2024-03-28 15:35:53

نرم افزار صندوق فروشگاهی روشی برای حفظ امنیت و حریم خصوصی مشتریان

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

همانطور که حتما در بسیاری از مراکز خرید دیده اید، این روزها استفاده از صندوق فروشگاهی در اغلب کسب و کارها طرفداران بسیاری پیدا کرده و رفته رفته مدیران و صاحبان مجموعه های کوچک و متوسط و همچنین خرده فروشی ها همگی به سمت مکانیزه شدن و استفاده از صندوق فروشگاهی می روند.

تجهیزات صندوق فروشگاهی، سیستمی متشکل از سخت افزارهایی همچون مانیتور، کشوی پول، بارکدخوان، فیش پرینتر، ترازوی دیجیتال و غیره می باشد که با استفاده از قابلیت های یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی قادر است اطلاعات بسیاری را در حوزه مدیریت میزان فروش، نظارت بر موجودی محصولات، صدور فاکتورهای خرید و فروش و غیره در اختیار صاحبان خرده فروشی و کسب و کارهای کوچک و متوسط قرار دهد.

مطالعه کنید: نرم افزار حقوق و دستمزد و نرم افزار انبار

قطعاً برای همه ما بارها پیش آمده که در هنگام خرید از فروشگاه، سوپرمارکت و غیره نگران ورود مبلغ نادرست توسط فروشنده و یا حتی خودمان باشیم و این یکی از عمده اشتباهاتی است که در تراکنش های بانکی و کارت های عضو شبکه شتاب، روزانه بارها و بارها اتفاق می افتد. با ورود مبلغ اشتباه هم خریدار و هم فروشنده باید پیگیری هایی را برای اصلاح اشتباه صورت گرفته انجام دهند. ممکن است تصور شما از این مبالغ مقدار ناچیزی باشد اما در خرید های با مبلغ بالاتر چنین اشتباهی میتواند دردسرهای بسیاری را با خود به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: پایانه فروشگاهی و گواهی دیجیتال 

نرم افزار صندوق فروشگاهی - نرم افزار حسابداری فروشگاهی

امروزه خوشبختانه با اطلاع رسانی های صورت گرفته در خصوص تجهیزات جدید صندوق فروشگاهی برای کسب و کارهای کوچک و متوسط و به طور کلی خرده فروشی ها، شاهد کمرنگ شدن هرچه بیشتر این اشتباهات در تراکنش های روزانه هستیم. با توجه به تصویب قانون نصب صندوق فروشگاهی برای اصناف و مشمولیت بسیاری از صنوف برای نصب و راه اندازی تجهیزات نرم افزار حسابداری و صندوق فروشگاهی، نه تنها میتوان از بروز چنین خطاهای انسانی جلوگیری کرد بلکه از مزایای این تجهیزات پیشرفته در کسب و کارهای خرد و کوچک نیز میتوان استفاده های بسیاری کرد.

بیشتر بخوانید: نرم افزار دریافت و پرداخت و نرم افزار بازرگانی و نرم افزار تولیدی

مزیت استفاده از صندوق فروشگاهی برای کسب و کارها چیست؟

مزیت اصلی مکانیزه شدن خرده فروشی ها و تجهیز اصناف مختلف به صندوق فروشگاهی را میتوان در وهله اول، سرعت بخشیدن به فرآیند صدور فاکتور و ارائه خدمات به مشتریان دانست. برای مثال در یک فروشگاه یا هایپرمارکت میزان خرید هریک از مشتریان میتواند متغیر باشد، همچنین تنوع مشتریان نیز بنا به نوع فروشگاه ممکن است بسیار زیاد باشد و یا هنگام خرید، لیست بلند بالایی از خرید های مشتریان در صف انتظار باشد، در این حالت یک صندوق فروشگاهی با امکانات کاربردی و پیشرفته میتواند در فرآیند ارائه خدمات به مشتریان بسیار سودمند و اثربخش باشد. بنابراین صندوق دار فروشگاه کافیست مشخصات تمامی کالاها را تنها با استفاده از بارکدخوان وارد سیستم نماید و در این میان فاکتور مشتریان نیز بدون هیچگونه خطای انسانی صادر میشود و در نهایت از طریق فیش پرینتر یک فاکتور از تمامی محصولات خریداری شده به مشتریان ارائه می شود. در این میان تمامی اطلاعات موجودی کالاها و میزان کالاهای به فروش رفته و تمامی اطلاعات ثبت شده در نرم افزار حسابداری نیز به روز رسانی می شود.

حتما مطالعه کنید: نرم افزار شرکتی و نرم افزار فروشگاهی و نرم افزار بهای تمام شده

صندوق فروشگاهی چگونه به حفظ حریم خصوصی مشتریان و برقراری امنیت کمک میکند؟

شاید برایتان این سوال پیش آمده که یک فرآیند ساده خرید چرا نیاز به صندوق فروشگاهی دارد؟ اگر نگاهی دقیقتر به این پروسه بیاندازیم، خواهیم دید که فرآیند خرید جزییات مختلفی را هم از دیدگاه خریدار و هم از دیدگاه فروشنده در بر دارد. یک فروشنده با هر خرید باید در لحظه از میزان موجودی جدید محصولات خود در انبار آگاهی داشته باشد. در عین حال باید از لیست قیمت، تخفیفات اعمال شده روی هر محصول و شرایط ویژه ای که برای فروش محصولات در نظر گرفته شده است نیز مطلع باشد و همه این موارد لزوم استفاده از صندوق فروشگاهی را برای کسب و کارها بیش از پیش نمایان میکند.

باید بدانید: شناسه یکتای حافظه مالیاتی

اما علاوه بر مزیت های خاصی که صندوق فروشگاهی برای صاحبان کسب و کارها فراهم میکند، از مهمترین قابلیت های آن اتصال به دستگاه pos یا دستگاه کارتخوان اندرویدی بانک های مختلف می باشد. این امکان تا به امروز توانسته اثرات بسیار زیادی در جلب رضایت مشتریان داشته باشد و اکثر صاحبان مشاغل خرد و کوچک بازخورد مثبتی از مشتریان دریافت کرده اند.

صندوق فروش - نرم افزار صندوق فروشگاهی

با استفاده از سیستم پوز فروشگاهی که به دستگاه pos بانک متصل می شود، مشتریان و فروشندگان دیگر نیازی به ورود مبلغ به صورت دستی ندارند و میزان مبلغ خرید مشتریان به صورت خودکار از طریق نرم افزار حسابداری فروشگاهی که این ارتباط را میسر می کند به دستگاه پوز ارسال می شود و مشتری تنها کافیست که کارت بانکی را کشیده و رمز را وارد کند.

برقراری امنیت در چنین فرآیندی به وضوح پیداست و امکان رخ دادن هرگونه خطا و اشتباهی تا میزان قابل توجهی کاهش می یابد. به این ترتیب استفاده از صندوق فروشگاهی نه تنها برای صاحبان کسب و کارها مزیت های بسیاری را به همراه دارد بلکه پوز فروشگاهی میتواند با جلب اطمینان مشتریان و حفظ امنیت اطلاعات آنها، رضایت صد درصدی مشتریان را از خریدشان فراهم کند.

بیشتر بدانید: حسابداری و مالیات و ERP چیست؟

صندوق فروشگاهی پارمیس

نرم افزار حسابداری فروشگاهی پارمیس پلاس، محصول شرکت فناوری اطلاعات پارمیس، نرم افزاری مناسب برای اصناف مختلف و خرده فروشی‌هاست که بر روی تجهیزات صندوق فروشگاهی نصب می‌شود و امکانات بسیار متنوعی را از جمله مدیریت کالاها، انبار، حسابداری، اشخاص، فاکتور و … در اختیار این کسب و کارها قرار می‌دهد. نرم افزار حسابداری فروشگاهی پارمیس همچنین قابلیت ویژه مانیتور اختصاصی مشتریان را جهت نمایش اطلاعات خرید به مشتریان داراست که با استفاده از آن مشتریان می‌توانند تمامی مراحل صدور فاکتور تا پرداخت را در این مانیتور مشاهده نمایند. بنابراین مشتری میتواند از صحت اطلاعات خرید خود اطمینان حاصل نموده و حتی از تمامی فرآیندهایی که در مرحله پرداخت نیز رخ میدهد، تنها از طریق مشاهده مانیتور مشتری آگاه شود. این قابلیت به گونه ای است که نرم افزار به صورت خودکار با دستگاه پوز در ارتباط می باشد و ضمن ارسال مبلغ فاکتور به دستگاه پوز، تمامی پیام هایی که بر روی دستگاه pos ظاهر می شود را نیز درون مانیتور مشتری نمایش میدهد. به این ترتیب مشتریان دچار سردرگمی نخواهند شد و تنها با مشاهده مانیتور مشتری میتوانند از ابتدای فرآیند خرید تا انتهای خرید را مشاهده کنند.

باید بخوانید: نرم افزار CRM و نرم افزار حسابداری شخصی

در کنار تجهیزات استاندارد صندوق فروشگاهی که همگی در یک ساختار بهم پیوسته با یکدیگر در ارتباط هستند، سخت افزارهای جانبی دیگری همچون pinpad نیز وجود دارد که در صورت تمایل کسب و کارها میتوانند از آن استفاده کنند. این دستگاه به مشتریان امکان میدهد که مشتری خودش رمز کارت بانکی را وارد نماید. به این ترتیب حریم خصوصی مشتریان حفظ می شود و دیگر نیازی به اعلام رمز عبور در حضور سایر مشتریان و صندوقداران نیست. بنابراین مشتری احساس یک خرید امن و مورد اطمینان را خواهد داشت.

نرم افزار حسابداری صندوق فروشگاهی

نرم افزار حسابداری فروشگاهی پارمیس ضمن برقراری ارتباط و هماهنگی با سیستم صندوق فروشگاهی یا پوز فروشگاهی، کاملاً مطابق با قوانین مالیاتی طراحی شده است و به صاحبان کسب و کارها امکان تهیه گزارشات متنوعی را میدهد که یکی از اصلی ترین فرآیندها برای مدیریت کسب و کار و آگاهی نسبت به تمامی جوانب آن می باشد و این نظارت از طریق استفاده از صندوق فروشگاهی برای صاحبان کسب و کارهای خرد و کوچک میسر می شود.


تجهیزات صندوق فروشگاهی

اگر میخواهید در طول روز میزان فروشتان را به حداکثر برسانید و در زمان خود و مشتریانتان صرفه جویی کنید؛ سیستم پوز فروشگاهی ارزان ترین، سریع ترین و به صرفه ترین ابزار برای اینکار است. سخت افزارهای صندوق فروشگاهی

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید