2024-04-19 16:38:58

10 دلیل برای اینکه پس انداز کنید (قسمت دوم)

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

پارمیس آی تی: در مقاله ی “10 دلیل برای اینکه پس انداز کنید (قسمت اول) ” به فواید پس انداز و تاثیر آن بر سلامت روان پرداختیم. در قسمت دوم این مقاله به موارد دیگر از مزیت های پس انداز در زندگی شخصی و روابطمان می پردازیم:

10 دلیل برای اینکه از همین امروز پس انداز کنید (قسمت دوم)

  1. پس انداز بر کیفیت زندگی اثرگذار است

10 دلیل برای اینکه پس انداز کنید

افراد منضبط در پس انداز کردن ، به دلیل کاهش استرس و نگرانی هایشان از شرایط مالی پیش رو ، اصولا افراد شادتری هستند و از افسردگی و اضطراب در امانند. برنامه حسابداری

  1. پس انداز بر سود سپرده ی شما موثر است

10 دلیل برای اینکه پس انداز کنید

شاید تاثیر مستقیمی نداشته باشد ، اما با افزایش میزان پس انداز شما سود شما از سپرده ی بانکی بیشتر خواهد شد . همچنین با گذاشتن اولین مقدار در سپرده ی بانکیتان ، اشتیاق شما برای افزایش میزان سپرده تان بیشتر خواهد شد . به خاطر داشته باشید این سپرده بسته نوع شغل شما و یا شرایط اقتصادی میتواند بین طلا ، ارز ، بورس ، ملک و غیره متغیر باشد . اما مهم این است که پس انداز شما باید برایتان سودآور نیز باشد.

مطالعه بیشتر: نرم افزار حقوق و دستمزد

  1. پس انداز دریچه ای به سوی فرصت های مختلف است

10 دلیل برای اینکه پس انداز کنید

اگر به مقدار مناسبی پس انداز کرده باشید ، در اندازه ای که بتوانید یک سرمایه گذاری خوب انجام دهید ، زمان آن فرا رسیده است تا از فرصت استفاده کرده و از پس اندازتان برداشت کنید . این سرمایه را می توانید در شغلی که دارید به کار بگیرید و یا با آن خانه بخرید و یا در جاهای دیگری که مناسب می دانید سرمایه گذاری کنید.

خبرنامه پارمیس را از دست ندهید!
هر هفته محتوای اختصاصی و جدیدترین اخبار، مقالات آموزشی حسابداری، مالی و مدیریتی را برای شما میفرستیم.

باید بدانید: نرم افزار انبارداری

  1. پس انداز کردن ، نجات بخش در بحران های مالی

10 دلیل برای اینکه پس انداز کنید

اغلب ما ترجیح می دهیم به آن زمان فکر نکنیم ، اما هنگامی که در یک بحران مالی شدید قرار گرفته ایم ، فقط و فقط پس اندازی که تا آن روز انجام داده ایم ، می تواند به ما کمک کند . حوادثی مانند از دست دادن شغل ، آتش سوزی خانه ، تصادف با ماشین شخصی ، بیماری های سخت یا دزدیده شدن اموالمان ممکن است برای همه ی ما روی دهد ؛ این اتفاقات اجتناب ناپذیر و غیر قابل پیش بینی هستند . بنابرابن داشتن مقدار قابل توجهی پس انداز در زندگیتان می تواند در بحران ها و دست اندازهای زندگی ، راه گشا باشد.

حتما مطالعه کنید: نرم افزار CRM

  1. پس انداز به شما اعتماد به نفس می دهد !

10 دلیل برای اینکه پس انداز کنید

پس انداز کردن بدون شک یکی از مراحل زندگی هر فرد بالغ می تواند باشد . هرچه بیشتر به این باور برسید که برای پس انداز باید دست بجنبانید و این کار را انجام دهید ، همانقدر احساس اعتماد به نفس بیشتری در خود خواهید داشت . چون پس انداز کردن مصداق این است که شما مانند یک رییس می توانید زندگیتان را اداره کنید و از هر بحران یا شرایط بدی سر بلند بیرون بیایید.

مطالعه بیشتر: پایانه فروشگاهی چیست؟

  1. پس انداز تاثیر مستقیمی بر سلامتی شما دارد

10 دلیل برای اینکه پس انداز کنید

در کنار سلامت روان که با پس انداز به دست خواهید آورد ، پس انداز در سلامت جسم شما هم موثر است . گاهی اوقات خوردن غذاهایی با هزینه ی کمتر ، باعث خوردن غذایی سالم تر خواهد بود ! به دلیل ارزان تر بودن سبزیجات نیز مسلما مقدار بیشتری از آن را در رژیم غذایی خود استفاده خواهید کرد و از خواص و ویتامین های آن بهره مند می شوید !

باید بدانید: نرم افزار دریافت و پرداخت

  1. با پس انداز خیلی راحت تر به اهدافتان می رسید

10 دلیل برای اینکه پس انداز کنید

اگر مقدار مناسبی پس انداز داشته باشید ، می توانید به خواسته هایتان جامه ی عمل بپوشانید و بخشی از آن ها را انجام دهید و به اهدافتان برسید . خانه ی مورد نظرتان را بخرید یا شغل خود را تغییر دهید یا بالاخره بتوانید به جایی که برای مدت طولانی در انتظارش بودید سفر کنید . در این موارد پول و پس انداز شما حلال تمام مشکلاتتان خواهد بود.

بیشتر بدانید: نرم افزار پخش مویرگی

  1. پول هایتان را برای پول پس انداز کنید!

10 دلیل برای اینکه پس انداز کنید

پول ، پول می آورد! این اصطلاح را شاید شنیده باشید . اگر مقداری را پس انداز کنید همان پس انداز ممکن است برای شما منجر به سود یا درآمد شود! حتی اگر پول هاییتان را در یک حساب بانکی معمولی پس انداز می کنید ، هم چنان باعث کسب درآمدتان خواهد شد . اگر پس انداز را از یکجا شروع کنید ، مطمئن باشید آنقدر انگیزه پیدا می کنید که روزانه به فکر افزایش پس انداز خود خواهید بود . کافی است این کار را با برنامه و درست شروع کنید.

راهکارهای نرم افزار پارمیس برای همه کسب و کارها

حتما بخوانید: نرم افزار تولید و بهای تمام شده

همانطور که می دانید راه حل های زیادی برای شروع و ادامه ی پس انداز کردن وجود دارند و شما باید برنامه ی مناسب با مخارج و نوع کسب درآمدتان را تشخیص دهید تا بتوانید به بهترین نحو پس انداز کنید . تنها نزولی که ممکن است در زندگی شما اتفاق بیفتد ، کمتر شدن بودجه ی شماست که با مدیریت صحیح ، می توان مشکلات پیش رو را به آسانی برطرف کرد . بسیاری از خرج های اضافی مثل تفریح ، رستوران های گران ، سفر های تفریحی و غیره ممکن است از برنامه ی زندگیتان حذف شوند ، اما این معامله ای است که شما در آن قطعا پیروز خواهید بود.

چرا باید پول پس انداز کنیم؟ 

چرا باید پول پس انداز کنیم؟ 

هدف افراد از پس انداز پول، با یکدیگر فرق دارد. این اهداف، در دو دسته جزئی (کوتاه مدت) و کلی (درازمدت) قرار میگیرند. مواردی همچون برخورداری از پشتیبانی مالی در اوقات اضطراری، تأمین آینده خانواده و فرزندان، دستیابی به رفاه بیشتر و تهیه کالاهایی گران قیمت را میتوان از جمله انگیزههای هر فردی برای پس انداز در نظر گرفت. در واقع، این شرایط زندگی ماست که، هدفمان از پس انداز پول را مشخص میکند. ولی پر واضح است که، پسانداز لازمه زندگی امروزی بوده و بدون وجود آن رسیدن به موقعیتی بهتر چیزی به جز یک رویای دست نیافتنی نیست.

کدام دسته از افراد بیشتر به فکر پس انداز هستند؟ 

در مجموع می توان گفت که، افراد آینده نگر بیشتر به پس انداز فکر میکنند. از طرفی، کسانی که، هدفهایی در زندگی داشته و جهت دستیابی به آنها انگیزه لازم را نیز دارند، برای هر چه بهتر شدن اوضاع مالی خود از پس انداز غافل نمی شوند. 

بهترین روش های پس انداز پول

بهترین روش های پس انداز پول

در اینجا، روشهایی را به شما معرفی میکنیم که، از بهترینها برای پس انداز پول بوده و استفاده از آنها خالی از لطف نیست. 

  1. بودجه بندی و فهرست بندی هزینه ها

حتماٌ همگی برای انجام کارهای روزمره تان برنامه ریزی دارید. حال این کار را با دخل و خرج آن نیز انجام دهید. کافیست برگه کاغذی برداشته و جدولی را در آن بکشید. سپس، هزینه هایی مشخص را در جلوی هر یک از آیتم ها با دقت نوشته و مبلغ باقیمانده را پس انداز بفرمایید. 

به شما قول میدهیم که، به کمک این روش، هم پولتان را بی محابا خرج نمی کنید و مدیریت بهتری بر روی آن دارید. از بین آیتمهای احتمالی درجشده در جدول میتوان از هزینه اجاره خانه، خوراک، رفتو آمد و پوشاک نام برد. 

  1. رفت وآمد با وسایل نقلیه عمومی 

به جای اینکه، هر روز اسنپ بگیرید، با وسایل نقلیه عمومی مثل بی آرتی، مترو و یا اتوبوس به محل کار یا مدرسه خود بروید. از این طریق، بر روی پول خود مدیریت داشته و در زمانهای اضطراری با کمبود بودجه مواجه نمی شوید.  

زیر سیستم‌های یکپارچه استار

مراجعه به بیمارستانهای طرف قرارداد

خوشبختانه، با وجود بیمه هایی مانند بیمه خدمات درمانی، نیروهای مسلح و تامین اجتماعی می توان تا حد زیادی از هزینه های درمان کم کرد. حتی شاید از طریق این بیمه ها نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای نیز برای امور درمانی نداشته باشید.

 فقط باید چک کنید که، بیمارستان موردنظر بیمه طرف قرارداد بیمه شماست یا خیر. به جز بحث پس انداز، مبلغی از بابت بیمه هر ماه از حقوق شما برداشته میشود. در نتیجه، این حق طبیعی شماست که از آن استفاده کنید. 

خودداری از خرید کالاهای بی کیفیت

حتماٌ این جمله را شنیده اید که، « هیچ ارزانی بی حکمت نیست ». به هیچ وجه نمی توان منکر درستی این جمله شد. دوستان عزیز، به جای اینکه، هر چند ماه یکبار کفش و لباس ارزان قیمت خریداری کنید، به فکر تهیه اجناسی مرغوب و باکیفیت باشید. اینگونه، دیگر مجبور به پرداخت هزینه به کرات برای این کالاها نبوده و استفاده از آنها برایتان لذت بخش است. 

سوالات متداول

چرا باید پول پس انداز کنیم؟

هدف افراد از پس انداز پول با یکدیگر فرق دارد. این اهداف، در دو دسته جزئی (کوتاه مدت) و کلی (درازمدت) قرار میگیرند. مواردی همچون برخورداری از پشتیبانی مالی در اوقات اضطراری، تأمین آینده خانواده و فرزندان، دستیابی به رفاه بیشتر و تهیه کالاهایی گران قیمت را می توان از جمله انگیزههای هر فردی برای پس انداز در نظر گرفت.

بهترین روشهای پس انداز پول کدامها هستند؟

از میان بهترین روشهای پس انداز پول می توان به خودداری از خرید اجناسی بی کیفیت و ارزان و استفاده از وسایل نقلیه عمومی اشاره کرد.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید