2024-03-28 15:56:56

نکاتی برای انتخاب نرم افزار حسابداری فروشگاهی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

آیا شما باید از نرم افزار حسابداری فروشگاهی استفاده کنید؟

استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی ساعات زیادی را در مقایسه با حسابداری سنتی در زمان شما صرفه جویی می کند و نسبت به روش‌های دستی بسیار کارآمدتر عمل می کند. این اتفاق به این دلیل است که نرم افزار حسابداری فروشگاهی باعث کاهش یا حذف ورود اطلاعات اضافی مانند ورود آدرس مشتریان، سپس سفارش کار و سپس صورت حساب می شود. برای آگاهی از قیمت نرم افزارهای حسابداری می توانید اقدام به دانلود لیست قیمت نرم افزار حسابداری کنید. شما باید نکاتی برای انتخاب نرم افزار حسابداری فروشگاهی بدانید.

اگر شما به تنهایی به کارهای خود رسیدگی می کنید و هیچ کارمندی ندارید، موجودی انبار شما کم است و تعداد کمی مشتری دارید، ممکن است به نرم افزار حسابداری فروشگاهی نیاز نداشته باشید و از نرم افزار حسابداری شخصی یا نرم افزار حسابداری فروشگاهی رایگان و ارزان قیمت استفاده کنید. صاحبان کسب و کارهای کوچک و متوسط که موجودی انبار آنها بسیار زیاد است و کارمند و مشتریان بیشتری دارند در صورت استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی میتوانند در زمان صرفه جویی و اسناد دقیق تری داشته باشند.

اکثر نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی بسیار ساده تر از آن هستند که یکبار استفاده شوند، و برخی از نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی ویژه کسب و کارهای کوچک برای سهولت استفاده کاربر توسط اشخاصی که زمینه حسابداری ندارند طراحی شده اند. پس لازم است تا شما به نکاتی برای انتخاب نرم افزار حسابداری فروشگاهی توجه کنید.

کدام یک از ویژگی های نرم افزار حسابداری فروشگاهی مورد نیاز شماست؟

محدود کردن گزینه های نرم افزار پخش مویرگی حسابداری فروشگاهی با ایجاد یک لیست از ویژگی های نرم افزار حسابداری و نکاتی برای انتخاب نرم افزار حسابداری فروشگاهی ویژه کسب و کار کوچک مورد نیاز شما و با استفاده از آنها در کسب و کار شما امکان پذیر است. اکثر ویژگی های نرم افزار حسابداری فروشگاهی کسب و کارهای کوچک عبارت است از:

  • مدیریت موجودی
  • مدیریت خرید و فروش
  • مدیریت مشتریان
  • مدیریت بانک ها و حسابها
  • مدیریت حقوق و دستمزد
  • مدیریت گزارشات

برخی از نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی به طور خاص برای صنایعی همچون ساخت و ساز، تولید و توزیع کنندگان عمده فروشی یا خرده فروشی طراحی شده اند. اگر کسب و کار کوچک شما در صنعت با نیازهای حسابداری خاص همراه باشد ممکن است نرم افزار حسابداری فروشگاهی با ویژگی های مورد نظر شما وجود داشته باشد.

مطالعه بیشتر: نرم افزار حقوق و دستمزد و نرم افزار انبارداری

با دیگران درباره نرم افزار حسابداری فروشگاهی صحبت کنید

یکی از نکات مهم که در مقاله نکاتی برای انتخاب نرم افزار حسابداری تولیدی باید بیان کنیم این است که قبل از خرید نرم افزار حسابداری فروشگاهی حداقل با سه نفر از کسانی که در زمینه کاری شما کار می کنند و از نرم افزار حسابداری فروشگاهی استفاده می کنند صحبت کنید. صحبت درباره اینکه از چه چیزی از نرم افزار حسابداری فروشگاهی خوششان می آید و چه چیزهایی برای بهبود احتیاج دارد بسیار مفید خواهد بود. ممکن است متوجه شوید که هیچ نرم افزار حسابداری فروشگاهی کاملی وجود ندارد، اما دلسرد نشوید. هدف این است که نرم افزار حسابداری فروشگاهی را پیدا کنید که به بهترین وجه ممکن نیازهای کسب و کار شما را برآورده کند.

ملاحظات بیشتر درباره نرم افزار حسابداری شرکتی

اکنون که لیست انتخابی نرم افزار حسابداری فروشگاهی خود را با توجه به محدود کرده اید، در حالی که تصمیم به خرید گرفته اید و به دنبال نکاتی برای انتخاب نرم افزار حسابداری فروشگاهی هستید لیست زیر را برای خود تهیه کنید:

آیا نرم افزار حسابداری فروشگاهی با کسب و کار شما به روز خواهد شد؟ آیا نرم افزار حسابداری فروشگاهی دارایی ماژول هایی است که بتوانید در صورت نیاز آنها را اضافه کنید؟ یک ماژول که معمولا پس از کسب و کار شما به روز رسانی می شود ماژول حسابداری حقوق و دستمزد است.

اگر ماژول ها نمیتوانند اضافه شوند، آیا نرم افزار حسابداری فروشگاهی میتواند به یک نسخه توانمندتر از یک نرم افزار حسابداری مشابه ارتقا یابد؟ یا آیا نرم افزار حسابداری فروشگاهی میتواند داده ها را به فرمت csv تهیه کند؟

نرم افزار حسابداری فروشگاهی از حسابهای بانکی شما پشتیبانی می کند؟ با پشتیبانی از حسابهای بانکی در زمان شما صرفه جویی می شود بنابراین شما میتوانید دریابید که نرم افزار حسابداری شما با کدام بانک ها کار می کند.

باید مطالعه کنید: پایانه فروشگاهی و کارتخوان اندرویدی و صندوق فروشگاهی

آیا میتوان دسترسی کاربران در نرم افزار حسابداری فروشگاهی را محدود کرد؟ اگر بیش از یک نفر از نرم افزار حسابداری فروشگاهی استفاده می کنند ممکن است یک فرد به دسترسی کامل و دیگری به دسترسی محدودتری احتیاج داشته باشد.همیشه بهتر است قبل از خرید، از نرم افزار حسابداری فروشگاهی به صورت آزمایشی استفاده کنید تا بیشتر با کارایی آن آشنا بشوید.

حتما بخوانید: گواهی دیجیتال CSR و نرم افزار حسابداری رایگان

گزینه های پشتیبانی از نرم افزار حسابداری فروشگاهی

نحوه پاسخگویی به مشتریان و پشتیبانی از نرم افزار حسابداری فروشگاهی موضوعی است که در نکاتی برای انتخاب نرم افزار حسابداری فروشگاهی باید به آن توجه کنیم و هزینه های آن را در بودجه خرید در نظر بگیریم. بخش پشتیبانی برخی از نرم افزارهای حسابداری بعد از خرید فعال می شود و میتواند به صورت ایمیل و یا تلفنی باشد، برخی از آنها برای یک دوره مشخص هزینه ای را دریافت می کنند.

برای ویژگی های که نیازی به آنها ندارید هزینه ای پرداخت نکنید

اگر دارای کسب و کار ساده تری هستید و در حال حاضر نیاز اساسی به ماژول های مختلف ندارید هزینه ای برای آنها پرداخت نکنید زیرا با توجه به پیشرفت کسب و کارتان میتوانید در آینده ماژول های مورد نیاز خود را به نرم افزار حسابداری فروشگاهی خود اضافه کنید.

بیشتر مطالعه کنید: نرم افزار دریافت و پرداخت و نرم افزار بازرگانی

نرم افزار حسابداری فروشگاهی یا حسابدار؟

نرم افزار حسابداری فروشگاهی نمیتواند جایگزین یک حسابدار برای اطمینان از شیوه درست انجام محسابات حسابداری و قوانین مالیاتی را بگیرد. اما هنگامی که از نرم افزار حسابداری فروشگاهی استفاده می کنید موجب صرفه جویی در هزینه و زمان می شوید.

شما باید گزارشاتی را به صورت ماهانه، فصلی و یا سالانه به حسابرس تحویل دهید، برای اطمینان از انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی خود از حسابدار سوال کنید تا مطمئن شوید نرم افزار حسابداری انتخابی شما امکان تهیه گزارشات مربوطه را داشته باشد.

سوالات متداول برای نکاتی برای انتخاب نرم افزار حسابداری فروشگاهی

  1. ویژگی های نرم افزار حسابداری فروشگاهی کسب و کارهای کوچک چه چیزهایی است؟
    بخشی از ویژگی‌های نرم افزار حسابداری فروشگاهی عبارتند از: مدیریت موجودی، مدیریت خرید و فروش، مدیریت مشتریان، مدیریت بانک‌ها و حساب‌ها، مدیریت حقوق و دستمزد، مدیریت گزارش‌ها و غیره.
  1. آیا استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی در یک کسب و کار ما را از استخدام حسابدار بی نیاز می‌کند؟
    نرم افزار حسابداری فروشگاهی هیچ‌گاه نمی‌تواند جایگزین یک حسابدار باشد. حضور یک حسابدار برای اطمینان از شیوه درست انجام محسابات حسابداری و قوانین مالیاتی همیشه لازم است.، اما رابط کاربری ساده و کاربرپسند نرم افزارهای پارمیس، می تواند به صاحبین کسب و کار برای مدیریت واحد فروشگاهی بدون نیاز به دانش تخصصصی حسابداری کمک فراوانی بکند.
  1. آیا نرم افزار حسابداری فروشگاهی پارمیس از حساب‌های بانکی پشتیبانی می‌کند؟
    بله، نرم افزار حسابداری فروشگاهی پارمیس از حساب‌های بانکی مختلفی پشتیبانی می‌کند.
برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید