبل از تهیه بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی میزان رشد کسب‌ و‌ کار خود را پیش‌بینی کنید تا انتخابی بهتر داشته‌باشید.

به بیان دیگر لازم است نرم افزار حسابداری همگام با رشد و توسعه کسب‌و‌کار شما امکان ارتقا داشته تا بتواند به خوبی نیازهای حسابداری شما را تامین کند.

بهتر است برای تهیه بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی به پویا بودن شرکت ارائه دهنده نیز توجه کنید. زیرا چنین شرکتی مدام در حال به روز رسانی نرم‌افزار و افزودن امکانات جدید و مورد نیاز کاربران به محصولات خود و برطرف کردن باگ‌های موجود در نرم‌افزار فعلی است و این امر می‌تواند نکته‌ مثبت برای انتخاب شرکت ارائه دهنده باشد.

محیط کاربری نرم‌افزار را پیش از خرید امتحان کنید

ساده بودن محیط کاربری نرم‌افزار عاملی مهم در ثبت دقیق اطلاعات است. هر چه بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی ساده‌تر باشد، کار کردن با بخش های مختلف آن راحت تر بوده و احتمال اشتباه در ثبت داده‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. اگر قرار باشد چند نفر با نرم‌افزار شما کار کنند، ساده بودن محیط کاربری باعث می‌شود مدت زمان لازم برای آموزش کار کردن با نرم‌افزار به کارکنان کاهش یابد.

قابلیت اتصال به زیرسیستم‌های مختلف مالی

برای توسعه هر کسب‌و‌کاری در کنار نرم‌افزار حسابداری و پیگیری امور مالی موارد مهم دیگری وجود دارد. مانند ارتباط با مشتریان به روش‌های مختلف، مدیریت بهینه منابع انسانی و بسیاری دیگر. بدین منظور گاهی این نیاز وجود دراد که بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی با دیگر زیرسیستم‌های موجود مانند زیرسیستم CRM متصل شود.

بنابراین با توجه به نوع فعالیت خود لازم است امکان اتصال نرم‌افزار به دیگر زیرسیستم‌‌ها و افزایش امکانات آن از طریق نصب دیگر ماژول‌ها را بررسی کنید.

امکان شخصی سازی داشبورد مدیریتی نرم‌ افزار حسابداری

هر کسب‌ و‌ کار با توجه به نوع فعالیت و فرایندهای تعریف شده، از بخش‌های ویژه‌ای از نرم‌افزار استفاده می‌کند؛ دسترسی سریعتر و راحت‌تر به این بخش‌ها می‌تواند به کاربری ساده‌تر آن کمک کند. اغلب حسابدارها ترجیح می‌دهند داشبورد نرم‌افزار خود را بنا به سلیقه و نیاز خود مرتب کنند. بنابراین می‌توان امکان شخصی سازی داشبورد مدیریتی نرم‌ افزار و یا جامع بودن داشبورد پیش‌فرض آن را نیز از ویژگی‌های مهم برای بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی در نظر گرفت.

چند کاربره بودن نرم‌ افزار حسابداری

به ویژه مشاغل متوسط و بزرگ به دلیل بزرگ بودن مجموعه و بالا بودن حجم کارهای حسابداری، چند حسابدار برای ثبت فرایندهای مالی استخدام می‌کنند. در این‌صورت، چند کاربره بودن نرم‌ افزار برای آنها بسیار مهم است. بنابراین از دیگر ویژگی‌های مهم برای بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی می‌توان به تعداد کاربرهای قابل اتصال به نرم‌افزار اشاره نمود.

چند کاربره بودن نرم‌ افزار
نرم افزار حسابداری چند کاربره

استاندارد بودن گزارش‌های مالی نرم‌ افزار

ثبت دقیق داده‌های مالی کسب‌ و‌ کار یک طرف، تهیه گزارش‌های دقیق مالی بر اساس استانداردهای حسابداری از دلایل بسیار مهم استفاده از بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی است. زیرا به کمک این گزارش‌ها می توان چشم‌اندازی روشن از وضعیت فعلی کسب‌و‌کار به دست آورد و با توجه به هزینه‌ها و درآمدها و فعالیت‌های تعریف شده برای عملکرد در آینده و نحوه رسیدن به اهداف تعیین‌شده کمک گرفت.

علاوه براین، کسب‌ و‌ کارها موظف هستند هر سال در تاریخی مشخص، گزارش‌های مالی خود را در قالب اظهارنامه مالیاتی، صورت سود و زیان و ترازنامه به سازمان امور مالیاتی تسلیم نمایند. اگر این گزارش‌ها دقیق و یا شفاف نباشند می تواند جریمه‌های سنگین مالیاتی را برای صاحبان مشاغل به همراه داشته‌باشد. بنابراین از ویژگی های مهم بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی انواع گزارش‌های ارائه شده و مطابقت آن با استانداردهای حسابداری است.

حال که فاکتورهای مهم برای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی را بررسی کردیم و با ویژگی های چند نرم‌افزار معروف خارجی آشنا شدیم، بد نیست بررسی اجمالی از معروف ترین نرم افزارهای حسابداری موجود در بازار داشته باشیم تا به صورت مقایسه با این نرم‌افزارها و امکاناتی که در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند، آشنا شویم.

معرفی بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی سال 1401

فناوری اطلاعات پارمیس از سال 1383 کار خود را با هدف تامین نیازهای حسابداری و مالی طیف گسترده‌ای از کسب‌و‌کارها شروع کرد. با وجود سابقه بلند مدت حضور این شرکت در دنیای حسابداری و شناخت دقیق نیازهای مشاغل مختلف، محصولات مختلفی را به بازار ارائه کرده است و از خانه‌ای کوچک تا کارخانه‌ای بزرگ را به عنوان شعار خود قرار داده است.

محصولات این شرکت شامل برنامه حسابداری شخصی پارمیس همراه، نرم‌افزار حسابداری پارمیس پرو برای مشاغل کوچک و متوسط، پارمیس استار به عنوان بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی یکپارچه مالی برای شرکت‌های بزرگ است و در نهایت با توجه به نیاز بسیاری از مشاغل به دسترسی سریع و آسان به اطلاعات مالی این شرکت سعی کرده است با ارائه پارمیس 360 به عنوان نرم‌افزار مبتنی بر وب به دنیای نرم‌افزارهای آنلاین وارد شود. در ادامه سعی داریم توصیفی مختصر از محصولات فناوری اطلاعات پارمیس ارائه دهیم.

نرم‌افزار حسابداری پارمیس پرو

این نرم‌افزار که در نسخه‌های شرکتی، تولیدی، فروشگاهی و جامع ارائه شده‌است، نیازهای حسابداری پایه شرکت‌ها و اصناف مختلف را در اولویت خود قرار داده‌است و امکانات مختلف ثبت فاکتور و اسناد، ثبت چک های دریافتی و پرداختی و مدیریت تاریخ سررسید آنها، مدیریت موجودی انبار، محاسبه بهای تمام شده کالا، ثبت فاکتورهای خرید و فروش، معرفی اشخاص و شرکت‌ها و گروه‌بندی آنها، معرفی کالاها و محصولات در نرم‌افزار فروشگاهی و تغییر قیمت آنها، صدور فیش دریافت و پرداخت به صورت نقدی و یا کارتخوان، اسکن بارکد وزنی، امکان درج تخفیف برای کالاهای مشخص، ارائه انواع گزارش‌های مالی بر اساس استانداردهای

حسابداری و چاپ آنها در قالب اکسل و پی دی اف و بسیاری امکانات دیگر که بسته به نسخه در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.
نرم افزار حسابداری پارمیس پرو برای شرکت‌های کوچک و متوسط مناسب است که نسخه های مختلف خود را برای پوشش بهتر کسب‌و‌کارهای مختلف تولیدی، بازرگانی و فروشگاهی عرضه کرده‌است

ویژگی دیگر این نرم افزار امکان اتصال به ماژول های مهمی مانند ارسال پیامک و تماس، ماژول سریال و چاپ بارکد، ماژول inport کالا و انبارگردانی که به کمک آنها می‌توان لیست کالاها و موجودی انبار را به صورت گروهی وارد نرم افزار کرد.

از آنجا که توضیح کامل نسخه و امکانات نرم افزار پارمیس پرو خارج از حوصله این مقاله است، پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با امکانات نسخه مناسب خود با کارشناسان فروش تماس بگیرید.

نرم افزار مالی یکپارچه پارمیس استار

نرم افزار مالی و حسابداری یکپارچه پارمیس استار به عنوان بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی یکپارچه، شرکت‌های بزرگ را هدف قرار داده‌است و برای بخش های مختلف این شرکت ها زیرسیستم های انبار، حقوق و دستمزد، حسابداری، بازرگانی، محاسبه بهای تمام شده، ارتباط با مشتریان، ارسال پیام های اطلاع رسانی، فروشگاه اینترنتی و پخش مویرگی را طراحی کرده است.

در نرم افزارهای یکپارچه شما می توانید بسته به نیاز کسب و کار خود تنها زیرسیستم‌های مورد نیاز را تهیه کنید و اطلاعات مالی و حسابداری خود را به صورت یکپارچه ثبت و ذخیره نمایید. به واسطه این اطلاعات یکپارچه می توانید گزارش‌های کامل و جامعی را برای ارزیابی و تحلیل موقعیت کسب‌و‌کار داشته باشید.

بد نیست به پارمیس اسمارت به عنوان یکی از زیرسیستم های این نرم افزار یکپارچه اشاره کنیم که بر اساس نیاز بازارِ امروز به دسترسی سریع و بدون محدودیت به اطلاعات طراحی شده است. این زیرسیستم برای نصب بر روی ابزارهای اندرویدی در دو نسخه کاربران و مدیران تولید شده‌ است که برای ثبت تراکنش‌های مالی، معرفی اشخاص و کالا و انبار و صندوق، شمارش انبار و صدور فاکتور فروش با تکنولوژی RFID، صدور سند دستی و ثبت فیش های دریافت و پرداخت و نیز ارائه انواع گزارش‌های حسابداری در نظر گرفته‌شده‌است.

یک مشخصه مهم این زیرسیستم این است که به پارمیس استار متصل بوده و اطلاعات ثبت شده را در آن ذخیره می‌کند.

راهکاری ابری پارمیس 360

راهکار ابری پارمیس 360، با در نظر گرفتن نیاز صاحبان مشاغل در دسترسی از هر مکان و در هر زمانی ارائه شده‌است. این محصول حسابداری پارمیس که تحت عنوان راهکار ابری معرفی شده است، امکانات خود را به کاربران و به شرط پرداخت حق اشتراک ارائه می‌دهد.

این راهکار یکپارچه از سه بخش Smart POS، پرتال فروشگاه و API تشکیل شده‌است. در این راهکار می‌توان از طریق اپلیکیشن طراحی شده، فاکتورهای خود را صادر، کسب‌و‌کار خود را صادر و از طریق API در نظر گرفته شده به دیگر محصولات پارمیس متصل شوید. گفتنی است اپلیکیشن اسمارت پوز طراحی شده توسط پارمیس قابل نصب بر روی دستگاه های کارتخوان اندرویدی، گوشی های هوشمند و ویندوز است و شما محدودیتی برای انتخاب دستگاه کاربری خود نخواهید داشت.

برنامه حسابداری شخصی پارمیس همراه

در انتها هم معرفی کوچکی از این محصول فناوری اطلاعات پارمیس داریم که با امکانات ویژه و گسترده خود توانسته است توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرده و به عنوان یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های موبایلی شناخته‌شده‌است. به کمک این برنامه حسابداری شخصی می‌توانید هزینه‌ها و درآمدهای شخصی خود را مدیریت کرده و با تعریف اشخاص تمام هزینه‌های هر فرد را در بخش وی ثبت کنید. همچنین بخش بودجه‌بندی به شما کمک می‌کند برای رسیدن به اهداف مالی خود بتوانید برنامه‌ریزی دقیقی داشته و به منظور رسیدن سریعتر به این اهداف، حساب شده عمل کنید.

سوالات متداول برای بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی چیست؟
  1. معیارهای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی چیست؟
    نرم افزار حسابداری شرکتی خوب، نرم افزاری است که امکان دسترسی به گزارشات مدیریت متنوع را فراهم کند. گزارش پرفروش ترین کالا، فروش در بازه‌های زمانی مختلف، مشتریان برتر، بهترین عامل فروش و … برای مدیران از اهمیت بالایی برخوردارند. علاوه بر این نرم افزار حسابداری شرکتی مناسب با امکان ثبت خودکار اسناد حسابداری، پشتیبانی از نرم افزار انبار و شیوه های مختلف قیمت گذاری، پشتیبانی پاسخگو و ارائه بروزرسانی‌های مختلف، می تواند تاثیر مثبتی بر عملکرد شرکت‌ها داشته باشد.
  1. نرم افزار حسابداری برحسب پلتفرم و رابط کاربری به چند دسته تقسیم می‌شود؟
    نرم افزار حسابداری برحسب پلتفرم و رابط کاربری به چهار دسته نرم افزار حسابداری ویندوزی، نرم افزار حسابداری آنلاین، نرم افزار حسابداری موبایل اندرویدی، نرم افزار حسابداری یکپارچه تقسیم می‌شود.
  1. ایا نرم افزار حسابداری پارمیس قابلیت چند کاربره بودن را دارا است؟
    بله، قابلیت چند کاربره بودن در بسیاری از مشاغل ویژگی بسیار مهمی محسوب می‌شود، که نرم افزار حسابداری پارمیس از آن پشتیبانی می‌کند. علاوه‌بر‌این، این نرم افزار می‌تواند برای هرکاربر سطح دسترسی مشخصی را نیز تعریف کند.
  2.  انواع نرم افزار حسابداری بر حسب نوع فعالیت شرکت‌ها کدامند؟
    انواع نرم افزارها بر اساس نوع فعالیت شرکت‌ها عبارتند از؛ نرم افزار حسابداری شرکتی، نرم افزار حسابداری تولیدی، نرم افزار حسابداری فروشگاهی.
  3.  نرم افزارهای حسابداری بر اساس پلتفرم و رابط کاربری به چند دسته تقسیم می‌شوند؟
    نرم افزارهای حسابداری بر حسب پلتفرم و رابط کاربری به چهار دسته؛ نرم افزار ویندوزی، نرم افزار حسابداری آنلاین، نرم افزار حسابداری موبایل اندرویدی، نرم افزار حسابداری یکپارچه تقسیم می‌شوند.
  4.  نرم افزارهای یکپارچه حسابداری از چه زیر سیستم‌هایی تشکیل شده اند؟
    نرم افزارهای یکپارچه خود متشکل از زیرسیستم های مختلف مانند زیرسیستم انبار، حقوق و دستمزد، بازرگانی، حسابداری، خزانه، تولید و بهای تمام شده، ارتباط با مشتری، پخش مویرگی و دیگر زیرسیستم‌ها می‌شود.
برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید