2024-03-19 14:12:44

هرآنچه باید درباره حسابداری انبار بدانید(بخش اول)

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
حسابداری انبار
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

پارمیس آی تی: هر کسب و کاری که دارای مدیریت انبار است، لازم است از یک فرآیند حسابداری انبار برای تعیین ارزش دارایی موجودی انبار و شرکت استفاده کند. در حال حاضر چندین روش مختلف برای حسابداری انبارها وجود دارد که شرکت‌ها به منظور تعیین مقدار موجودی انبار و حفظ اصولی رسید انبار ، متکی هستند. ارزیابی موجودی انبار برای فرآیند کسب و کارها امری حیاتی است که به طور مستقیم بر سود و مالیات آن‌ها تاثیر گذار است.

تعریف حسابداری انبار

از آنجایی که موجودی انبار، دارایی تجاری هر شرکتی محسوب می‌شود، یک حسابدار انبار باید به طور مداوم از یک روش قابل قبول و معتبر برای اختصاص هزینه‌ها به موجودی برای ثبت آن به عنوان دارایی استفاده کنند. مواد اولیه، کارهای در حال انجام و کالاهای آماده باقی مانده در انبار، همگی باید بخشی از موجودی انبار باشند. برنامه حسابداری

حسابدار انبار
حسابداری انبار چیست

مطالعه بیشتر : 8 مزیت نرم افزار مدیریت و کنترل موجودی

اصول حسابداری انبار چیست؟

فرمول پایه و قاعده اصلی برای محاسبه هزینه کالاهای فروخته شده در طول دوره زمانی مشخص، مجموع موجودی و خرید شما منهای موجودی انبار شما است. این بدین معنی است که انباردار باید با دقت کامل، مقدار موجودی خود را با روش حسابداری موجودی مناسب تعیین کند. بنابراین نرم افزار انبارداری و مدیریت انبارداری، یک فرایند تجاری حیاتی برای تولیدی، عمده فروشی و خرده فروشی است. بسیاری از شرکت های تجارت کالا، با چالش‌هایی برای تعیین ارزش موجودی انبار خود در مقایسه با قیمت گذاری برای فروش کالا را دارند. زیرا کالاهای مشابه در طول زمان با قیمت‌های مختلفی در بازار فروش عرضه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار حقوق و دستمزد

با این حال، یک کسب و کار تجاری باید در سال اول فعالیت خود، متعهد به یک روش اصولی برای حسابرسی انبار باشد و در صورت لزوم در سال های بعد، روش متفاوتی را برای انبارداری انتخاب کند. از وظایف حسابدار انبار این است که روش حسابداری موجودی را با دقت سنجیده و تعیین کند تا مشخص شود کدام روش برای سازمان مناسب تر است. همانطور که شرکت (و میزان موجودی انبار) رشد می کنند، بیش از یک روش حسابداری موجودی برای تعیین ارزش موجودی انبار به کار گرفته خواهد شد. در بخش دوم از این مطلب به معرفی انواع حسابداری انبار و نرم افزار حسابداری انبار می‌پردازیم.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید