2024-04-16 14:16:32

افزایش سهم فروش در بازار | سهم از کیف پول مشتری چیست؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

پارمیس آی تی: “سهم کیف پول” درصد هزینه های مشتری برای محصولی است که به شرکتی که محصول را به فروش می رساند، می رسد. برای بانک ها تعریف سهم کیف پول، تعداد خدمات مالی است که مشتریان از آن نسبت به تمام محصولات خدمات مالی که در حال حاضر دارند، استفاده می کنند. افزایش سهم فروش در بازار با نرم افزار حسابداری برای یک پمپ بنزین، ممکن است تعداد دفعاتی که یک مشتری در یک ماه باک خود را در آن پمپ بنزین نسبت به کل زمان هایی که باک خود را در کل آن ماه را پر کرده است، تعریف شود.

عوامل کمک کننده بسیاری در کسب وفاداری مشتریان برای کسب و کارها وجود دارد. مطمئنا، این عبارت را بارها شنیده اید، اما در واقع اهمیت آن چقدر است؟ همبستگی مستقیم بین سهم کیف پول، حفظ مشتری، وفاداری آن و استراتژی افزایش سهم فروش در بازار وجود دارد.

مطالعه بیشتر: نرم افزار حقوق و دستمزد

“افزایش سهم از کیف پول به معنای افزایش وفاداری و رضایتمندی مشتری است.”

سهم از کیف پول مشتری به چه معناست؟

سهم کیف پول یا سهمیه از کیف پول مشتری (SOW) یک روش بازاریابی یا شیوه ای برای بررسی مدیریت عملکرد فروش است و به بازاریابان و مدیران در درک بهتر میزان تجارت با یک مشتری و یا مشتری خاص کمک می کند. همچنین می تواند برای درک مفاهیمی مثل درصد افزایش سهم فروش در بازار از کیف پول مشتری یا هزینه هایی که یک مشتری برای محصولی خاص از یک شرکت تجاری یا یک فروشنده می کند، مفید باشد. هر شرکت فعال در یک صنعت یا چند صنعت مختلف، با پیروی از چندین تاکتیک بازاریابی و فروش، می تواند بهترین عملکرد خود را برای به دست آوردن حداکثر سهم از مشتریان را داشته باشد.

حتما مطالعه کنید: نرم افزار انبارداری

مفهوم سهم از کیف پول بیشتر در صنعت بانکداری و سیستم مالی مورد استفاده قرار می گیرد و افزایش آن به طور مستقیم بر افزایش ارتباط با مشتری و وفاداری مشتری موثر است. در بسیاری از موارد، افزایش سهم فروش در بازار از کیف پول (wallet share) ساده تر از افزایش سهم بازار (market share) است. برخی از استراتژی های متداول که به منظور افزایش سهم کیف پول مشتری است عبارتند از:

  • افزایش تعداد مشتریان دائمی
  • تشویق به بازدید بیشتر از فروشگاه یا سایت فروشگاهی
  • تلاش برای حفظ وفاداری مشتری و غیره

پیشنهاد مطالعه بیشتر : مزیت های کلیدی نرم افزار CRM برای کسب وکارها

 تداوم این روند برای کسب و کار بسیار سودمند است زیرا به آن ها کمک می کند که عملکرد خود را بهبود ببخشند و در نتیجه از سود بیشتر بهره ببرند.

افزایش سود فروش

چرا سهم کیف پول مشتری موضوعی بسیار مهم برای کسب و کارها است؟

1. امروزه اکثر شرکت ها با انبوه داده هایی بدون تجزیه و تحلیل مواجه هستند. مشتریان، اگر به درستی مورد بررسی قرار بگیرند، می توانند اطلاعات زیادی درباره ی جایگاه خود در صنایع مختلف ارائه دهند. با مطالعه ی اطلاعات چند مشتری، شرکت ها می توانند با شناسایی نیازهای مشتری و ضعف های خود، برای بهبود محصولات و خدمات خود تلاش کنند.

باید بدانید: پایانه فروشگاهی

2. بر اساس یک مطالعه، هزینه ای که برای حفظ مشتریان قدیمی انجام می شود، 6 تا 7 برابر ارزان تر از تبلیغات برای کسب مشتریان جدید است. مفهوم سهمیه کیف پول کمک می کند تا کسب و کارها به حفظ مشتریانی که آمارهای امیدوار کننده ای را نشان می دهند، تمرکز کنند. به این ترتیب، در هزینه های مربوط به افزایش سهم فروش در بازار به میزان قابل توجهی صرفه جویی خواهد شد.

3. افزایش تنها 5٪ در حفظ مشتریان می تواند در نهایت منجر به افزایش 25-100٪ در سود شود. این اتفاق به این معنی است که اگر شرکت ها بیشتر به افزایش سهم کیف پول خود مشتری متمرکز شوند، در نهایت مشتریان بیشتری را حفظ می کنند و در نتیجه سود بیشتری به دست می آورند.

حتما بخوانید: نرم افزار دریافت و پرداخت

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید