2024-03-19 06:51:19

انتخاب صندوق فروشگاهی مناسب: چک لیست صندوق فروشگاهی سوپرمارکت

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 8 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

بسیاری از خرده فروشان در پی یافتن راه هایی برای افزایش فروش کسب و کار خود هستند و برای یافتن آنها؛ زمان، تمرکز و منابع خود را هزینه می کنند. فروش بیستر به معنای درآمد بیشتر است و درآمد بیشتر فرصت بسیاری را برای رشد کسب و کارها فراهم می کند. اما چگونه میتوان این روند را واقعیت بخشید؟ در مورد معاملات بیشتر چطور؟ انتخاب صندوق فروشگاهی مناسب یکی از راه های مناسب است.

مطالعه بیشتر: برنامه حسابداری و نرم افزار انبارداری

این موضوع بسیار اهمیت دارد که مشتریان جدید را جذب کنیم در حالیکه مشتریان قدیمی را وفادار نگه داریم و باعث شویم دوباره بازگردند. خروده فروشان نمی‌توانند نسبت به سیستم‌هایی که منجر به افزایش فروش می‌شوند بی توجه باشند. اینجا جایی است که نقش انتخاب صندوق فروشگاهی مناسب و مزیت استفاده از صندوق فروشگاهی پررنگ میشود، بهترین صندوق فروشگاهی نه تنها در انجام معاملات به کار گرفته می شود بلکه فعالیت های دیگری مانند مدیریت موجودی را ارائه می دهد.

برای آشنایی با این چک لیست آن را تا پایان بخوانید تا بتوانید در هنگام خرید و انتخاب انتخاب صندوق فروشگاهی مناسب ملاک های مهم را در نظر بگیرید.

درک نیازها و خواسته ها

بیش از یک مدل صندوق فروشگاهی در بازار وجود دارد و مقایسه تمامی آنها باهم قبل از درک نیازهایتان شما را گیج و سردرگم خواهد کرد. صندوق فروشگاهی برندهای مختلف، ویژگی و مزایای بسیاری دارند و اگر شما با کارشناس فروش آن برند درباره محصول صحبت کنید و آن را بخرید در واقع شما فقط یک صندوق فروشگاهی جدید و نو خواهید داشت. این جملات بدین معنا هستند که شما قبل از خرید باید نیازها و خواسته‌های خود را نسبت به ویژگی‌ها و امکانات صندوق فروشگاهی موردنظرتان ارزیابی کنید. نیازهای مهم را در انتخاب انتخاب صندوق فروشگاهی مناسب نظر بگیرید و به عنوان یک خرده فروش هرکدام از امکانات را در کسب و کار خود قرار دهید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار حقوق و دستمزد و نرم افزار تولیدی

مدیریت موجودی

محصولات را بفروشید؟ شما نیاز به نظارت از انبارتان دارید تا بتوانید از میزان موجودیتان در لحظه باخبر شوید. صندوق فروشگاهی باید به شما در مدیریت و نگهداری داده‌های کالاها و به روزرسانی آنها در هر معامله کمک کند.

مدیریت مشتری

از نظر صاحب کسب و کار شاید بخواهید علاوه بر مدیریت کالاهایتان، فعالیت مشتری را نیز تحت نظر داشته باشید. برخی از مدل‌های صندوق فروشگاهی می‌توانند به شما در مدیریت برنامه‌های وفاداری کمک کنند. بسته به داده‌هایی که جمع آوری می‌کنید می‌توانید بینش‌های مربوط به مشتریانتان را تحلیل کرده و در تعیین بهترین تخفیف موفق تر عمل کنید. پس در انتخاب صندوق فروشگاهی مناسب دقت کنید.

باید بدانید: نرم افزار CRM و نرم افزار شرکتی

بازگشت کالا و مبادلات

هر محصولی که فروخته می‌شود احتمال اینکه بازگردانده شود نیز وجود دارد. صندوق فروشگاهی مناسب این فرایند فروش و برگشت از فروش را به راحتی انجام می‌دهد.

نیازمندی های سخت افزاری

یک صندوق فروشگاهی با نرم افزار شروع به کار می کند اما به چه نوع سخت افزاری برای کار کردن نیاز دارد؟ خرده فروشانی که فروشگاه‌های کوچک‌تری دارند شاید فقط به یک دستگاه کارت خوان و تبلت برای سفارش گرفتن نیاز داشته باشند اما فروشگاه‌های بزرگ تر مانند هایپرمارکت‌ها برای مقابله با روش‌های سنتی به سخت افزار بیشتری از جمله دستگاه کارت خوان، فیش پرینتر، مانیتور دوم (مانیتور مشتری) و … نیاز دارند. پس باید با در نظر گرفتن وسعت کسب و کار خود اقدام به انتخاب صندوق فروشگاهی مناسب کنید.

دقت کنید کدام یک از سخت افزارها را دارید و کدام یک را باید برای آینده خریداری کنید و چگونگی کارکرد این سخت افزارها در کنار هم را در نظر داشته باشید. برای خرید صندوق فروشگاهی مناسب کسب و کارتان به امکان رشد آن نیز توجه کنید زیرا شما آن را فقط برای وضعیت فعلی کسب و کارتان نمی خواهید بنابراین باید به فکر آینده کسب و کارتان نیز باشید.

حتما بخوانید: نرم افزار پخش مویرگی و نرم افزار فروشگاهی

انتخاب صندوق فروشگاهی مناسب: چک لیست صندوق فروشگاهی سوپرمارکت ؟نرم افزار صندوق مکانیزه فروشگاهی پارمیس

صندوق فروشگاهی باید قوی و قابل اطمینان باشد

این نکته بسیار مهم است که نیازهای خاص کسب و کارتان را بدانید و در انتخاب انتخاب صندوق فروشگاهی مناسب آنها را در نظر بگیرید، زیرا فروشندگان صندوق فروشگاهی محصول خود را به عنوان یک محصول منحصربفرد معرفی می کنند. نرم افزار صندوق فروشگاهی پارمیس پلاس را به صورت رایگان استفاده کنید و با امکانات آن به صورت عملی آشنا شوید. با این حال، امکانات و ویژگی‌هایی وجود دارند که جزء امکانت پایه و مقدماتی محسوب می‌شوند و اکثر خرده فروشان برای انجام معاملات خود به آنها نیاز دارند. هر مدل صندوق فروشگاهی که انتخاب می‌کنید حداقل باید این امکانات را در اختیار شما قرار دهد.

آیا استفاده از آن آسان است؟

استفاده از صندوق فروشگاهی شما باید به اندازه کافی آسان باشد و به گونه‌ای باشد که شما هر روز به راهنمایی و نگهداری آن نیازی به کارشناس پشتیبان نداشته باشید.

باید بخوانید: پایانه فروشگاهی و نرم افزار دریافت و پرداخت

آیا امکان اتصال به زمینه های دیگری از تجارت شما را دارد؟

نرم افزار صندوق فروشگاهی باید امکان اتصال به سایر نرم افزارهای شما را داشته باشد و اطلاعات موجود را فوری به روز کند زیرا این امکان یک ویژگی مهم برای کسب و کار شما است. در انتخاب صندوق فروشگاهی مناسب به دنبال صندوقی باشید که اکثر فعالیت های شما را تحت پوشش خود قرار داده و اتوماتیک کنند زیرا شما مهم‌ترین منبع یعنی زمان را در اختیار دارید. در صورتی که قیمت صندوق فروشگاهی مشخص نیست که چقدر هزینه برای خرید آن خرج می کنید، احتیاط کنید. کسب و کار شما لایق مدلی است که هزینه های آن پنهان نباشند و شما را سردرگم نکنند.

آیا پیگیر آنالیز و معیارهای مهم است؟

به عنوان یک خرده فروش، شما باید بسیاری از اطلاعات مهم مربوط به معاملات فروش که در کسب و کارتان اتفاق می‌افتد را پیگیری کنید. نقطه ضعف برخی از صندوق‌های فروشگاهی این است که به شما امکان آنالیز داده های فروشتان را نمی‌دهد به همین منظور تصمیم گیری در مورد چگونگی بهبود فرایندها و افزایش فروش بدون اطلاعات واقعی دشوار است.

حتما بخوانید: کارتخوان اندرویدی و نرم افزار بازرگانی

انتخاب صندوق فروشگاهی مناسب: چک لیست صندوق فروشگاهی سوپرمارکت ؟نرم افزار صندوق مکانیزه فروشگاهی پارمیس

برخی از معیارهای مهم برای پیگیری عبارت است از:

  • میزان فروش (روزانه، هفتگی، ماهیانه و غیره)
  • میزان فروش هر کارمند
  • گزارش های کاربردی
  • جزئیات سفارشات خرید و فروش

اگر شما نمی‌توانید به برخی از اساسی‌ترین اطلاعات دسترسی پیدا کنید تا به راحتی درباره کسب و کار خود تصمیم گیری کنید این صندوق فروشگاهی ممکن است برای شما مناسب نباشد.

خدمات پس از فروش به مشتری چگونه است؟

قبل از خرید نرم افزار صندوق فروشگاهی مورد نظرتان درباره خدمات پس از فروش مانند آموزش و نصب آن در محل مشتری یا خدمات پشتیبانی از کارشناس فروش سوال کنید. انتخاب صندوق فروشگاهی مناسب بسیار از مشکلات کسب و کار شما را رفع می‌کند.

باید بیشتر بدانید: گواهی دیجیتال و نرم افزار حسابداری شخصی و مالیات چیست؟

گزینه های نامناسب را حذف کنید

با مشخص کردن ویژگی‌های ضروری باعث انتخاب آسان صندوق فروشگاهی مناسب کسب و کارتان می‌شوید. این نکته به شما کمک می‌کند تا تمرکز خود را محدود به ویژگی‌های ضروری و مورد نیازتان کنید، کمتر درگیر جزئیات بی ارزش می‌شوید و راحت‌تر می‌توانید مدل‌های مختلف صندوق فروشگاهی را مقایسه کنید. هنگامی که متوجه شدید کدام صندوق فروشگاهی برای کسب و کارتان مناسب است می‌توانید به سرعت گزینه‌های اضافی را حذف کنید. اگر صندوق فروشگاهی مورد نظرتان فاقد شرایط فوق است و نمی‌تواند به نیازهای مهم برای تعیین استراتژی فروش پاسخ بدهد، باید آن را از لیست انتخاب‌های نهایی حذف کنید. همچنین می‌توانید به کمک سوالات پایه‌ای زیر دایره انتخاب صندوق فروشگاهی مناسب را محدود کنید تا بتوانید به صندوق فروشگاهی مناسب کسب و کارتان نزدیک تر شوید.

  • آیا شرکت تولیدکننده نرم افزار انتخاب صندوق فروشگاهی مناسب دارای خدمات پشتیبانی است و در دراز مدت به شما کمک می کند؟
  • شرکت تولیدکننده نرم افزار صندوق فروشگاهی چه نوع تجربیاتی را در خدمت رسانی به کسب و کارها در نظر گرفته است؟
  • آیا شرکت تولیدکننده نرم افزار صندوق فروشگاهی دارای نظرات مثبت و منفی از سوی مشتریان است؟ برای کسب تجربه در این زمینه با دیگر صاحبان هم صنف خود صحبت کنید.

با پاسخگویی به این سوالات اطمینان حاصل می‌کنید که صندوق فروشگاهی مورد نظرتان توسط یک شرکت معتبر پشتیبانی می‌شود که در طولانی مدت می‌توانید از خدمات آن استفاده کنید. اگر ارائه دهنده محصول نتواند از تست‌های شما عبور کند ممکن است برای شما خطرآفرین باشد. این موضوع ممکن است شما را در بدترین حالت قرار بدهد و در بهترین حالت شما را به دردسر بیندازد.

بیشتر مطالعه کنید: نحوه دریافت گواهی دیجیتال (CSR) و نحوه دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی

انتخاب صندوق فروشگاهی مناسب: چک لیست صندوق فروشگاهی سوپرمارکت ؟نرم افزار صندوق مکانیزه فروشگاهی پارمیس

ارزیابی انتخاب های نهایی

هنگامی که فهرست خود را به سه انتخاب محدود کردید وقت آن است که از بین مدل‌های صندوق فروشگاهی موجود یکی را برای خرید انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با نماینده صندوق فروشگاهی صحبت کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید. سوال‌های خود را یادداشت کنید تا همه آنها را از کارشناس مربوطه بپرسید. آیا کارشناس به تمامی سوالاتتان به صورت کامل پاسخ می‌دهد، بر روی تعامل خود تمرکز کنید. برای استفاده از نسخه آزمایشی یا دموی نرم افزار صندوق فروشگاهی زمان بگذارید هنگامی که با کارشناس نرم افزار صندوق فروشگاهی مختلف صحبت می کنید؛ در نهایت باید یکی از آنها را انتخاب کنید. نسخه آزمایشی و رایگان را درخواست کنید در این صورت می‌توانید انتخاب صندوق فروشگاهی مناسب را به طور عملی بررسی کنید. 

بیشتر بخوانید: نرم افزار حسابداری رایگان و ERP چیست؟

تصمیم نهایی خود را بگیرید

در دوره کار با نسخه آزمایشی نرم افزار حسابداری به عنوان یک حسابرس با آن کار کنید. توجه داشته باشید جوانب مثبت و منفی تجربه کار با نسخه رایگان نرم افزار حسابداری را در نظر داشته باشید و موارد ابهام را یادداشت کنید تا در صورت ممکن از کارشناس محصول سوال بپرسید. هنگامی که پس از استفاده از نسخه رایگان تصمیم به خرید محصول کرده‌اید مطمئن شوید که تمامی مسائل برای شما حل شده است و پاسخ سوالات خود را دریافت کرده‌اید.

جمع‌آوری اطلاعات به همان اندازه می‌تواند به شما در خرید نرم افزار انتخاب صندوق فروشگاهی مناسب کمک کند، این بدان معنی است که شما صندوق فروشگاهی مورد نیاز خود را بر طبق نیازهای اساسی کسب و کار خود انتخاب کرده‌اید. علاوه بر این شما می‌توانید به نظرات کاربرانی که از آن محصول خریداری کرده اند و میزان امتیاز و رتبه بندی آنها نگاهی بیاندازید و یا در صورت امکان از مشتریان آنها درباره محصول سوالاتی بپرسید، همچنین به امتیاز محصول موردنظر در سایت‌هایی که این گونه محصولات را بر اساس رضایت مشتری رتبه بندی می کنند توجه کنید.

مطلب پیشنهادی: حسابداری چیست؟ و نرم افزار حسابداری آنلاین

انتخاب صندوق فروشگاهی مناسب: چک لیست صندوق فروشگاهی سوپرمارکت ؟نرم افزار صندوق مکانیزه فروشگاهی پارمیس

اما هنگامی که بررسی هایتان به اتمام رسید و تصمیم نهایی خود را برای خرید انتخاب صندوق فروشگاهی مناسب مورد نظر گرفتید دقت کنید که صندوق فروشگاهی مناسب است که اصول زیر را رعایت کرده باشد:

  • آسان برای استفاده
  • قابلیت اتصال به نرم افزارهای دیگر
  • پردازش خودکار و بانک داده کالا
  • ساده و قیمت گذاری مستقیم
  • پشتیبانی فعال و با کیفیت
  • مدیریت موجودی
  • مدیریت مشتری

این نکته را فراموش نکنید که فقط شما می‌دانید که چگونه کسب و کار خود را مدیریت کنید و چگونه آن را توسعه دهید. نرم افزار صندوق فروشگاهی تنها یک ابزار برای کارآمدی در موفقیت در کسب وکارتان را برای شما فراهم خواهد کرد. نرم افزار صندوق فروشگاهی پارمیس پلاس مناسب کسب و کارهای خرده فروشی است و شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با امکانات و ویژگی‌های آن از نسخه رایگان آن استفاده کنید و در صورت کسب اطلاعات بیشتر به صورت رایگان از مشاوره کارشناسان پارمیس با شماره تماش 87759000-021 در ارتباط باشید.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید