2024-03-29 13:50:10

حسابداری ابری یا حسابداری سنتی؟ کدامیک برای کسب و کار شما مناسب ترند؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه
حسابداری ابری یا سنتی
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

ابر اکنون اکثر کارکردهای کسب و کارها را پذیرفته و روز به روز در حال افزایش است. مطالعات نشان داده است که 42 درصد از افراد تصمیم گیرنده در حوزه کسب و کار و فناوری اطلاعات تصمیم گرفته اند در سال جاری بودجه اختصاص یافته به هزینه های حسابداری صنعتی و ابری را افزایش دهند. البته این در حالی است که بیش از 60 درصد از شرکت ها نیمی یا بیشتر از زیرساخت های خود را در حال حاضر به محیط ابری انتقال داده اند. اما با نظر شما حسابداری ابری یا حسابداری سنتی؟

حسابداری ابری یا حسابداری سنتی؟ کدام بهتر است؟ با این حال تکنولوژی ابر برای نرم افزار حسابداری یک داستان متفاوت است. مطالعات نشان می دهند که تنها 19 درصد از سازمانها در سراسر دنیا از تکنولوژی ابر (cloud) برای ثبت معاملات مالی روزانه خود استفاده می کنند و این در حالی است که این آمار برای مدیریت ارتباط با مشتری 31 درصد و برای سایر فرآیندهای کسب و کار 59 درصد می باشد. با این حال فضای ابری مزایایی دارد که بیشتر صاحبان کسب و کار از آن غافل مانده اند.

نرم افزار حسابداری مبتنی بر فضای ابری از محیط ابری برای ذخیره اطلاعات استفاده می کند و با ذخیره این اطلاعات مالی و حسابداری، به صاحبان کسب و کار این اجازه را می دهد که در هر مکان و در هر مکان، فقط با اتصال به اینترنت به اطلاعات مالی و حسابداری خود متصل شوند و این در حالی است که در نرم افزار های سنتی، نیاز به یک سخت افزار فیزیکی برای ذخیره و یا دسترسی به نرم افزار حسابداری می باشد و البته دسترسی به اطلاعات در هر مکان و زمان دلخواه مقدور نیست. متوجه شدید که حسابداری ابری یا حسابداری سنتی کدام برای شما بهتر است؟

مطالعه بیشتر: نرم افزار حقوق و دستمزد

می خواهیم شما را در رسیدن به پاسخ سوال حسابداری ابری یا حسابداری سنتی یاری کنیم. از لحاظ هزینه های نگهداری، حسابداری ابری بسیار مقرون به صرفه تر است زیرا شما هیچ هزینه ای برای نگهداری و تهیه سخت افزار پرداخت نخواهید کرد. همچنین در حسابداری ابری شما نیازی به بروز رسانی نرم افزار حسابداری خود نخواهید داشت و نرم افزار به صورت خودکار به همراه سرور به روز رسانی خواهد شد. با این حال شرکت پارمیس برای اطمینان شما، نسخه رایگان و دمو از نرم افزار خود را بر روی سایت قرار داده تا بعد از استفاده و اعتماد به نرم افزار حسابداری پارمیس، به آسانی از خرید خود لذت ببرید.

حتما مطالعه کنید: نرم افزار انبار

در نرم افزارهای حسابداری مبتنی بر ابر این امکان به کارمندان حسابداری داده میشود تا از راه دور کارهای خود را انجام دهند زیرا در دنیای امروزی کارمندان باید در سفر نیز کارهای خود را انجام دهند. البته این مزیت که افراد میتوانند در مترو، اتوبوس، اوقات فراغت و … نیز به حساب و کتاب کسب و کار خود رسیدگی کنند نیز یکی از مزیت های بزرگ نرم افزارهای مبتنی بر ابر می باشد.

البته اتصال سهوی افراد دیگر به حساب های کسب و کار میتواند خطر جدی را به بار آورد اما این مورد در حسابداری ابری یا حسابداری سنتی نیز باعث خطرات جدی میشود و در هر کسب و کار و در استفاده از هر نرم افزار حسابداری باید تمهیدات جدی و سرسختانه برای دسترسی افراد اندیشید.

بیشتر مطالعه کنید: نرم افزار شرکتی و نرم افزار فروشگاهی

بسیاری از صاحبان کسب و کار در ابتدای ابداء یک سیستم جدید همانند نرم افزارهای مبتنی بر ابر، ممکن است به دلیل ناآشنا بودن به سیستم و نگرانی در مورد زمان بندی، روند به روز رسانی نرم افزار ، مالکیت و مکان اطلاعات مالی، تهیه پشتیبان و بازیابی، دسنرسی و امنیت، در مورد کوچ به نرم افزار های مبتنی بر ابر مردد باشند ولی با توجه به پیشرفت تکنولوژی این نگرانی تا حد زیادی اشتباه می باشد.

در دنیای تکنولوژی صرفه جویی در زمان و هزینه میتواند بسیار به یک کسب و کار کمک نماید و استفاده از فضای ابری هم در زمان و هم در هزینه ها صرفه جویی خواهد کرد. صاحبان کسب و کار نیز باید بکوشند همواره نسبت به تکنولوژی روز عقب نمانده و همواره بتوانند کسب و کار خود را هماهنگ با تکنولوژی حرکت دهند.

باید بخوانید: مالیات و پایانه فروشگاهی و ERP چیست؟

بیشتر استارتاپ ها از فضای ابری استفاده می کنند زیرا انعطاف پذیری و مقیاس پذیری بیشتری دارند. فضای ابری شرکت ها و کسب و کارهای کوچک را قادر میسازد که قدرت پردازش داده ها را افزایش دهند، چیزی که در گذشته فقط در اختیار شرکت های بزرگ با بودجه های زیاد بود.

فنآوری ابری حتی میتواند یک مزیت بزرگ برای معامله گرانی باشد که تنها به دنبال کنترل بهتر امور مالی خود هستند. همچنین نرم افزارهای مناسب گوشی های تلفن همراه میتواند بسیار به صرفه جویی در زمان صرف شده در ثبت خرید و تهیه صورتحساب کمک نماید. و تمام داده ها در همه مکان ها با هم همگام و منطبق هستند. تا اینجا باید توانسته باشید انتخاب کنید که حسابداری ابری یا حسابداری سنتی کدام برای شما مناسب تر است.

باید بدانید: نرم افزار حسابداری شخصی و نرم افزار حسابداری رایگان

روز به روز کسب و کارهای بیشتری به پردازش ابری تبدیل میشوند. حتی کلاس های آموزشی و برنامه های آموزشی نیز در سر تا سر دنیا به امری اینترنتی تبدیل شده است. تکنولوژی ابری به عنوان راهی برای اتصال با مشتریان و افزایش کارایی استفاده میشود و روز به روز استفاده از دیسک سخت برای استفاده شرکت ها و کسب و کارها کمتر و کمتر میشود.

تفاوت بین نرم افزارهای حسابداری ابری و سنتی

تفاوت بین نرم افزارها
تفاوت بین نرم افزارهای حسابداری ابری و سنتی

نرم افزار حسابداری ابری از فضای ابری برای ذخیره داده های حسابداری و اطلاعات مالی استفاده میکند و صاحبان مشاغل و کارمندان آنها در هر کجا که اینترنت در دسترس است، میتوانند از اطلاعات استفاده کنند. با نرم افزار حسابداری سنتی، شرکت یک هارد دیسک اختصاصی دارد که در آن نرم افزار حسابداری نصب شده و اطلاعات مالی ثبت شده است. با نرم افزار حسابداری ابری، هارد دیسک غیر ضروری می شود و داده ها می توانند وارد شوند و در فضای ابری ذخیره شوند.

حتما مطالعه کنید: نرم افزار CRM و نرم افزار پخش مویرگی

علاوه بر این نرم افزار حسابداری مبتنی بر ابر مقرون به صرفه تر از نرم افزار های حسابداری سنتی است زیرا هزینه های نگهداری و سخت افزاری کمتری نسبت به نرم افزارهای سنتی دارا می باشد. برنامه های حسابداری مبتنی بر ابر داده ها را به صورت خودکار پشتیبان گیری میکند و از این لحاظ نیز بسیار امن تر از نرم افزارهای حسابداری ابری یا حسابداری سنتی است.

علاوه بر همه ی این موارد مزیت بسیار مهم نرم افزار های حسابداری مبتنی بر ابر این است که این نرم افزارها همه پلت فرم های موجود تلفن همراه را نیز پشتیبانی میکند ولی نرم افزارهای حسابداری سنتی فقط میتواند در کامپیوترها و تحت دسکتاپ اجرا شوند.

چه زمانی از نرم افزار حسابداری ابری استفاده کنیم و چه زمانی از نرم افزار حسابداری سنتی؟

هر دو نوع از این نرم افزارها مزایای خاص خود را دارا میباشند و هر دو باید در فرآیند تصمیم گیری با یکدیگر مقایسه شوند. شرکت هایی که بهتر است از حسابداری ابری یا حسابداری سنتی استفاده کنند:

  • شرکت های کوچک که دارای بودجه کمتری هستند، زیرا هزینه های نرم افزارهای حسابداری ابری در خصوص هزینه های سخت افزاری و نگه داری و همچنین پشتیبانی در برابر نرم افزارهای سنتی کمتر میباشد.
  • شرکت هایی که کارکنان آنها از طریق ریموت و از راه دور باید به نرم افزار حسابداری دسترسی داشته باشند.
  • شرکت های کوچکی که نمیتوانند امنیت اطلاعات خود را تامین نمایند باید از نرم افزارهای حسابداری ابری استفاده کنند زیرا ایجاد تمهیدات امنیتی معمولا کار بسیار دشواری است.
  • شرکت هایی که میخواهند اطلاعات خود را از آسیب دیدگی های فیزیکی مانند آتش سوزی، سرقت، شوک الکتریکی و غیره مصون نگه دارند.

بیشتر بدانید: کارتخوان اندرویدی و نرم افزار حسابداری شرکتی

با وجود مزایای حسابداری ابری یا حسابداری سنتی بعضی از شرکت ها هنوز ترجیح می دهند از نرم افزار حسابداری سنتی استفاده کنند. برخی از مواردی که نرم افزار سنتی ممکن است سودمند باشد عبارتند از:

  • شرکت هایی که کنترل دقیق و سخت گیرانه ای نسبت به دسترسی به اطلاعاتشان دارند و به دسترسی افراد از طریق شبکه بی سیم اطمینان ندارند.
  • شبکه های بسیار بزرگ که قابلیت انجام تمهیدات امنیتی را دارند و میتوانند سیستم امنیتی منحصر به فرد خود را داشته باشند. این شرکت ها معمولا اطلاعات بسیار حساس (مانند بانک ها) دارند و تمایل دارند که اطلاعات خود را در سیستم های خود نگه دارند و به کسی در خارج از سیستم اجازه دسترسی ندهند.
  • کسب و کار ها و شرکت هایی که آینده ای نا مشخص دارند و نمیدانند تا چه مدت میخواهند به کار خود ادامه دهند.

باید بدانید: نرم افزار حسابداری آنلاین و نرم افزار دریافت و پرداخت

بسیاری از کسب و کارهای کوچک که دارای بودجه محدود و سطح بالای اعتماد به فنآوری هستند، خدمات حسابداری ابر را به خدمات حسابداری سنتی ترجیح میدهند. این امر منطقی است زیرا نرم افزارهای حسابداری ابری میتوانند ارزش، امنیت و راحتی را برای صاحبان کسب و کار به ارمغان آورد. البته برخی از نرم افزارهای حسابداری هستند که هم به صورت ابری و هم به صورت سخت افزاری قابل دسترسی هستند. این برنامه ها می توانند به حفظ منابع مالی برای اطمینان از آینده تجاری موفقیت آمیز و سودآور کمک کنند.

سوالات متداول برای حسابداری ابری یا حسابداری سنتی؟ کدامیک برای کسب و کار شما مناسب ترند؟

  1. مزایای نرم افزار حسابداری ابری را نام ببرید.
    از مزایای نرم افزار حسابداری ابری به موارد زیر می‌توان اشاره کرد: مقرون به صرفه بودن، امنیت بالا، پشتیبانی کردن از پلتفرم‌های تلفن همراه علاوه بر دسکتاپ، پشتیبانی و بازیابی اطلاعاتو غیره.
  2. تفاوت بین نرم افزارهای حسابداری ابری و سنتی چیست؟
    تفاوت‌های بین نرم افزارهای حسابداری ابری و سنتی در اینست که نرم افزار حسابداری ابری امکاناتی مانند؛ فضای ذخیره سازی، پشتیبان گیری خودکار، مقرون به صرفه بودن و مولتی پلتفرم بودن دارا هستند که نرم افزارهای سنتی این امکانات را ندارند.
برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید