2024-03-28 18:38:08

4 روش علاقه مند کردن مشتری به خود

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

همیشه فروختن اجناس و خدمات به کسانی که شما را از بین رقبایتان انتخاب کرده و به سوی شما آمده‌اند کار بسیار راحتری است از اینکه کسانی را که شما را نمیشناسند به مشتری تبدیل کنید. این کار سخت است ولی ناممکن نیست! شما می‌توانید با یادگیری اصول بازاریابی به راحتی مشتریان مورد نظرتان را جذب و آنها را به خرید وادار کنید. در این مقاله با موضوع 4 روش علاقه مند کردن مشتری به خود برنامه حسابداری با ما همراه باشید.

خواندن اصول بازاریابی به خودی خود کار ساده ایست ولی اجرا کردن آن بر روی مشتریان و جذب مشتری، کاری است که نیاز به تجربه و تمرین دارد و از عهده هر کسی بر نمی آید! ولی نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که اگر بتوانید به صورت حرفه‌ای بفروشید تقریبا در هر کسب و کاری می‌توانید شغلی به دست آورید و صاحبان کسب و کار هم برای بدست آوردن شما حاضرند بسیار بیشتر هزینه کنند. برای اینکه بتوانید بهتر فروش کنید نکاتی است که باید به آنها بیشتر توجه کرده و با نرم افزار حقوق و دستمزد به کار بگیرید:

1-به آنها بگویید که با دریافت محصول شما چه اتفاقی برای آنها رخ میدهد:

4 روش علاقه مند کردن مشتری به خود

انسان ها ممکن است به محصول یا خدمت شما علاقه نداشته باشند ولی بی شک به خودشان علاقه مندند. اگر به مشتری نشان دهید که شما نیز به او علاقه مندید و محصول شما به او کمک بزرگی میکند، میتوانید او را متقاعد سازید که از شما خرید نماید. بیشتر به شعار سازمانی برند ها دقت کنید. مثلا شعار سازمانی ایران خودرو که جمله ی معروف “راه تو را میخواند” معرف این دیدگاه است یا مثلا شعار شرکت نایک که جمله “فقط انجامش بده” می‌باشد. این شعارها ممکن است با محصول فروخته شده خیلی وجه مشترکی نداشته باشند ولی به مشتری نشان میدهند که میتواند چه کاری را انجام دهد.

مطالعه بیشتر: نرم افزار انبار

مثلا هنگامی که برای استخدام در شرکتی با آنها تماس می‌گیرید به جای اینکه بگویید چه خدماتی ارائه می‌دهید بهتر است بگویید با استخدام شما به چه جایگاهی خواهند رسید و چه تغییراتی در شرکت خود را شاهد خواهند بود و بعد از اینکه توانستید مسئول مربوطه را به کار خود علاقه مند کنید، میتوانید از کارهایی که کرده‌اید و خدماتی که ارائه می‌دهید بگویید و خود را معرفی کرده و رزومه خود را ارائه کنید. مثلا اگر شما متخصص سئو و تولید محتوا هستید، می‌توانید قبل از درخواست استخدام سایت شرکت را بررسی نموده و چند مشکل از آن را بیرون بیاورید و هنگام مصاحبه به رئیس شرکت ابتدا مشکلات سایت را توضیح داده و سپس به او بگویید که اگر شما را استخدام کند هرگز این مشکلات تکرار نخواهد شد و از بین خواهد رفت.

حتما بدانید: نرم افزار CRM

2-به محصول یا خدمت خود تعصب داشته باشید:

4 روش علاقه مند کردن مشتری به خود

در گذشته فروشندگان وانمود می‌کردند که به محصول خود تعصبی ندارند و فقط به خاطر صلاح مشتریان است که این محصول را به آنان معرفی می‌کنند ولی الان اینطور نیست و مشتریان هیچ گاه فراموش نمی‌کنند که فروشنده یک فروشنده است و صرفا می‌خواهد محصول خود را به فروش برساند! اما امروزه دیگر این استراتژی جواب نمی‌دهد! امروزه بهتر است به مشتری نشان دهید که روی محصول خود تعصب دارید و معتقد هستید که محصول شما بهترین محصول بازار است. این هیجان ناشی از تعصب شما به محصول باعث می‌شود مشتری راحتتر به شما اعتماد نماید و راحت‌تر خرید خود را از شما انجام دهد.

بیشتر بدانید: پایانه فروشگاهی چیست؟

آیا بهترین نرم افزار حسابداری شخصی که برای تلفن همراه های اندروییدی و ios ای میباشد و رایگان نیز هست را میشناسید؟

 

3-مشتریان خود را کنجکاو کنید:

4 روش علاقه مند کردن مشتری به خود

از مشتریان سوالاتی بپرسید که آنها را کنجکاو کنید و به سمت خود جذب کنید!

مثلا در ابتدای جلسه مصاحبه از آنها بخواهید که مطلبی را که میخواهید بگویید در آخر جلسه به شما یادآوری کنند. اگر آنها در پایان جلسه این مطلب را به شما یادآوری کردند یعنی این مطلب برای آنها حائز اهمیت بوده و توانسته کنجکاوی آنها را جلب کند ولی اگر آنها آن مطلب را به شما یادآوری نکردند یعنی توجهشان جلب نشده است.

حتما بدانید: کارتخوان اندرویدی و نرم افزار حسابداری فروشگاهی

مثال دیگری که میتوان در این مبحث زد این است که مثلا شما میخواهید یک نرم افزار حسابداری به یک شخص بفروشید، برای اینکه آن را کنجکاو کنید میتوانید از او بپرسید که “چگونه گزارشات خود را هر ماه جمع آوری میکنید؟ آیا میتوانید آنها را به صورت گرافیکی نمایش دهید؟ آیا میتوانید هر زمان که خواستید از هر بازه زمانی گزارش تهیه کنید؟ آیا میدانید در کدام ماه ها تقاضا برای عرضه محصولاتتان بیشتر است؟ و …”

اگر شخص مقابل شما، حسابداری خود را به صورت سنتی انجام دهد حتما در مقابل این سوالات کنجکاوی خواهد کرد و مشتاق شنیدن پاسخ از طرف شما خواهد بود. علاقه مند کردن مشتری به خود از روش‌های جذب مشتری است.

حتما بخوانید: نرم افزار پخش مویرگی و نرم افزار شرکتی

4-از تجربیات گذشته خود بهره ببرید:

4 روش علاقه مند کردن مشتری به خود

بهترین راه برای یادگیری اصول فروش، یادگیری از تجربیات قبلی شماست. میتوانید با تماس با مشتریان خود از آنها بخواهند تجربه خرید از شما را با شما به اشتراک بگذارند. آنها بهترین کسانی هستند که میتوانند به شما کمک کنند و پیشنهادات و انتقادات را به شما منتقد کنند و بگویند که در کدام قسمت فروش دارای اشکال بوده اید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار بهای تمام شده و نرم افزار بازرگانی

در ضمن بهتر است به موفقیت هایی که در گذشته داشته اید بیشتر از شکست هایتان فکر کنید زیرا این کار به اعتماد به نفس شما بسیار کمک خواهد کرد و باعث خواهد شد که نقاط مثبت خود را بهتر درک نمایید و آنها را پرنگتر کنید. امیدواریم این مقاله با موضوع علاقه مند کردن مشتری به خود برای شما مفید بوده باشد و با اعلام رای خود ما را در ارائه مقالات بهتر راهنمایی نمایید.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید