2024-03-29 10:14:44

مدیران موفق چگونه در فشار کاری خونسردی خود را حفظ می کنند؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه
مدیران موفق
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

پارمیس آی تی: چالش اجرای یک پروژه بزرگ و مدیریت همزمان چندین نفر و چندین وظیفه مختلف می‌تواند برای بسیاری از مدیران موفق در محل کار، بسیار خسته کننده و عمیقا استرس زا باشد. اما قرار نیست که همواره داشتن مسئولیت های سنگین برابر با داشتن استرس های بیشتر هم باشد. بعضی از افراد تن به مشکلات پیش رو می‌دهند و تحت فشار قرار می‌گیرند، در حالی که دیگران می‌آموزند که استراتژی‌های قدرتمندی را اعمال کرده تا بتوانند آرام شوند و کنترل اوضاع را در دست بگیرند. استرس همیشه دشمن شما نیست، بلکه می‌تواند یک متحد با ارزش باشد. به شرطی که مطمئن شوید آن را تحت کنترل خود دارید و به عملکرد شغلی یا حتی سلامت روحی و جسمی شما آسیب نمی‌رساند.

مطالعه بیشتر: نرم افزار حسابداری

خوب یا بد؟ نگاه شما به استرس چگونه است؟

اغلب ما این تفکر را داریم که استرس می‌تواند به شدت بد و مضر باشد، اما استرس در واقع بخش بسیار حیاتی و مهم از زندگی انسان است. استرس (نه بیش از اندازه) می‌تواند انگیزه‌های ما را برای انجام کارهای مختلف فعال کند تا کارهایی را انجام دهیم که در غیر این صورت ممکن است آن‌ها را پشت گوش بیاندازیم. مهلت تحویل پایانی پروژه، پرداخت صورتحساب، رفتن به دندانپزشکی و غیره از مواردی هستند که اگر استرس نباشد آن‌ها جدی نمی‌گیریم و به دست فراموشی می‌سپاریم.

تحقیقات نشان داده که استرس حتی نقش مهمی در تشکیل سلول‌های حافظه در مغز دارد و شما را در برابر چالش‌ها آماده می‌کند. اگر شما می‌توانید نقش استرس را در پیشرفت خود و تیم خود در دستیابی به هدف نهایی بپذیرید و آن را مدیریت کنید، می توانید استرس را به عنوان یک متحد ضروری و مفید در نظر بگیرید، نه یک دشمن بدخواه! استرس زمانی به یک مسئله جدی تبدیل می‌شود که طولانی مدت و مزمن باشد. حس دائمی استرس هنگامی بر شما چیره می‌شود که تأثیرات منفی از یک شکست، دشواری یا مشکلات در تصمیم گیری، تا مسائل مربوط به سلامت، وارد زندگی شما شود.

اگر شما جزء مدیران موفق پروژه بلند مدت هستید یا در یک محیط با استرس بالا کار می‌کنید، روش‌های یادگیری مبارزه با استرس و روش‌های حفظ خونسردی یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که می‌توانید برای خود و تیم خود انجام دهید. بر طبق تحقیقات انجام شده توسط Talent smart، 90 درصد از بازیگران برتر در عرصه‌ی مدیریت، بر عواطف و احساسات خود در زمان استرس به منظور آرامش و کنترل شرایط، مهارت کافی دارند. در ادامه‌ی این مطلب به روش‌های حفظ خونسردی در افراد و مدیران موفق می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: نرم افزار حقوق و دستمزد

تکنیک‌های کاهش استرس را بشناسید

  • عوامل استرس زا را در اطراف خود شناسایی کنید : عوامل یا افرادی که برای استرس دادن به شما از هم سبقت می‌گیرند را بشناسید و آن‌ها را ایزوله کنید. آیا این عامل می‌تواند یک ایمیل از مدیران موفق شما باشد که گزارش پیشرفت کار را می‌خواهد؟ و یک پیامک پرداخت قبض چندصدهزارتومانی؟ با هر کدام عاملی که شناسایی می‌کنید، یک طرح عملی از چگونگی مقابله با آن را برای دفعه بعد ارائه دهید. به این ترتیب، خودتان کنترل خود را به جای هورمون استرس برای هک کردن مغزتان دارید.
  • چیزهایی که استرس را بر شما تحمیل می‌کنند را یادداشت کنید : اغلب ما تحت فشار روحی و روانی تحت تاثیر قرار می گیریم و حس می‌کنیم احساسات ترکیب شده ما هستند که ما را به پایین می‌کشند، نه اتفاق‌های بزرگ. با نوشتن هر عامل استرس زا یا مشکل به صورت جداگانه، اغلب ما می‌توانیم متوجه شویم که مشکلات چندان هم مردافکن و بزرگ نیستند، در نتیجه از قدرت آن‌ها برای چیره شدن بر ذهن ما کاسته می‌شود. نوشتن مشکلات و عواملی که باعث استرس شما می‌شوند می‌تواند بسیار مفید واقع شود. چون باعث می‌شوند از بیرون به قضیه نگاه کنید، متوجه اشتباهات خود شوید و می‌توانید راه حل های مفیدی برای رفع آن‌ها ارائه کنید.

    باید بدانید: پایانه فروشگاهی چیست؟

  • چیزهایی که باعث خوشحالی شماست را یادداشت کنید : سعی کنید تا عادت یادداشت چیزهایی شما را خوشحال می‌کند یا قدردان آن‌ها هستید را در خود به وجود بیاورید. مواردی مانند کوچکترین خوش شانسی‌ها تا موفقیت بزرگ می‌تواند در این لیست باشد و مهم نیست اندازه‌ی تاثیر آن‌ها برزندگی شما چقدر است. فقط باید ذهن را به سمت افکار مثبت متمرکز سازد. تحقیقات نشان می دهد که این نوع تمرین قدردانی منظم، ذهنیت ما را تغییر داده و باعث می‌شود شادتر باشیم.
  • انتخاب‌های غذایی سالم انجام دهید : کافئین و الکل، غذاهای شیرین، پر چرب و شور، همگی تاثیر مستقیمی بر افزایش استرس شما دارند. در زمان استرس به طور منظم ورزش کنید. این امر ثابت شده است که ورزش استرس را کاهش داده و ذهن شما آرام می‌کند. با انجام مراقبت‌های لازم از بدن خود، در بهترین موقعیت برای مقابله با استرس قرار می دهید.
  • خوب بخوابید : خوابیدن در هنگام استرس می تواند سخت تر از همیشه باشد. در هنگام استرس ممکن است هرچه تلاش کنید نتوانید طبق روال همیشه به خواب بروید. اما به خواب رفتن می‌تواند بزرگترین استراحت برای مغز شما و رهایی آن از مشکلات باشد. ورزش، مدیتیشن و دوری از کافئین می‌تواند به خواب بهتر شما کمک کند.

حتما بخوانید: حسابداری چیست؟

  • هرگز اجازه ندهید در چنگال “حالا چه میشود؟” گرفتار شوید : مطمئنا، برخی موارد احتمالی ممکن است در نظر شما باشند که باعث عقب افتادن پروژه از زمان مشخص شده و یا به وجود آوردن مشکلات دیگر باشند. تصور اینکه هر آنچه برنامه ریزی کرده بودید در زمان خودش نرسیده و اتفاق نیفتاده باشند، و یا فکر کردن در مورد چیزهایی که ممکن است هرگز اتفاق نیافتند، اتلاف وقت و انرژی بوده و بی فایده و مخرب است. وقتی متوجه شدید که این فکرها در سر شما شروع شده، بلافاصله با انجام کار دیگری خود را سرگرم کنید و یا قلم و کاغذ بردارید و موارد 2 و 3 را تمرین کرده تا استرس خود را مدیریت کنید.
  • نفس کشیدن را تمرین کنید : کسانی که یوگا یا مدیتیشن انجام می‌دهند همواره جز کسانی بوده اند که از آن ها به وفور شنیده‌اید که احساس آرامش بیشتری کرده و پس از انجام 1 جلسه یوگا، با تمرکز و آرامش بیشتری فکر می‌کنند. شما می‌توانید این ترفند را در محل کار با 20 بار تنفس عمیق و طولانی انجام دهید و با رساندن اکسیژن به مغز، به آرامش ذهنی خودتان کمک کنید. هر زمانی که احساس کردید چیزهایی که در بالا به شما می شود، اعمال کنید.

این موارد فقط چند روش اثبات شده هستند که با کمک آن‌ها می‌توانید استرس خود را مدیریت کنید و یاد بگیرید که در هنگام فشار پروژه می‌توانید رشد کنید. خیلی زود خواهید دید که منافع اینکار، به مراتب بیرون از محل کار نیز شما را بسیار شادتر، آرامتر و کارآمدتر می‌کند.

منبع : humresconstruction.co.uk

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید